• Italia08

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Tinzi skrev 2012-01-21 21:57:37 följande:
    hehe isf är det nog redan kört. Blev ganska arg i sista mejlet här. Sa att jag inte tolererar ngt annat än att de syr om den rätt eller germig pengar tillbaka, va nog inte jätte trevlig direkt efter att ha fått 7 mejl om fler bilder...

jo hon min väninna är bjudern, vet inte så mkt om min ekonomi då vi inte ses så super ofta numera. Men hon har inte sagt ngt om pengar men kommer nog få ge henne minst 500:- iaf, mer än vad jag har råd med iaf då det är super duper knapert just nu.har redan 4000:- mån fram tills vi gifter oss i maj så går inte.

Men får se vad de svarar nu, jag skulle bli nöjd med 50 dollar tillbaka, bara så jag kan ge henne, sen blir den ju inte som jag ville vilket är skit trist, men huvudsaken är ju iaf att jag har en klänning alls även om den blir m. fluff & värsta släpet.

Tycker bara de kör SÅ dålig stil just ovch då är det så svårt att vara rar och lugn.
    Usch, det är så himla tråkigt att du måste fajtas med dem. Lider verkligen med dig.
    Hoppas verkligen att det löser sig med pengarna. Andra har ju till slut lyckats få lite tillbaka så det borde du också få. *håller tummarna*

Och även om klänningen inte blir som du ville, vilket också är jättetråkigt, så blir det säkert ändå bra och vackert i slutändan ändå, trots fluff och värsta släpet. Flört
  • Italia08
    Tinzi skrev 2012-01-22 12:07:15 följande:
    Jo, fast inte vad jag hört ngt om ännu iaf och då har jag pratat med många. Sen vill jag att det blir super bra :) Hon har jobbat med att sy klänningar å Operan i GBG så blir nog henne. :)
    Det låter som att det inte kan bli annat än super! Solig
  • Italia08
    daniiel skrev 2012-01-22 09:29:37 följande:
    Det beror ju lite på hur du vill att din klänning ska se ut.

Om du inte vill ha så mycket volym, så tror jag en sånhär, med bara tyll skulle passa bra.

Men vill du ha lite mer volym, så skulle en underkjol med ringar kunna passa. Eftersom din kjol inte är slät, så skulle nog inte ringarna synas igenom. Väljer du dessutom en sånhär modell, som bara har ringar nertill, så får du en snygg A-linje form på kjolen.

Du har ju släp också, så en underkjol med släp skulle faktiskt också kunna funka. Då skulle nog kjolen få ett snyggt fall runt om. En underkjol med ringar går alldeles utmärkt att sitta i och det blir väldigt luftigt och skönt under kjolen också :)

Tack så mycket för tipsen! Jag ska fundera på det där och spana lite. Tror nog att det blir antingen ditt första eller andra förslag eftersom klänningen är ganska tajt vid höfterna - det får alltså inte plats så mycket mer under. Glad
  • Italia08
    Minuz skrev 2012-01-22 09:51:06 följande:
    Italia08 - Klänningen är otroligt vacker och sitter verkligen bra på dig!
    Tack! Solig Det känns som sagt lite bättre nu när alla har varit så positiva.
  • Italia08
    bridetobe2013 skrev 2012-01-22 18:00:49 följande:
    Skulle vilja beställa typ i morgon. Till dilemmat. Håller på med vv och borde hinna gå ner några kg innan 1/6. Vilka mått anger man? Törs inte plocka bort för många cm men vill inte få en jätte stor klänning heller. Har en moster som är duktig att sy som antagligen kan hjälpa mig sy in den och upp den. Sen blir det ju snörning så man kan dra åt lite... Undrar om jag törs skicka iväg en beställning. Om jag inte gör några ändringar så är det bara att fylla i på hemsidan va? Måste man maila då? Paypal? HUR FUNKAR DET?
    1/6 2013
    The one-klänningen! Utan tvekan. Tycker också att den är stilren, men väldigt vacker.
    Och alla karlar förstår väl (så länge man inte blir helt ruinerad) att bruden inte ska kompromissa med klänningen till den stora dagen. Om inte annat så får någon tala om det för honom. Glad Det är ett big no-no!

Tänkte på en annan sak också bridetobe2013, om du tycker att det känns tråkigt med vigsel i rådhuset och att du kompromissat mycket, varför inte flytta vigseln till någon fin plats som ni tycker om? Vet inte var du bor, men utomhus någonstans; i trädgården, vid havet, vid en sjö, i en park osv.

