• mjeanettek

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Hej! Jag har köpt min kinaklänning från Lightinthebox.com och varit jättenöjd med allt jag har köpt hos dem! (Köpt brudklänning, skor, blommor och favors) Kvaliteten på klänning var jättefin och den blev leverad på dörren flera dagar innan den var lovad klar! :)

Vet att flera i tråden har köpt kinaklänningar hos andra och har varit nöjda. Läs lite tillbaka i tråden så hittar du mycket information. Lycka till!

lycklig01 skrev 2012-05-29 09:10:29 följande:
    Hej! Jag har tänkt beställa en kina klänning! men är inte så insatt i vilka företag/sidor som är bra, så jag tänkte om det finns någon som kan rekommendera/berätta vilka sidor som är bra att beställa ifrån? Vart de flesta beställt ifrån och varit nöjda? :)
  • mjeanettek

Kanonfin!!! :) Grattis!

AnnL skrev 2012-05-30 07:12:30 följande:
    Nu har den kommit!!!! Bortse från att den är skrynklig och tyget står rätt ut vid höften pga alla skrynklor, men tycker den sitter riktigt bra, vad tycker ni? :)

• mjeanettek
    daniiel skrev 2012-05-31 13:11:46 följande:
    På tal om inget alls. På lördag ska vi (jag åtminstone) gå på vigsel i en liten kyrka. Vi har fått en sk. kyrkoinbjudan. Jag vet ju att brudparet själva har barn, som jag är ungefär 98% säker på ska vara med i kyrkan. Visst borde det vara lugnt om vår dotter följer med på vigseln? Jag vet att man inte kan förbjuda någon att komma till kyrkan osv, men man vill ju som inte "stöta" sig med brudparet heller. Hon är väldigt duktig på att sitta still och vara tyst :P Och hur uppklädd måste jag vara? De har klädkod kavaj på bröllopsfesten, men nu ska vi ju bara till kyrkan, så då gäller väl inte klädkoden oss? Jag vägrar nämligen klä mig i kjol eller klänning!, då stannar jag hellre hemma.
    Hel och ren sa prästen i hans inlägg om kyrkoklädkod :) Tror att du kan komma i vanliga kläder med nytt smycke eller liknande som visar att du pyntat dig lite. Kjol/Klänning tycker jag inte att du behöver, och ta med din dotter. :)
  • mjeanettek

Volangklänningen är ju bara helt underbar! Jag tycker inte att du ser tjock ut i den, men det kan säkert vara nog med några få stygn för att minska de två översta. Tror inte att det blir något problem! :)

Ta med underkjolen till skräddaren så kan han/hon mäta den ihop med klänningen så den blir perfekt :) Jättefina klänningar båda två!

Anny skrev 2012-06-12 10:16:10 följande:
    Jag kör latvarianten och citerar mig själv.
    Problem 1. Volangklänningen är för mig för fluffig över min fluffiga mage. Inte kul.
    Lösning: Skräddaren ska försöka fästa volangerna så de inte står ut så mycket. Kan bli hur kasst som helst...
    Skräddaren ska även sy svart band att ha över "pärlbandet" dvs pärlorna försvinner. Fine by me! Här tror jag inte på någon katastrof.
  • mjeanettek

EmmDeckmar: nr 1 eller nr 3. Landy lagar fina klänningar, men om du köper hos fex lightinthebox.com så visar de kl BNI gen som de har sytt upp. Då är det lite lättare, tycker jag, att se hur den faktisk blir :) lycka till!

• mjeanettek

Ungbrud: jag tycker nr 1 är väldigt vacker, nr 2 ger dig jättefin figur! Förstår att det är svårt att välja! Är det en bolero du har på nr2? Den hade jag nog bytt ut i såfall... Bara min smak :)

• mjeanettek

Nu är klänningen insydd och bara BH saknar. 2 veckor kvar till dagen D :)) Jag ÄLSKAR min klänning! Tror den blir perfekt till vårat trädgårdsbröllop! :) Se bort från de dåliga fotona, min dotter hade inte helt fokus... hehe

• mjeanettek

1700tal og Daniiel: tack snälla :) I min första såg jag ut som en Michelin gubbe men i nr 2 fra LITB tycker jag att klänningen förvandlar bort att det är storlek 18W :)

• mjeanettek

Min fastnade inte i tullen, men efter en vecka efter jag fick klänningen i posten fick jag en avi med tullavgift från Fedex... 500+198:- i någon tull blankett avgift sa de... Men allt var tydligen automatiserat.

• mjeanettek
    Tokig skrev 2012-06-25 19:28:52 följande:

Har precis fått hem, pakat upp och provat mina klänningar... och de är underbara. Lite småjusteringar behövs som ni ser. T ex så är de för stora över bysten och holkarmarna behöver rättas till lite men på det stora hela är jag jättenöjd.

Funderar på om underklänningen eventuellt behöver läggas ner en centimeter. Och så ska jag eventuellt ha ett annat band i midjan. Detta var för brett och väldigt styvt = svårt att knyta.

Vad tror ni?

Jag kan inte se dina bilder... Får ogyldigt bildformat... :( Har du de någon annanstans?
  • mjeanettek

Jag får tuvärr inte sett din bilder... Får bara ett rött X... :S

Tokig skrev 2012-06-25 19:29:24 följande:

(Ignorera min svarta BH!)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!