• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Darling Daisy
    Precious Love skrev 2011-05-07 09:53:31 följande:
    Tack så mycket!

Det har du ju rätt i! Var bara så orolig att det skulle tappa formen om man syr in den, men det borde ju i så fall inte vara några större problem.. :)

Klänningen jag utgått ifrån är denna Sottero & Midgley-kreation som jag bara älskar.

De har gjort ett bra jobb med den!! 
    Vad roligt att du fått en så fin klänning!
    Varifrån beställde du?
    (Lägg gärna in i recensionstråden som länkas i TS oxå)

• Smuppra

Precious love- vacker klänning! Tror det går att ta in den hos skräddare utan att den tappar passform. De får väl ta in från både fram och baksidan så att den inte förskjuts eller något, men sådant där måste de ju kunna!

• Skumboll
    Farmall skrev 2011-05-07 09:14:08 följande:
    Haha, det var nog skumboll du skulle kommentera nu, men det är ju bra att veta.
    Min är just nu skickad 6ggr, hur många ggr skickas den? Är som jag ser det fortfarande kvar i Kina än.
    Tokig man är!
    Min ankom till tyskland precis ett dygn efter att den hämtades upp på fabriken i kina. 
    Precious Love skrev 2011-05-07 09:32:40 följande:
    Ooh! Igår fick jag hem min kinaklänning! Är dock liiite besviken då jag inte har något utrymme för att gå ned i vikt, trots korsettsnörning... Tror ni att det är möjligt att sy in den hos en skräddare utan att det ser förjävligt ut? :P

Här kommer iallafall två bilder på min nyuppackade och skrynkliga klänning. :)
    Ser ju toppenfin ut! Det ska inte vara några problem att sy in den, ta den till en duktig sömmerska bara så fixar de nog det!
  • Mia4
    Ooh! Igår fick jag hem min kinaklänning! Är dock liiite besviken då jag inte har något utrymme för att gå ned i vikt, trots korsettsnörning... Tror ni att det är möjligt att sy in den hos en skräddare utan att det ser förjävligt ut? :P

Because love should be celebrated - 7 juli 2012
    Vilken fin klänning! Du kommer att se strålande ut! Solig

Tror som de andra att det inte ska vara något problem att sy in den.
  • Preggie

Någon som har tips på efterfestklänning? Gärna axelbandslöst och mycket tyll .-)

• Preggie

Precious love, du ser helt fantastisk ut i klänningen!! Jag tycker inte att du ska gå ner ett gram till om jag får bestämma!

• Precious Love
    Darling Daisy skrev 2011-05-07 09:58:02 följande:
    De har gjort ett bra jobb med den!! 
    Vad roligt att du fått en så fin klänning!
    Varifrån beställde du?
    (Lägg gärna in i recensionstråden som länkas i TS oxå)
    Ja, jag är nöjd med överlag. Bara det där med korsettsnörningen som störde mig lite men det är ju ingen stor grej. Klänningen är värd de 1483 kr som den kostade, och mer därtill. :)

Jag beställde den från ShopInDream! Recension finns i tråden. :)
    Smuppra skrev 2011-05-07 10:07:03 följande:
    Precious love- vacker klänning! Tror det går att ta in den hos skräddare utan att den tappar passform. De får väl ta in från både fram och baksidan så att den inte förskjuts eller något, men sådant där måste de ju kunna!
    Det måste det ju gå att göra. Blev bara så paff när den satt så, trots att jag lämnade in mina mått.
    Skumboll skrev 2011-05-07 10:40:35 följande:
    Min ankom till tyskland precis ett dygn efter att den hämtades upp på fabriken i kina. 

Ser ju toppenfin ut! Det ska inte vara några problem att sy in den, ta den till en duktig sömmerska bara så fixar de nog det!
    Tack så mycket! Jag ska ta och höra med "byns" skräddare och se vad han har att säga. Än har jag dock god tid på mig, det är exakt 14 månader kvar än. :)
    Mia4 skrev 2011-05-07 13:28:33 följande:
    Vilken fin klänning! Du kommer att se strålande ut! Solig

Tror som de andra att det inte ska vara något problem att sy in den.
    Taack! Jag hoppas att jag kommer att se lika vacker ut som jag känner mig.
    Preggie skrev 2011-05-07 15:28:22 följande:
    Precious love, du ser helt fantastisk ut i klänningen!! Jag tycker inte att du ska gå ner ett gram till om jag får bestämma!
    Tack så hemskt mycket! :D

Det är ju inte viktminskningen i sig jag vill åt i första hand, däremot hoppas jag ju på att kunna tighta till mig lite och då kan det ju hända att en del centimetrar försvinner. Men men, det återstår att se. Jag kanske lägger på mig mer, som jag brukar göra när jag är stressad.. :P
    Because love should be celebrated - 7 juli 2012
  • 1700tal
    11juni2011 skrev 2011-05-05 23:13:56 följande:
    Jag hitta exakt den klänningen "zenobia" för 180 dollar, (har länken här nånstans!).Sidan hade något omdömes-system och alla omdömen om just den klänningen var jättebra, och de skrev typ att den såg ut exakt som på bilden osv. Funderar på att beställa den billigare varianten.
    Kanske skulle beställa en jag med... Flört
    11juni2011 skrev 2011-05-05 23:30:38 följande:
    Här är länken: www.weddingdressesonlinesale.com/cheap-model-... 229 dollar med frakt va de visst!! 30 dagars leverans :=) Ska jag?!
    KLART DU SKA!! Om du inte redan gjort det, har inte läst ifatt än... Tungan ute
  • 1700tal

Precious love - vad fin den blev!! Syns att den sitter lite löst men det borde inte vara nåt problem.

Och vad kul att de att vi är en hel del 2012:are i tråden (åtminstone 4 st). När jag beställde min första klänning för ett halvår sen tyckte folk jag var lite koko som beställde så tidigt, då tyckte de som gifte sig 2011 att DE var tidigt ute, haha. Nu är jag dock glad att jag gjorde det.

Ska bli så spännande nästa vecka med alla klänningar som är på väg hem!

• Pinkgrape
    Nu har jag äntligen fått tummen ut och beställt en underkjol till klänningen jag ska ha under vigseln. Eftersom jag inte har en aning om underkjolar, så gick jag på känslan. Denna såg bra ut tycker jag. Håller tummarna hehe

Betalade hela 185kr för den ;P
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!