• Anny

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

1700tal skrev 2012-02-23 16:41:23 följande:

Hihi, vad gulligt det lät.

Ja, säg det. Har haft ont i några mån. Det blir bättre vid vila och sämre när jag tar i. Har vilat rätt länge nu och det kändes ok, så ki fick jag för att jag gick för långt hemifrån. Hade ju inget val än att att fortsätta..

Ja han kan vara rätt söt. Nu närmar han sig 2år och med det kommer den underbara trotsen jag tydligen förträngt.... *mummel mummel*

Det är inte så att du har kollat upp knät? Låter som om det kunde vara en bra idé... *hint hint*

• Anny
    daniiel skrev 2012-02-23 16:49:57 följande:
    Jag och min lilla (drygt 5år) har bakat bullar idag, men pärlsockret var slut och vi var ju tvugna att ha något på bullarna, så fick bli jordgubbsströssel. Jag rekommnderar det inte! Syntetisk jorgubbssmak och kanel passade inte bra ihop.

Även vi har promenixat idag, men våra promenader är inte mer än 10-15min, för mer klarar inte vår lilla valp, hon är så sjåpig :P Nej, men hon får svårt att andas i kylan.

Låter inte alls roligt med ditt knä 1700tal :/ Håller med Anny om att det nog är en bra idé att kolla upp det. Sådär ska du ju inte behöva ha det.
    Ååååh kanelbullar! Hur gött som helst! Men kanske lite väl spännande med jordgubbsströssel

Vad har ni får hundvalp? Saknar husdjur men samtidigt rätt smidigt att inte ha heller.

Här nere har vi nu ca 3+ efter att solen nästan försvunnit. Jättehärligt. Snön är borta och gruset ligger kvar. Våren närmar sig mao.
    1700tal skrev 2012-02-23 16:56:32 följande:

Daniiel - haha, det lät inget vidare med jordgubbsströssel till. Men kanelbullar lät gott!

Hur kallt har ni däruppe nu? Här var rena vårvädret faktiskt. All snö har smält de sista dagarna, det måste varit runt 5+ och solen sken. Riktigt skönt, annars är ju jag en riktig kylhatare som helst flyr till varmare breddgrader.

I vilka (av)krokar bor du då? Cool
  • Anny
    liva skrev 2012-02-23 17:24:27 följande:
    Ett par miusgrader och sol är ju underbart, lite smältande snö på det och jag får vårkänslor Glad
    1700tal skrev 2012-02-23 14:26:28 följande:

*Ta ett djupt andetag och se slääääääpet framför dig....... Känn hur du omges av uuunderbaaart fluuuuuufffff......*

Håller med Anny, får nästa också kvävningskänslor av fluff, är väldigt långt ifrån en Disneyprinsessa Drömmer Men jag älskar ju mina vackara balklänningar och har förstått av att läsa tråden att "risken "finns ju att man blir omvänd till fluffskolan om man hänger här Flört
    Hurra!!!!! Härligt med en (än så länge) ofluffig människa till Flört
    1700tal skrev 2012-02-23 17:30:31 följande:
    I den 4:e storstadregionen som det så fint brukar kallas. Norrk/Link. Själv då?
    Åååh fyyyyyy! En östgöte! Denna hemska dialekt!!!

Ps. Min sambo är också en otäck östgöte.. (Mjölby/Ödeshög)

Jag kan ha bott och pluggat i Lkpg ett antal år också.....KANSKE! Ds.

• Anny

Javisst ja, jag själv är från Jönköping.

• Anny
    liva skrev 2012-02-23 17:48:59 följande:
    Själv är jag norrlänning i göteborgsexil. Flyttade för att plugga, hittade en sambo & jobb och 10år senare är man fortfarande kvar. Förvånad Blir så förvånad över vart åren försvann
    Mmmm gillar Göttteborrg! Bodde där ett par (4?) år. Först på hisingen i sambons lägenhet (Nära backaplan har glömt vad det heter) och sedan I gemensam lägenhet i Högsbo. Det var nice!

Efter vi fick första grabben så flyttade vi "hem" hit till stada. Är egentligen uppvuxen strax utanför. 
  • Anny

1700tal: Phu viken tur. Trodde jag skulle bli tvingad och blocka dig eller något... Min sambo är hopplös, man hör direkt vem som ringer. Han drar på värsta östgötskan när de ringer hemifrån till han. Huva! *ryser*

Du har rätt bra gener i dig iaf då...småländska då..skåne var ju ett snäpp sämre {#emotions_dlg.djavulsk} 

Jag vet ine om jag sagt Grattis ill födelsedagsbarnen. Så jag gör väl det då (igen?)

G R A T T I S ! ! ! !
    {#emotions_dlg.flower}Skål 

• Anny
    1700tal skrev 2012-02-23 18:19:21 följande:

Ska du säga - det heter "ringer hemifrån till HONOM" - tyyypiskt smålänningar...

Men tack tack... När fyller du då? Fiskar stjärntecken... *vits*

Haha åh fy! Ja smäll mig  på fingrarna. Jag vet bättre än så. Skäms på mig!

Är ett höstbarn (gammeltacka?) 21 okt, så våg!
  • Anny
    Sommarbrud skrev 2012-02-23 18:15:18 följande:
    1700: ha hs ha det var ju super kul ! Jag brukar påminna mina kompisar att jag fyller år :). Vad mkt skoj ni verkar ha pratat om i tråden senaste tiden! Brukar läsa på nätterna när jag är uppe med p :)
    Mm de nattliga äventyren saknar jag inte! Tack och lov var de inte så långvariga. Men just då kändes det rätt tufft. Särskilt med andra då man inte fick nana när den lille nanade på dagen.

Sedan ska vi inte prata  mer om det, då jag vanligtvis får onda ögat när vi pratar om mina barn och sömn på nätterna. 
  • Anny
    knyttan skrev 2012-02-23 18:22:37 följande:
    Ni kan räkna in mig med. Jag har hängt på BT i mer än ett år och är fortfarande välldigt ofluffig. Volanger tycker jag inte alls om. Kan övertalas till spets, fjädrar och blomapplikationer dock Solig
    Hipp hipp hurra!!

Iofs är jag sådär exremtråkig och  har problem med allt pynt...nästan.

Med det sagt så kommer säkert min klänning hem med hur mycket bling och pryttlar på som helst.

Och igen...nej jag tycker inte allt pynt är fult. Bara på mina klänningar som jag får problem med det på. 

Men jag hittade en tuff klänning på Landy med blingbling på. Ske se om jag hittar de igen så kan jag spamma denna stackars tråd lite till  
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!