• Pluppe

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

daniiel skrev 2012-01-16 21:36:28 följande:
    Jamen precis :) Och är man osäker på vilken av de två man ska köpa, så skulle jag rekommendera ivory av den enkla anledning att de flesta passar bra i det, medan det är färre som passar bra i kritvitt. Det är ju inte så att ingen passar i det :P

Oh, kommer fluff imorgon?! :D Vad roligt, hoppas den är jättefin! Spännande...
    Fluff kommer imorgon :D Jag vill att den ska komma direkt på morgonen så jag slipper gå på tårna här hemma utav nervositet, men den kommer säkert på eftermiddagen bara för det :P Tänk att en klänning kan göra en så pirrig Solig
  • Pluppe
    daniiel skrev 2012-01-16 22:45:42 följande:
    Haha jag förstår det. Jag kommer ihåg hur det var, fjärilar i magen och man är definitivt alldeles pirrig och nervös :) Usch.. nu blev jag sugen på att beställa en klänning till...

Jag hoppas att den ska komma tidigt iaf, så du slipper sitta och vänta. Hoppas också att den är fin såklart :D
    Jag återkommer imorgon med bilder och ord Skrattande
  • Pluppe

Efter strul med DHL-killen jag pratade med igår kom aldrig min klänning hit! Ringde förkrossad till DHL när jag hade fått mejl att jag var tvungen att säga till om en ny dag då jag ville ha den. Fick veta att klänning fanns i Norrköping på terminalen där, så ja.. jag åkte 4,5 mil och hämta min klänning Solig

Än sålänge har jag inte fått på mig den, sambon måste dra och snöra ihop mig, men jag har tagit kort på den när den hänger och den ser suuuper fin ut! Är dock lite tveksam till att jag valde ett lilaband i midjan, det blev väldigt markant, men det kan nog bli snyggt när den väl är på, vi får se..

Här är en bild iaf, fler kommer ikväll :)

Tror jag kommer behöva köpa en underkjol för att få till "Fluff" ordentligt, men det återstår att se också!
  • Pluppe
    pulmonate skrev 2012-01-17 16:36:50 följande:
    Hej!
    Jag fick också svar ifrån Milly nu.
    Min klänning är alltså för stor runt midjan. Jag hade angett mina mått för höft 33,9 inches och över gumpen 37 inches. De har alltså gjort klänningen 37 inches överallt så den är alldeles pösig runt midjan.
    Lily säger att hon har kollat med factory och att dom har gjort klänningen 33,9 inches som jag hade beställt. Men med i klänningen fanns det en tygbit som dom skrivit måtten på, och där står det 37 inches!! *busted*. Jag tog ett foto på detta och skickade iväg...får väl se vad hon säger nu...
    De ger sig inte så lätt, eller hur?
    I ditt fall är det ju ännu mer självklart att dom har mätt fel, så dom borde bara ge dig tillbaka pengar.

Jag frågade även om de kunde skicka 1 meter av lace-tyget de har använt där bak så att jag ska kunna be en sömmerska  göra det bättre där fram. Då svarar hon om jag inte kan köpa den här? Uhm...då får hon i alla fall berätta vad tyg-helvetet heter! Helt omöjligt att hitta annars! 
    Egentligen hade jag velat att dom säger "vi skickar dig tyget gratis med tanke på att det inte blev som du ville och att måttet kring midjan är för stort" men det är väl för mycket att hoppas på. Jag kan tänka mig att betala för tyget också om det kommer till det, men det hade varit väldigt störigt! 
    Jag fick med en tyglapp med mina mått också så i det läget kan ju inte Lilly försvara sig kan jag inte tycka. Det verkar som Milly har strulat mycket på sistonde, jag ska testa min klänning ikväll får se hur den sitter på och längden ska framförallt bli spännande att se hur den är eftersom jag bara är 160 cm lång..

Hoppas Lilly tar sig i kragen och hjälper till!!
  • Pluppe

Här kommer bilder!

För det första så måste jag be om ursäkt för röran runtom.. Våran hall är en riktig prylsamlar hall, ser hemskt ut nu när man ser det på bild haha!

Och för det andra. Här har ni klänningen. Jag är delad.. Klänningen är sydda efter mina mått, men jag måste ha mätt för stort om höfterna då klänningen är väldigt stor där, kändes som han skulle halka av. Sen är inte sambon jätte van vid att snöra ihop mig heller, så han drog nog inte superhårt. Första bilden tycker jag att jag ser stor ut, bastant och ja.. STOR! När jag ser bilden bakifrån hänger mina skulderblad över, vet inte om det är fett eller skugga som förvärra det hela, sambon säger skugga men det kanske är för att han ska samla pluspoäng Flört Bandet runt midjan som är sytt från "framsidasöm" till "framsiidsöm" hänger lite så det ser pluffsigt ut..  I övrigt tycker jag att klänningen är heeeelt underbar! Den är superfin gjord, broderierna är fina, pärlorna och plajetterna sitter ordentligt, ryggen är jätte fin och av bra kvalitet.

MEN som den ser ut just nu är jag inte nöjd. Jag har beställt en underkjol för att få det rätta fallet för som den ser ut nu är den för "rakt ner" och det var ju inte tanken från början. Nu hoppas jag att underkjolen kommer göra klänning OCH mig fin, så jag inte behöver känna mig bastant Tungan ute
  • Pluppe

Skönt att det inte bara är jag som är "galen" och åker och hämtar klänningen 4,5 mil bort ;D

• Pluppe
    Minuz skrev 2012-01-18 16:16:02 följande:
    Denna gillade jag. Tycker den var kanonfin och snyggt med lila band!
    Tack :) Det lila bandet blev faktiskt mycket bra när klänningen väl kom på!
    daniiel skrev 2012-01-18 16:22:48 följande:
    Pluppe - Klänningen är jättefin :) Jag hoppas, och tror, att den kommer ännu mer till sin rätt med underkjolen sedan. Jag tror att den kommer bli väldigt fin då kjolen får lite mer volym och blir ännu fluffigare :D
    Tack :) Precis så. Det är ju meningen att den ska leva upp till sitt namn tycker jag Flört Så nu hoppas jag underkjolen kommer snabbt så jag får testa igen! Har däremot bara sett mig själv via fotona, har ingen helkropp spegel, så när underkjolen är hemma ska jag gå in på sambons jobb, i en konsertsal där ska det nämligen finnas massa speglar och det är ju bra! :)
  • Pluppe
    Jane skrev 2012-01-18 18:55:11 följande:
    Här är bilden på min klänning, hoppas den blir bra för de pengarna bara.

Jätte fin! Vad får du ge för den?
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!