• emmadeckmar

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Darling Daisy skrev 2012-06-13 21:01:37 följande:
    Emma: Det verkar nästan vara regel att kinaföretagens hemsidor hänger sig då och då, så du behöver nog inte oroa dig.

Har du varit o provat i butik något?

Jag fick ett formulär med en massa mått och detaljer som skulle fyllas i (tyvärr så fanns ju inte själva tyget med på formuläret, därför blev det "fel" tyg på min) (man kan ju tro att om klänningen heter "taffeta bla bla wedding dress" så borde den göras i taft..., men icke!)  
    Jag har inte varit och provat i någon butik, tror faktiskt det bara finns 1 bröllopsbutik här i stan (Sundsvall) och jag tycker inte om att prova kläder, speciellt inte framför folk :\ så jag internet-fönstershoppar på nätet och hoppas hitta något som passar mig Tungan ute

Och det andra du skrev - JA, det är sån härlig stämmning i den här tråden! alla är vänliga, kommer med råd, ger förslag, grattar och bryr sig. Skithärligt! själv håller jag mig lite i bakgrunden och läser lite då och då. Ja förutom nu då när jag ville skriva av mig lite Glad
  • emmadeckmar
    Minuz skrev 2012-06-13 21:38:37 följande:

emmadeckmar - den med rosor är så fin, här är en  till med rosor som jag själv har i min favvo mapp

Det roliga är, att jag hatar rosor/blommor i verkliga livet. Men jag börjar släppa in sånt mer och mer nu. Den där klänningen var också jättefin, den påminner mycket om den klänningen jag la ut bild på Skrattande
  • emmadeckmar
    1700tal skrev 2012-06-14 11:35:35 följande:

För det första, herreguuuuuuud vilken snygg klänning!!!!!!!! :-O :-O Den måste du ju bara göra... Och hos Landy, de gör den nog snyggast. Och i taft såklart!

Och som svar på din fråga... Jag har inte social fobi utan kan få panikångest (inte alltid dock, oftast är det bara superjobbigt) i trängda situationer, typ alla ställen/situationer där jag känner mig låst och trängd. Värst brukar vara bussar, tåg, flyg, tunnlar osv. Men allra värst att att bli stående i bilköer (eller annat fordon iofs). Och att stå still i kyrkan inför alla människor kanske utlöser det hela, jag vet inte. Men superjobbigt kommer det vara iaf, och inte det minsta njutbart för min del. Det är inte alla människor i sig, utan att möjligheten att gå ifrån eller ha en utväg som tas ifrån mig i och med att alla sitter där. Typ. Om det nu gjorde nån klokare...

Men jag förstår hur du menar med din sociala fobi, då är det nästan värre faktiskt för då handlar det väl främst om att stå i centrum och alla människor? Hur löser ni det med allt då, och hur gör ni med festen - känns det jobbigt då med eller är det mest vigseln?

va KUL att du tycker det! jag blir så peppad av alla fina kommentarer så då känns det verkligen som att jag väljer rätt OM jag väljer den klänningen Skrattande

Okej då förstår jag mer din situation! själv är jag livrädd för att prata inför många folk, eller att hamna i centrum (t.ex om jag ska betala i affären och så skulle jag inte ha pengar på kortet/i plånboken så är det kö bakom mig och alla "stirrar" - då vill jag bara sjunka genom marken och det blir en slags ångest, pulsen går upp, jag blir yr osv.) jag undviker ALLA sådana situationer där det kan hända liknande saker. Jag vägrar sitta i grupper där man ska presntera sig själv och intressen osv. Blir darrig och rädd bara av att tänka på dessa situationer Obestämd

Hur jag löser det?  jo.. under vigseln vill jag ha slöja på mig, det skulle faktiskt kännas bra. Och på festen vill jag inte ha en massa lekar och tal.. nu när jag skrev allt det där så jänns det som att jag är jättelöjlig och att det blir en "tråkig" fest :( så känns det nu iaf, jag önskar jag kunde skita i fobin men funkar inte så.. fast med folk jag känner så känns det bättre! men i kyrkan där det är tyst och ALLA verkligen tittar på mig/oss, då har jag bestämt mig för att ha slöja tills vi har pratat klart. (hur fjantigt det än låter) det är min bror som viger oss så det känns lite bättre genom det.

På middagen bjuder bara in de närmaste, föräldrar och syskon (ca 45 pers inkl barn) så det blir folk jag känner väl, och sen vill jag ha en bröllopsmiddag som är lite enklare, inget program och utan en massa hemska lekar där jag måste vara mitt i centrum. Då känner jag mig trängd på det sättet som du beskriver det.. jag känner igen mig i det du skriver.

