• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • 11juni2011

Dom är perfekta!!! Bild kommer så fort karln kommer hem kl 16!! Dessutom skicka dom med några ytterst exklusiva smycken i äkta plast!! Gulligt!

• 1700tal
    Miceme skrev 2011-04-29 15:08:47 följande:
    glöm inte körven! Det gifter sig så bra med champangen
    Haha, tänkte det skulle bli lamm! Och så krämig rotfruktsgratäng till det. Favorit i repris! Skrattande Kanske en pilgrimsmussla till förrätt, dagen till ära? Och lite skumpa måste det nog oxå bli när jag tänker efter!
    Darling Daisy skrev 2011-04-29 15:10:21 följande:
    Den har dykt upp på DHgate också!! Attans vad snabba de är!!
    Undrar om Victorias klänning också finns att hitta hos Kinaföretagen?
    Ja, jag såg både viktorias brudklänning och den vackra rosa med en axel hon hade på konserten dagen innan på en kinasida men minns inte vilken.

• Miceme
    1700tal skrev 2011-04-29 15:10:56 följande:
    Exakt, klart som korvspad att det var en kinaklänning! Det hade vi ju kunnat gissa!
    Ja hon har säkert smygläst tråden med!! Så nu väntar jag på att en späd figur ska komma och strypa mig med en BH.
    11juni2011 skrev 2011-04-29 15:12:20 följande:
    Dom är perfekta!!! Bild kommer så fort karln kommer hem kl 16!! Dessutom skicka dom med några ytterst exklusiva smycken i äkta plast!! Gulligt!
    Åhh vad kul vart var dem ifrån?
  • Sessan67

Missar hela bröllopet - trist att man måste sitta på jobbet! Får väl se nåt sammandrag ikväll eller kolla på nätet.

Tittade förresten på bröllopsprogrammet igår och upptäckte att hon som gifte sig där är en fd kollega till mig!

Jennifer: Du ser jättefin ut i klänningen Glad Inte helt lätt att fota sig själv eller hur?

Miceme: Korgen är verkligen jättesöt! Blir nästan sugen på att låna in nåt litet barn att vara blomsterficka {#emotions_dlg.flower}

Tack alla som skrivit så snällt om min klänning! Ska försöka stryka den lite försiktigt på svagaste värmen i helgen och sen blir det till att prova ordentigt. Måste bara få nån att hjälpa till med snörningen! Kanske dyker upp en lite bättre bild så småningom!

• Miceme
    1700tal skrev 2011-04-29 15:14:47 följande:
    Haha, tänkte det skulle bli lamm! Och så krämig rotfruktsgratäng till det. Favorit i repris! Skrattande Kanske en pilgrimsmussla till förrätt, dagen till ära? Och lite skumpa måste det nog oxå bli när jag tänker efter!
    Darling Daisy skrev 2011-04-29 15:10:21 följande:
    Den har dykt upp på DHgate också!! Attans vad snabba de är!!
    Undrar om Victorias klänning också finns att hitta hos Kinaföretagen?
    Ja, jag såg både viktorias brudklänning och den vackra rosa med en axel hon hade på konserten dagen innan på en kinasida men minns inte vilken.

lammnamm
  • Miceme
    Sessan67 skrev 2011-04-29 15:17:08 följande:

Missar hela bröllopet - trist att man måste sitta på jobbet! Får väl se nåt sammandrag ikväll eller kolla på nätet.

Tittade förresten på bröllopsprogrammet igår och upptäckte att hon som gifte sig där är en fd kollega till mig!

Jennifer: Du ser jättefin ut i klänningen Glad Inte helt lätt att fota sig själv eller hur?

Miceme: Korgen är verkligen jättesöt! Blir nästan sugen på att låna in nåt litet barn att vara blomsterficka {#emotions_dlg.flower}

Tack alla som skrivit så snällt om min klänning! Ska försöka stryka den lite försiktigt på svagaste värmen i helgen och sen blir det till att prova ordentigt. Måste bara få nån att hjälpa till med snörningen! Kanske dyker upp en lite bättre bild så småningom!

Jag har fått rekommendationer att ha en ren handuk mellan järnet och klänningen när jag ska stryka
  • Sessan67
    11juni2011 skrev 2011-04-29 15:12:20 följande:
    Fick också "exclusiva" plastsmycken tillsammans med min klänning igår - och en liten ärmlös bolero med hemskt konstig passform!
  • Sessan67
    Miceme skrev 2011-04-29 15:19:06 följande:
    Jag har fått rekommendationer att ha en ren handuk mellan järnet och klänningen när jag ska stryka
    Tack, ska prova med det! Är lite orolig att förstöra den Obestämd
  • 11juni2011
    Miceme skrev 2011-04-29 15:16:31 följande:
    Åhh vad kul vart var dem ifrån?
    Ebay :=)
    Sessan67 skrev 2011-04-29 15:19:31 följande:
    Fick också "exclusiva" plastsmycken tillsammans med min klänning igår - och en liten ärmlös bolero med hemskt konstig passform!
    Gratis är gott!
  • Smuppra

Haha men vad ni är roliga!

Kul att klänningarna kom fram till slut 11juni2011, fick budkillen sig en troschock? Svisch och så stod du där i underkläder, svisch så var ena klänningen på, svisch underkläder, svisch brudklänning nummer två, svisch underkläder "jahaaa, ska jag skriva under att jag tagit emot det också?"

Fina bilder som dykt upp idag på klänningar!

Och herre vad de är snabba kinaföretagen med att lägga upp kopior... Jag skulle faktiskt inte vilja ha en "prinsess"kopia, vill ha något lite mer eget...

Att prinsarna båda är över 190 cm var nytt för mig! Då gör det nog inte lika mycket att de redan är tunnhåriga, inte så många som ser hjässan iaf... Och klart jag kollade! Satt med liveuppdatering på tbanan hem från plugget och slängde mig framför tvn när jag kom hem och kollat sammandrag efter det... Synd att de inte visar övriga kungligheter... Men kul att de bjöd på två små pussar på balkongen iaf, haha. De kändes väldigt nervösa och stela tills de var påväg ut och gått halva vägen. Då blommade de upp med lite naturliga leenden. Tycker att vårt kronprinsesspar berörde mer. De såg ju rörda ut, personliga, känslosamma och bjöd på lyckotårar. Men men, vad är väl en bal på slottet...

Hörde ni att den mest populära souveniren var en tallrik med brittiska färgerna där det står "thanks for the day off"? Engelskmännen har ju fått ledigt idag Skumt att ha det på en fredag tycker jag! Sedan kom jag på varför. Alla säger ju att brittiska kungahuset är så snobbiga och märkvärdiga men de har visst en schysstare sida också! Svenska kungen fyller ju 65 år imorgon, klart som korvspad att de inte kan lägga ett bröllop för enbart en arveprins samma dag som svenska kungen fyller "jämnt"!

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!