• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Sommarbrud

DD: Ja jag håller med övriga, knappar är snyggt men snörning är så praktiskt när man inte har provat

• Minuz

Darling Daisy - Superfin klänning!

sessan67 - tack

tack alla ni som hjälpt mig att välja rätt klänning!

• 120530

Ujujuj, vad nervös jag har gått och blivit! Jag har läst i den sammanfattande tråden med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar och det verkar som om väldigt många inte passar Gråter

Ni som beställt många klänningar, hur stor procent skulle ni gissa att det är som passar? Det är klänningen på min bild jag beställt, och jag har fått för mig att det inte borde vara en så känslig modell. Håller ni med om det? Det är ju mest måttet över bysten och midjan som spelar roll. Har provat liknande i butik och de har suttit som en hanske så jag vet att modellen funkar på min kropp. Hur stor chans tror ni att jag har?!

• sandis1977
    Darling Daisy skrev 2011-05-04 08:53:35 följande:
    Ni som beställt från Landy: har ni fått några svar efter helgen?
    Jag skickade ett mail igår, fick då ett autosvar om att de hade helg. Och nu har det ju gått ett helt dygn utan att jag fått något svar! Förstår de inte att jag verkligen behöver svar på hur det går med min klänning?

Känner bridezillatendenserna komma krypande även till lugna Daisy...
    Inget lugnande svar, men jag har mailat med Doris i två dagar.
    Så de borde ju jobba?
  • Sommarbrud
    Emma F skrev 2011-05-04 11:03:49 följande:
    Ujujuj, vad nervös jag har gått och blivit! Jag har läst i den sammanfattande tråden med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar och det verkar som om väldigt många inte passar Gråter

Ni som beställt många klänningar, hur stor procent skulle ni gissa att det är som passar? Det är klänningen på min bild jag beställt, och jag har fått för mig att det inte borde vara en så känslig modell. Håller ni med om det? Det är ju mest måttet över bysten och midjan som spelar roll. Har provat liknande i butik och de har suttit som en hanske så jag vet att modellen funkar på min kropp. Hur stor chans tror ni att jag har?!
    Jag tror att den kommer bli bra, är inte många missnöjda med att klänningen har blivit för kort eller liknande och att det har varit fel med snörning/knappar eller att det är för mkt paljetter o så? SÅ din tror jag blir super. Jag har fått hem en klänning och den var inte så svår och den blev jätte fin. Lite för lång men jag tog en standard storlek och är ganska kort så mitt eget fel
  • sandis1977
    Godmorgon! Ser ut som det är lite bilder på väg in i tråden i veckan kul!!

Hur ska ni göra, ni som ska ha fotograf hur länge ska han/hon vara med? Har ni tait heldag eller hur har ni gjort ?
    Jag är i den branschen och har valt en vän som fotograf. Som inte hade blivit bjuden på bröllopet som gäst. Så hon ska jobba.
    12-20 kanske.. Sen åker hon hem med barnen till oss och sover. Lyxigt!
    Inte vill hon ha något betalt, men klart hon ska få det ändå!
  • Sommarbrud
    sandis1977 skrev 2011-05-04 11:10:01 följande:
    Jag är i den branschen och har valt en vän som fotograf. Som inte hade blivit bjuden på bröllopet som gäst. Så hon ska jobba.
    12-20 kanske.. Sen åker hon hem med barnen till oss och sover. Lyxigt!
    Inte vill hon ha något betalt, men klart hon ska få det ändå!
    ja det var lyxigt :) Ja det lutar åt att det kanske är kul att ha med honom mhela dagen... Vår son är bara med i kyrkan så då vill jag ha kort sen vill jag ha kort när vi är på görväln men tänkte först att middagen inte behövs kort på men det kanske man vill .. Hmm detta kommer billigt.. NOT
  • Sessan67
    Emma F skrev 2011-05-04 11:03:49 följande:

Fick nyligen min måttbeställda klänning från MyLoveBridal och är jättenöjd. Hade valt snörning i ryggen för säkerhetsskull. Drog av några cm på midjemåttet eftersom jag hoppas gå ner några kilo innan augusti. Redan nu sitter den perfekt - och är ju inget problem att dra åt snörningen om jag skulle få ett mindre midjemått Skrattande
  • 120530
    Sommarbrud skrev 2011-05-04 11:06:01 följande:
    Jag tror att den kommer bli bra, är inte många missnöjda med att klänningen har blivit för kort eller liknande och att det har varit fel med snörning/knappar eller att det är för mkt paljetter o så? SÅ din tror jag blir super. Jag har fått hem en klänning och den var inte så svår och den blev jätte fin. Lite för lång men jag tog en standard storlek och är ganska kort så mitt eget fel
    Ja, längden är ju inte riktigt lika känslig med den här heller eftersom höjden på skorna inte spelar någon roll. Jag lade till lite på längden , skulle jag behöva lägga upp den är det inte hela världen. Det är mest livet jag är orolig över, men det är väll bara att hålla tummarna!
  • Sommarbrud
    Emma F skrev 2011-05-04 11:36:18 följande:
    Ja, längden är ju inte riktigt lika känslig med den här heller eftersom höjden på skorna inte spelar någon roll. Jag lade till lite på längden , skulle jag behöva lägga upp den är det inte hela världen. Det är mest livet jag är orolig över, men det är väll bara att hålla tummarna!
    Jag tror den blir jätte fin. Vart hade ud beställt den ifrån?
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!