yorkstacy skrev 2012-01-19 00:37:37 följande:
Kanske är det så att jag inte varit tillräckligt inne här och involverad i dessa "Kina-trådar", men jag har kommit underfund med en grej när jag beställde från Light in the Box som jag tänkte dela med mig av, även om ni alla kanske redan vet detta. Isåfall får ni bara bortse från detta.
Visserligen kan man ju inte garantera eller gå igod för att detta är en rutin elelr något som alltid fungerar, men jag har gjort 1 beställning och detta fungerade superbra för mig den gången iallafall.
När jag skulle beställa på hemsidan så startade jag "Live chatten" samtidigt. jag frågade om jag kunde få en disscount code för höll på att göra en beställning. Kundtjänst stannade kvar i chatten tills jag beställt klart och sedna inna jag gick till "kassan" fick jag en personlig kod som de aktiverat till mig och där angav jag den.
När jag slutfört orden gick jag till " My orders" och sedan in på "details" . Skrollade ner till "Resolve a paymen issue" och klickade där. I den rutan skrev jag ner " please send my order as gift" och sedan skickade jag iväg den "ticket".
Någon dag senare fick jag ett svar att det var okey och att det meddelat detta vidare till shipping.
Idag ankom mitt paket (beställde 22 december) och allt var markerat som gåvor, ingen skatt, tull eller moms blev debiterad och det mesta inuti paketet var till belåtenhet.
Visseligen kan detta med tullar o avgifter osv vara lite si å så, ibland blir man debiterad, ibland inte. (Beställde grejer från
ClassyBrides.com i USA och blev debiterad en herrans massa moms, tull o skatt elelr vad det nu var. MKT pengar blev det iallafall. )
Ville dock dela med mig av min erfarenhet, för kanske kan det hjälpa någon och det är ju alltid värt att försöka, man har ju inte direkt något att förlora.
Jag har varit jätte glad för att jag slapp betala tull men nu 10 dagar senare kom en faktura från Fedex att jag ska betala till för det jag beställde från light in the box... Fasen! Men det där med att dem skriver "gift" är skit bra och bra att du skrev ett tips om det, kan ju vara bra att veta ifall man vill beställa mer :)