• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Miceme
    sanna0521 skrev 2011-05-10 09:51:06 följande:

jag har beställt två klänningar ifrån milanoo.com funderar dock på om jag behöver köpa underkjol eller om det är puffiga och stora av sig själv.  va nämligen i en butik och provade och hon sa att klänningarna vägde upp emot 10kg och vad jag fatta så skulle min beställda väga 2kg

www.milanoo.com/p4910.html

och

www.milanoo.com/A-Line-Strapless-Waist-Ribbon...

vad tror ni?

Du behöver köpa till underkjol för att få till vidden i kjolen.
  • Humlan66

Sanna den där sista hade jag funderingar på ett tag med, men valde en annan som jag väntar på nu om bara nån vecka.men du behöver ju en underkjol helt klart. Annars ser det inte snyggt ut

• Miceme
    Skumboll skrev 2011-05-10 09:52:51 följande:
    Kyss
    I helskotta heller att jag ska vara grisrosa när jag gifter mig. Jag ska köra lite spraytan tror jag....
    Har du gjort det förut? Jag vågar inte då jag sett så många skräckisar, jag har en tendens att bli orange utav alla fuskmedel, jag tror att det beror på att jag helt enkelt är för vit, och att brunt och kritvit ihop blir en sådan reaktion.

Jag har en bra lotion med färg i från apoteket, det är min nödlösning huvudsaken känner jag är att bilderna blir bra och attd et ser bra ut i kyrkan. Förhoppningsvis skymmer det sedan och medans vi äter och dansar sen tror jag ingen tänker på det så
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-05-10 09:44:02 följande:
    Hoppas klänningarna kommer idag!!

Jag stör mig rätt rejält på den ojämna volangen, men det är nog som du säger, bara om man är lite yrkesskadad och syr man mycket så ser man såna detaljer. Kanten kan man ganska lätt fixa med ett par stygn, det var väldigt lite som behövdes men jag behöver mest troligt lägga upp den lite och då ber jag sömmerskan fixa det samtidigt.

Nu är du glad va när du fick rätt till sist? Jag vill ju känna wow, men jag vet inte om jag gör det. Eller det kanske kommer när man är lite brun (läs inte så grisrosa) och hår, make och smycken kommer på plats? Obestämd
    Chiffongen är ju betydligt bekvämare, och speglar nog mer min soffpotatis-style. Hahaha. Nä, min tärna vart alldeles lyrisk över tyllen igår så jag antar att saken är biff. Den eller lillyn. 
    Japp, mkt nöjd att jag fick rätt.. Cool Fast det visste jag förstås redan innan...

Mmm, men på sin bröllopsdag ska man nog inte eftersträva soffpotatislooken även om jag fattar vad du menar. Suck it in, push it out, pout and smile, snarare!

Men allvarligt, vet inte heller om det kommer infinna sig nåt wow hos mig heller. Tror inte det faktiskt. Och så bara för man förväntar sig ett wow, då kommer förstås inget... Eller blir lillyklänningen ditt wow?
    Skumboll skrev 2011-05-10 09:46:20 följande:
    Fållen SKA fixas, inga om eller men. 

Hur gör man med en sånhär klänning förresten.... själva satinet är ju rätt skrynkligt under, ska man fixa till det eller blir tyllen saggig då?
    Men du kan väl stryka satinet utan att stryka tyllen? Tyllen kan du väl vika undan? Tyll går naturligtvis oxå att stryka på låg värme men behövs väl inte? Eller är den skrynklig oxå?
  • 1700tal
    Miceme skrev 2011-05-10 10:00:43 följande:
    Jag har en bra lotion med färg i från apoteket, det är min nödlösning huvudsaken känner jag är att bilderna blir bra och attd et ser bra ut i kyrkan. Förhoppningsvis skymmer det sedan och medans vi äter och dansar sen tror jag ingen tänker på det så
    Färgar den inte av sig på kläderna?
  • Skumboll
    Miceme skrev 2011-05-10 10:00:43 följande:
    Har du gjort det förut? Jag vågar inte då jag sett så många skräckisar, jag har en tendens att bli orange utav alla fuskmedel, jag tror att det beror på att jag helt enkelt är för vit, och att brunt och kritvit ihop blir en sådan reaktion.

Nej, iofs inte, men det ska finnas en riktigt bra inne i stora staden där man kan välja "grad" själv. 
    Annars blir det solarium, det vet jag fungerar. Korta stunder ett par gånger i veckan. Men då måste jag börja nu! 

Har också kört lotion med färg i den tycker att det blir sådär faktiskt. Obestämd
  • Malin24
    1700tal skrev 2011-05-10 09:40:32 följande:
    Skumboll - det enda iaf att du syr om fållen. Annars är den kanon, sitter ju som ett smäck!

Malin - vad tröga de är! Undrar varför just din klänning dröjer. Annars händer det ju del nu på leveransfronten verkar det som. Och du som legat på dem så mkt. Irriterande!

Miceme - snygg, den gillade jag oxå. Fast med midjan preciiiis där den är.

Mm undrar just vad det är som är fel...

Darling Daisy skrev 2011-05-10 09:35:03 följande:
    Malin:
    Usch o fy, vad tråkigt beteende på Millys!! Det är riktigt dålig stil av dem att uppföra sig så.
    Nu minns jag inte när du gifter dig, men kanske även du skulle kolla på lillys rea?
    Som miceme skrev, man kan ju i alla fall vara ganska säker på att den kommer i tid och ser ut som på bilden!!  