..nu vart det ju en hel bok skriven, sorry! Skrattande
  • emmadeckmar
    Just precis nu håller Landy på att lägga in MASSA bilder på klänningar, alltså riktiga bilder på klänningar de gjort!

Så jag kommer få gå igenom alla sidor igen för att hitta den där med rosorna igen! hoppas den finns kvar!
    Förvånad
  • emmadeckmar
    UngBrud2012:  Vad svårt! klänningarna är så olika, men båda passar dig jättefint.

Jag är inte till någon hjälp men jag vill bara säga att klänning nr. 2 är lite "pinup-ig" och jag gillar det!
    plus att den ger dig jättefin figur. Fast själv hade jag valt en lååång klänning, men finns ju inget som säger emot att ha en kort? Du får känna efter helt enkelt! Skrattande
  • emmadeckmar

meen grr! klänningen jag postade här (den med rosorna) hittar jag inte längre på Landy´s sida. Så jag mailade dom förut och skickade med en bild och sa att jag ville beställa den i ivory taffeta och frågade vad den skulle kosta. Då får jag svar nu att den kostar 3500kr UTAN fakt. Den de hade förut på hemsidan kostade 3000kr INKL. frakt. typiskt, att jag var så seg med att bestämma mig.

Vet inte om jag ska svara att jag sett den på deras sida, mycket billigare. Då lär dom kanske bli sura och det vill jag inte! ;(

• emmadeckmar
    emmadeckmar skrev 2012-06-15 15:29:17 följande:
    meen grr! klänningen jag postade här (den med rosorna) hittar jag inte längre på Landy´s sida. Så jag mailade dom förut och skickade med en bild och sa att jag ville beställa den i ivory taffeta och frågade vad den skulle kosta. Då får jag svar nu att den kostar 3500kr UTAN fakt. Den de hade förut på hemsidan kostade 3000kr INKL. frakt. typiskt, att jag var så seg med att bestämma mig.

Vet inte om jag ska svara att jag sett den på deras sida, mycket billigare. Då lär dom kanske bli sura och det vill jag inte! ;(
    Eller så väntar jag lite och ser om dom lägger in bilderna igen. Just nu har dom lagt in en heeel massa (!) "real sample"-klänningar eller vad det heter. Finns knappt några reklambilder kvar, förut hade dom ju hundratals. Känner mig lost! Förvånad
  • emmadeckmar
    daniiel : Jag testade skicka ett nytt mail till dom så får se vad dom säger!

Annars ska jag nog göra som du säger, maila och fråga! t.ex LITB, och någon fler kanske som jag ser har bra omdömen!

Önskar ju helst Landy då dom verkar ligga på topp när det gäller bra feedback från många här och på deras sida Glad
  • emmadeckmar
    Italia08 skrev 2012-06-15 21:17:15 följande:
    Detta är ju inte den klänningen du vill ha, men en real sample från Landy. Man kan ju tänka sig att om du beställer "din" klänning från Landy så ser nog rosorna ut ungefär så här.

www.landybridal.co/a-line-strapless-brush-tra...
    Ja, det är det där jag är lite rädd för, att rosorna ska se perfekt rullade ut och sitta på rad nästan. Tyker mer om som på "min" klänning att de sitter lite olika och inte är perfekta. Men visst är det ett annat tyg än taffeta på den bilden du länkade? ser lite väldigt genomskinligt ut.

Om jag får svar från Landy och om jag beställer så kanske jag bör nämna till dom att rosorna ska vara i taffeta, för jag fattar det som att de är de på "min" klänning? Skrattande
  • emmadeckmar
    daniiel skrev 2012-06-15 22:21:31 följande:
    Jag tror dock att den klänningen du kikat på, mer kommer se ut liknande dessa.
    www.landybridal.co/ball-gown-strapless-chapel...
    www.landybridal.co/ball-gown-square-brush-tra...

Klänningarna på bilderna har blommor i organza. Din klänning är däremot i taft och har blommor i taft, men det ser ut att vara något mer tyg också, organza eller tyll.
    Nu fick jag endel att fundera på!
    om jag får samma svar från Landy som sist så tycker jag klänningen blir på tok för dyr för dyr för oss. Som tur är har dom en hel del andra fina klänningar!

På din länk nr. 2 såg klänningen OK ut, men jag tycker inte om volangen dom satt på höften, alltså precis där korsetten slutar och nederdelen börjar. Det är endel små detaljer (lite extra plotter från Landy) som skiljer från "min" klänning.. men annars var den faktiskt mycket lik. Jag vet, jag är för fäst vid detaljer! de bör man ju inte vara när man är ute efter att köpa en kopia, hehe Glad
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!