• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Miceme
    1700tal skrev 2011-05-05 18:41:54 följande:

Nu fattar jag ditt nick förresten. Skrattande 

Var ligger brahekyrkan? Vet ju var borgen liggen och ni skulle ju ha festen på visingsö.

Ja de är från kortdesign, vi hade samma inbjudningskort och jag kommer nog att köpa likadana tackkort också, det är faktiskt M som valt ut dem.
    Brahekyrkan ligger precis ovanför hamnen så det är inte långt från borgen.
    Sommarbrud skrev 2011-05-05 18:42:45 följande:
    Miceme: vilka fina!!! Vi hade inte tänkt o ha det men man kanske ska tänka om väldigt fint o fiffigt
    Jag har också varit lite till och från men i häftet är allt med som gästerna behöver säga/sjunga så vi behöver inga psalmböcker och det tycker jag känns smidigt och sen är det ju lite fint också
  • Miceme

Ja hur går det förresten 1700 tal med lokal??

• 1700tal
    Miceme skrev 2011-05-05 18:50:16 följande:
    Ja de är från kortdesign, vi hade samma inbjudningskort och jag kommer nog att köpa likadana tackkort också, det är faktiskt M som valt ut dem.
    Brahekyrkan ligger precis ovanför hamnen så det är inte långt från borgen.
    Åker ni båt sen då tillsammans med gästerna till festlokalen?
  • Miceme
    1700tal skrev 2011-05-05 18:52:25 följande:
    Åker ni båt sen då tillsammans med gästerna till festlokalen?
    Nej Brahekyrkan är på visingsö också Så det blir remmalag till festplatsen
  • Humlan66

@ 1700 tal

Nej det va pappersdukar jag hittade idag , det va på Ica Maxi föressten
    ska dit imorrn igen och köpa en rulle Fuschia.Svart är lättare att hitta

Ska sätta igång nu å leta servetter billigt .. personliga då
    Dom kommer att gå i Lavendel och Fuschia.
    Jag bara drömmer om den dagen är alt är klaaart

• 1700tal
    Miceme skrev 2011-05-05 18:51:21 följande:
    Ja hur går det förresten 1700 tal med lokal??
    Ja, vi var ju och tittade på vadstena klosterhotells kungasal från 1200-talet. Ett stort skämt! Salen var väl fin men alldeles för liten (den skulle räcka till typ 130 pers) och dansen skulle va bredvid borden. Den platsen skulle knappt räckt till vårt valsande, än mindre till att 90-100 pers ska stå runt oss och titta på. Hon var otrevlig och nedlåtande och jag och blivanden behövde inte ens diskutera saken vidare. Vi bara kastade en blick på varann och tog vårt farväl snabbare än snabbt. Vi ville även diskutera och få info om vadstena slott som de är samarbetspartner med men det visste hon knappt nåt om! Förvånad

Mailade Söderköpings brunn och Löfstad slott för några veckor sen, ingen svar.. Fattar inte att man ska behöva jaga företag när man står och viftar med tusenlapparna, det provocerar mig nåt enormt!

Så igår satte jag sambon på att ringa och boka visning på Löfstad slott, Mauritzberg slott (där förlovade vi ju oss Hjärta), Ljungs slott (och de har han nu bokat visning hos) och 2 andra cateringfirmor som har samarbete med Vadstena slott. Där står vi nu...

Och Bjärka Säby ringde och sa att ett annat par ville ha vårt datum så vi släppte det. Vi får ändå inte plats (max 79 pers) och vill inte kapa bland gästerna.
  • 1700tal
    Miceme skrev 2011-05-05 18:53:35 följande:
    Nej Brahekyrkan är på visingsö också Så det blir remmalag till festplatsen
    Jaså. Men när du säger nära borgen, menar du ruinerna av Näs, inte själva brahehus-borgen? För den liggen väl ändå på "land"-sidan"? Obestämd

Åh, remmalag, wow vad fantastiskt!! Nuuu blev jag lite avis... Drömmer
  • Love you til the end

Ohhh, Brudar, imorgon gäller det. Klockan 13 ska jag iväg och prova brudklänningar! Skrattande
    Nu är det på riktigt. Tänkte ta lite bilder så jag verkligen konkret kan jämföra mellan hur den satt i butik, och sedan när man beställt från Kina!  Glad

• Miceme
    1700tal skrev 2011-05-05 19:03:01 följande:
    Ja, vi var ju och tittade på vadstena klosterhotells kungasal från 1200-talet. Ett stort skämt! Salen var väl fin men alldeles för liten (den skulle räcka till typ 130 pers) och dansen skulle va bredvid borden. Den platsen skulle knappt räckt till vårt valsande, än mindre till att 90-100 pers ska stå runt oss och titta på. Hon var otrevlig och nedlåtande och jag och blivanden behövde inte ens diskutera saken vidare. Vi bara kastade en blick på varann och tog vårt farväl snabbare än snabbt. Vi ville även diskutera och få info om vadstena slott som de är samarbetspartner med men det visste hon knappt nåt om! Förvånad

Mailade Söderköpings brunn och Löfstad slott för några veckor sen, ingen svar.. Fattar inte att man ska behöva jaga företag när man står och viftar med tusenlapparna, det provocerar mig nåt enormt!

Så igår satte jag sambon på att ringa och boka visning på Löfstad slott, Mauritzberg slott (där förlovade vi ju oss Hjärta), Ljungs slott (och de har han nu bokat visning hos) och 2 andra cateringfirmor som har samarbete med Vadstena slott. Där står vi nu...

Och Bjärka Säby ringde och sa att ett annat par ville ha vårt datum så vi släppte det. Vi får ändå inte plats (max 79 pers) och vill inte kapa bland gästerna.
    Fy vad tråkigt!! Jag fattar inte att man ska behöva otrevligt bemött och aärskilt int enär man står villig at tbetala, jag är så trött på alla otrevliga människor. Tänk om jag skulle bete migilla på mitt jobb.

Hoppas att att de andra slotten är höjdare! Mauritzberg vore väl mysigt med tanke på förlovningen också. Vilken månad vill ni gifta er?

Nej man vill ju inte anpassa gästerna efter lokalen! Och det ska vara gott om plats annars blir det ju så varmt!
  • Smuppra

Tjusiga vigselkort Miceme! Och det känns konstigt att du heter Emelie, i vår värld är du ju Miceme och är en riktigt glad prick!

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!