Mm ska ta och kolla in rean ikväll tror jag..så att man inte står utan klänning, tack för tipset!

• Skumboll
    1700tal skrev 2011-05-10 10:02:24 följande:
    Japp, mkt nöjd att jag fick rätt.. Cool Fast det visste jag förstås redan innan...

Mmm, men på sin bröllopsdag ska man nog inte eftersträva soffpotatislooken även om jag fattar vad du menar. Suck it in, push it out, pout and smile, snarare!

Men allvarligt, vet inte heller om det kommer infinna sig nåt wow hos mig heller. Tror inte det faktiskt. Och så bara för man förväntar sig ett wow, då kommer förstås inget... Eller blir lillyklänningen ditt wow?
    Skumboll skrev 2011-05-10 09:46:20 följande:
    Fållen SKA fixas, inga om eller men. 

Hur gör man med en sånhär klänning förresten.... själva satinet är ju rätt skrynkligt under, ska man fixa till det eller blir tyllen saggig då?
    Men du kan väl stryka satinet utan att stryka tyllen? Tyllen kan du väl vika undan? Tyll går naturligtvis oxå att stryka på låg värme men behövs väl inte? Eller är den skrynklig oxå?
    Nä, jag fattar vad du menar. Jag vill känna mig så fin som jag bara kan utan att känna mig utklädd.

Tror iofs inte att jag kommer känna wow med lillyklänningen heller, jag är ju faktiskt ingen klänningsmänniska och har ju aldrig drömt om ett bröllop som liten heller så det känns rätt onaturligt för mig att ha på mig en brudklänning. Blir säkert bättre med fina accesoarer, skor, och en snygg frilla. 

Ja, det är ju förståss, jag vill bara inte riskera att förstöra klänningen. Kanske ska låna mina föräldrars ångstrykjärn, det ska ju vara skonsamt. 
    Tyllen behöver man ju inte stryka, den är ju plisserad. 
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-05-10 10:06:33 följande:
    Nej, iofs inte, men det ska finnas en riktigt bra inne i stora staden där man kan välja "grad" själv. 
    Annars blir det solarium, det vet jag fungerar. Korta stunder ett par gånger i veckan. Men då måste jag börja nu! 

Har också kört lotion med färg i den tycker att det blir sådär faktiskt. Obestämd
    Nu är jag ju total motståndare till solarium men i ett sånt här fall hade jag nog oxå gjort det faktiskt. Det är ju skillnad mot att göra det regelbundet under hela året som vissa gör. Har "solat upp" en brun färg med solarium en gång och det tog väl kanske 4-5 ggr av väldigt korta stunder för att få en klädsam lätt solbränna. Se ut som en pepparkaka ser ju ändå bara konstigt ut så här tidigt på året. Men annars är väl solarium inget att rekommendera. Obestämd
    Skumboll skrev 2011-05-10 10:10:44 följande:
    Ja, det är ju förståss, jag vill bara inte riskera att förstöra klänningen. Kanske ska låna mina föräldrars ångstrykjärn, det ska ju vara skonsamt. 
    Trodde oxå jag skulle förstöra den först så jag strök på lägsta värme. Men det hände ju inte mkt. Så höjde och höjde jag och det gick bra. Man tänker ju att en brudklänning är sååå känslig men det är ju trots allt vanlig polyester, ingen större skillnad mot att stryka en polyesterskjorta. I vad den tål alltså.. Men det är klart man är försiktig. Vårt strykjärn kan släppa ifrån sig missfärgat vatten, big no no! Ångstrykjärnet är nog smart.

Nej, plisserat kan man förstås inte stryka, då blir den väl platt.. Good point. Undrar hur man gör när man plisserar tyll förresten. Vet du det? Nån som vet? Obestämd
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-05-10 10:35:01 följande:
    Nu är jag ju total motståndare till solarium men i ett sånt här fall hade jag nog oxå gjort det faktiskt. Det är ju skillnad mot att göra det regelbundet under hela året som vissa gör. Har "solat upp" en brun färg med solarium en gång och det tog väl kanske 4-5 ggr av väldigt korta stunder för att få en klädsam lätt solbränna. Se ut som en pepparkaka ser ju ändå bara konstigt ut så här tidigt på året. Men annars är väl solarium inget att rekommendera. Obestämd
    Skumboll skrev 2011-05-10 10:10:44 följande:
    Trodde oxå jag skulle förstöra den först så jag strök på lägsta värme. Men det hände ju inte mkt. Så höjde och höjde jag och det gick bra. Man tänker ju att en brudklänning är sååå känslig men det är ju trots allt vanlig polyester, ingen större skillnad mot att stryka en polyesterskjorta. I vad den tål alltså.. Men det är klart man är försiktig. Vårt strykjärn kan släppa ifrån sig missfärgat vatten, big no no! Ångstrykjärnet är nog smart.

Nej, plisserat kan man förstås inte stryka, då blir den väl platt.. Good point. Undrar hur man gör när man plisserar tyll förresten. Vet du det? Nån som vet? Obestämd
    Jag gillar inte heller solarium egentligen men har gjort så ett par gånger till jag ska vara fin, typ bröllop eller liknande. Sist var fyra år sedan så det är nog ingen fara. 

Det är just det jag är rädd för, att strykjärnet får för sig att missfärga. Det har hänt tidigare på gubbens skjortor!

Ingen aning hur man plisserar. Det sitter väl någon liten kines och viker tyget, haha! 
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!