• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • 1700tal
    jennifaer skrev 2011-05-10 18:11:14 följande:
    1700tal: Wow vilken klänning! Helt fantastisk! Den hade jag lätt kunnat tänka mig men i ivory då eftersom champagne verkligen inte är min färg
    Färgen är lite knepig och gick ändå inte att välja eftersom sidentygerna bara finns i en nyans. Och taften råkade vara mörkare. Men jag har inte provat den på så kanske ska vänta med utlåtandet på färgen tills jag sett att den passar min hudfärg! Men det borde gå bra, och så med en rejäl solbränna, brud färg brukar vara förlåtande...  

Oj, vad duktig du är som springer ut när det är så varmt! Skulle jag aldirg pallra med, inte i kyla heller i och för sig...
  • 1700tal
    Sessan67 skrev 2011-05-10 18:13:39 följande:
    1700-tal: Åh så fin den var!

Skulle inte klara av släpet själv (har ju inte ens beställt en lång klänning), men det är väldigt tjusigt. Ivory är såå fint. Älskar överdelen och blomman är verkligen pricken över i:et Solig

Är svag för blommor - har ju en i midjebandet på min!

Din blomma är så fin den oxå! Det ger det där lilla extra lixom.. Skrattande Är mkt mer förtjust i blommor och sånt än spetsar och blingbling har jag lärt mig nu. Den andra klänningen var ju pärlor och paljett-invasion igen, suck.. Nej, bättre med blommor. Cool Din klänning är så söt!
  • Skumboll

Behöver nog lite smakråd alltså....
    Låt säga nu att jag använder tyllklänningen, vad har man för accesoarer till? Jag har örhängen och armband och hade inte tänkt använda halsband. Men eftersom den är axelbandslös så känns det ju lite tomt utan, eller?
    Frisyr vet jag ju inte vad det blir ännu, men ska man ha något i håret? Jag har ju min blomma men eftersom jag har ett minihuvud så känns den så stor.  

• 1700tal
    Skumboll skrev 2011-05-10 18:37:34 följande:
    Låt säga nu att jag använder tyllklänningen, vad har man för accesoarer till? Jag har örhängen och armband och hade inte tänkt använda halsband. Men eftersom den är axelbandslös så känns det ju lite tomt utan, eller?
    Frisyr vet jag ju inte vad det blir ännu, men ska man ha något i håret? Jag har ju min blomma men eftersom jag har ett minihuvud så känns den så stor.  
    Halsband tycker jag nog behövs. Hur ser blomman ut då?
  • Sessan67
    1700tal skrev 2011-05-10 18:23:34 följande:
    Din blomma är så fin den oxå! Det ger det där lilla extra lixom.. Skrattande Är mkt mer förtjust i blommor och sånt än spetsar och blingbling har jag lärt mig nu. Den andra klänningen var ju pärlor och paljett-invasion igen, suck.. Nej, bättre med blommor. Cool Din klänning är så söt!
    Tack så mycket - den är enkel, men för mig har den faktiskt den där WOW-faktorn Solig
  • Miceme
    1700tal skrev 2011-05-10 18:13:19 följande:
    Gillade 2an, fint spänne. Det såg lyxigt ut...
    Miceme skrev 2011-05-10 17:44:29 följande:
    Picture of WG0923-A-Line/Princess  Wedding Dress With Elegant Organza Skirt Inte så enkel men så fruktansvärt vacker!
    Me löööv! Den har jag ju visat i tråden flera ggr... Hjärta Nästan som min volangdröm...Haha, just det! Det ska vara 2,5 meter men det är frågan.. Ska ta fram måttstocken och mäta.
    Ja den är ju helt fantastisk, oj oj oj jag kanske borde flytta fram datumet!!

Det ser mycket längre ut på bilden, hur går det med den andra klänningen blir det några bilder?
  • Miceme
    Ja ett halsband bör det ju bli :)
    Om du inte ska ha slöjan tycker jag att du ska ha något i håret, hur ser din blomma ut?
    Sessan67 skrev 2011-05-10 18:47:34 följande:
    Tack så mycket - den är enkel, men för mig har den faktiskt den där WOW-faktorn Solig
    Den är jättefin
  • Sessan67
    Till min kommer jag att ha ett kort pärlhalsband, som varit min farmors. Mest för att jag tycker så mycket om halsbandet och vill något som betyder mycket för mig i brudutstyrseln!

Kommer även att ha en blomma i håret  {#emotions_dlg.flower}
  • Skumboll

Ni ser ju, jag använder ju aldrig någonsin smycken eller andra pryttlar i håret eller så.... känner mig helt förvirrad!

Funkar det med ett enkelt pärlhalsband till dessa?

Och här är hårblomman. Den är rätt stor, kommer ju täcka halva mitt huvud lixom... hade velat ha något lite nättare. 

• Skumboll
    Miceme skrev 2011-05-10 18:51:41 följande:
    Ja ett halsband bör det ju bli :)
    Om du inte ska ha slöjan tycker jag att du ska ha något i håret, hur ser din blomma ut?
    Sessan67 skrev 2011-05-10 18:47:34 följande:
    Den är jättefin
    Slöjan platser bättre i papperskorgen än på ett bröllop! Så ful var den...
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!