Vi ska också gifta oss borgerligt, men i trädgården till stället där vi ska ha festen. Och jag låter inte det borgerliga styra valet av klänning, vill ha lite fluff och stenar ändå. Skäms

Förresten, om du ska gifta dig 2013 måste du beställa klänning redan nu? Är det inte bättre att vänta så att du vet hur många kilon du hinner gå ner och sen beställa? Finns risk för att det blir fel storlek annars ju plus att du säkert hinner ändra dig tusen gånger angående vilken klänning du vill ha ... Flört
  • Italia08
    1700tal skrev 2012-01-22 17:11:16 följande:

Japp, nu har jag pejlat med blivanden oxå i mina funderingar kring vilka modeller och han visade sig ha samma smak, han gillade klänningarna som jag övervägde. Så det blir två nya, det ursnygga "riskkortet" (fast med lite mjukare sweatheart-linje):

Och det superbilliga safekortet (fast med släp förstås):

Nu blir det istället den nedersta (Verona, som jag älskar) ihop med:

237-33.12

"Riskkortet" är ju jättesnygg! Hoppas att det blir den som blir bäst sen när du fått hem dina klänningar. =)

Förstår att ringarna kostar en slant efter de förändringarna, men resultatet blir ju väldigt fint. Kul att få ändra om i förlovningsringen och få lite förnyelse där med.
  • Italia08
    bridetobe2013 skrev 2012-01-22 18:52:05 följande:

Italia08: Vi skulle gifta oss 1/6 2013. Men efter mkt prat där det kommit fram att sambon inte ville det ena och det andra så bestämde vi rådhuset. Här har dom öppet må-fre. Helt plötsligt hade vi ändrat datumet till 1/6 2012. Så det är bara 4 månader kvar nu...... Jag vill den 1/6 då vi förlovade oss den 1/6 2001.

1/6 2013
    Aha, just det, det visste jag ju egentligen. Minns att du sagt det tidigare, sorry.

Ja, då förstår jag ditt klänningsdilemma lite bättre. Men om du vill vänta lite till ändå så kanske du kan beställa från något företag som har lite snabbare leverans? Har för mig att Pluppe beställde från mylove till exempel och att det bara tog några få veckor.
  • Italia08
    bridetobe2013 skrev 2012-01-23 11:28:49 följande:

Shit pommes frites. Jag har beställt nu. Valde en klänning i 1 stl mindre.så nu hoppas vi på det bästa.... Kommer vara ett vrak tills den kommer. Helst med tanke på att jag är osäker på hur den kommer sitta på mig. Bara den är fin så får jag väll sälja den annars. En kompis beställde 5 klänningar från samma ställe och är jätte nöjd. (brudklänning, tärnklänningar och näbbklänning) så jag hoppas jag blir nöjd också. Håll tummarna!

Bara att se till att gå ner 1 stl så jag kan ha den

Måste erkänna att jag är lite nervös. 1:a gången jag handlar på det här viset på nätet. Och 1:a ggn jag använder paypal..... Lugna mina nerver...

1/6 2013
    Så spännande! Det kommer att gå jättebra. Jag var också ett nervvrak och skitnervös över att använda paypal för första gången, men jag överlevde. Glad

Vilken klänning har du beställt? Blev det the one? *nyfiken*
  • Italia08
    Bride2Be13 skrev 2012-01-23 10:08:15 följande:
    Är det bara kopiorna som sys i Kina eller görs orginalen där också? Jag var inne i en butik och hon sa att jag skulle testa klänning minst ett halvår innan eftersom det tog 4 månader för att få in en klänning i rätt stl från Kina om den inte skulle finnas i min stl. Är det samma klännig som folk beställer från "kina-sidor" så känns det ju jättedumt att betala "svenska butikspriser", för det var inga jättebilliga klänningar hon hade..
    Det är mycket som tillverkas i Kina. Med vissa märken (inte bara brudklänningar, men kläder i allmänhet) tillverkas både de dyra designerplaggen/väskorna och kopiorna i samma fabriker.

Själv vet jag inte vad som skiljer, men tycker att skillnaden mellan "våra" Kinaklänningar och de dyrare borde väl vara materialet. Finare tyger och bättre kvalitetet på både spets och eventuella stenar som sys på dem plus att de säkert är mer "rejäla". Och sen tar väl de dyrare klänningarna längre tid att tillverka, det läggs mer tid på dem. Men annars tror jag inte att det är så stor skillnad. Själv blir jag mer och mer nöjd med min egen klänning och tycker att den är väldigt välsydd och fin.
  • Italia08
    bridetobe2013 skrev 2012-01-23 12:28:08 följande:
    Japp det blev det. Har velat ha den i månader. nu gäller det bara att jag kan ha den..... och att den sitter bra. hoppas jag slipper massa extra kostnader bara....
    1/6 2013
    Så bra! Helt rätt val. Den är väldigt vacker och kommer att bli superfin. Glad

Varifrån beställde du och vad kostar den?
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!