• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Farmall

Tack, så gulliga ni e. Kul att höra era tankar, jag vet jättesvårt att tro på bara ett par bilder, men men jag tror jag chansar. Vill han inte ha den på sig sen så får han väl slänga den då.......

Hittade en kittyklocka till lilltjejen för 23:- som hittat!

Såg en tråd om brudskål, vad ska ni dricka och skåla i? Funderar på chapel hill sweet sparkling, någon som tycker något om det? Tror jag ska köpa en flaska och prova.

• Humlan66

Säger som någon annan nämnde.. fan va ni kacklar LOL

NUUUU är min klänning BESTÄLLD.. YAY jag lyckades bestämma mig .Så hoppas hoppas den blir bra nu "nervös" och det blev från Milanoo. Dom hade ju fri frakt så jag passade på att spara in några dollar ;-p

Det blev denna , fast med halterneck samt lite spets nere vid kanten. Ricktig sucker för spets så liiite ville jag ha med

• Smuppra
    Farmall skrev 2011-04-28 23:08:57 följande:
    Såg en tråd om brudskål, vad ska ni dricka och skåla i? Funderar på chapel hill sweet sparkling, någon som tycker något om det? Tror jag ska köpa en flaska och prova.
    Vet inget om just den, menChapel Hill Sparkling Chardonnay är min favorit bland de billigare mousserade vinerna. Tycker den är mycket prisvärd.
    På den här sidan hittar du lite info om vinerna du är intresserad av: www.alltommat.se/vintips/Chapel-Hill-Sparkling-Chardonnay-18593
    Men tycker faktiskt den förtjänar mer än en trea... Men Chapel Hill Sweet Sparkling har jag icke testat...

Vet faktiskt inte vad vi ska skåla i ännu. Kanske blir den jag gillar här ovan...
  • Smuppra
    Miceme skrev 2011-04-28 22:14:44 följande:
    Gillar att det är spetskant fast inte vid ansiktet, dockan ser ju lagom munter ut men
    main image
    Men gud vilken muntergök! Fin slöja annars!

Ni är jobbiga, vet ni det... Jag gillar inte slöja. MB gillar inte slöja. Jag testade på skoj en slöja när jag testade brudklänningen i butik. Det passade inte till klänningen (just den iaf). Och allt ert kacklande om slöjor gör at jag ändå funderar på slöja... Jag har ju axelbar klänning och gifter mig i kyrkan så kanske skyler slöjan lite... men jag har utsläppt hår och vill ju inte att slöjan ska dölja mitt hår... Usch vad ni är jobbiga med er smittsamma köphysteri (men jag gillar er ändå{#emotions_dlg.flower}).
  • Darling Daisy
    Farmall skrev 2011-04-28 23:08:57 följande:
    Vi har köpt hem en flaska chapel hill sweet spakling och en flaska av den alkoholfria varianten. Tänkte prova dem i helgen.
    Provade det alkoholfria jordgubbsvinet förra helgen, helt ok faktiskt. 

Om vi inte hittar nåt vi gillar på systemet kommer vi att köra på en sjysst akoholfri cider.
  • Farmall
    Darling Daisy skrev 2011-04-28 23:19:04 följande:
    Vi har köpt hem en flaska chapel hill sweet spakling och en flaska av den alkoholfria varianten. Tänkte prova dem i helgen.
    Provade det alkoholfria jordgubbsvinet förra helgen, helt ok faktiskt. 

Om vi inte hittar nåt vi gillar på systemet kommer vi att köra på en sjysst akoholfri cider.
    Så har vi också tänkt. Jag gör som du, köper en flaska och testar helt enkelt.

Nu har jag köpt klockan, så nu ska jag inte tjata mer om den. Det var tydligen väldiga kontroller av ALLA paket från hongkong just nu så frakten skulle ta längre tid ca 4-6veckor, på en klocka?!? Jaja, hoppas den kommer innan bröllopet bara.

Smuppra: Säger som du. En sån slöja har borrat hål i mitt huvud på sista tiden, men jag har så himla mycket grejer redan, ser väl ut som en julgran när jag kommer in i kyrkan på bröllopsdagen......men den är himla fin ju...
  • Darling Daisy

Oh, by the way, måste ju bara berätta om vilket litet käckt meddelande jag hittade på min telefonsvarare idag.

"Hej, det här är xxx från pastorsexpeditionen. Jag har en notering om vigsel 2 juli här, men hittar ingen notering om präst. Så jag antar att ni fixar vigselförrättare själva?! Du kan väl ringa mig...."

Ehhh, nä vi fixar inte vigselförrättare själva!!! Det skulle du göra!!! Det vara bara så att du inte visste vem som jobbade när vi bokade datumet, så du skulle kolla upp det och boka präst åt oss!

Tur för henne att de inte hade telefontid när jag hörde meddelandet, kände att pulsen gick upp lite där!
    Får ringa nästa vecka och kolla om hon har nån prälle att sätta in!  

• Pinkgrape

Vi var in på hotellet idag för att kika på festlokalen + att diskutera lite priser. Allt gick som smort, fram till vi skulle boka. Vi ringde dit i tisdags och då var det ledigt. Ägaren till hotellet kom tillbaka efter en stund och meddelade att lokalen var bokad redan. Det var typ Norrlands motorhistoriker som bokat den, det är nämligen veteranbilsrally samma dag och målgången är där och avslutas med middag. Jag fick världens klump i magen, såklart att det redan skulle vara bokat, den perfekta lokalen.

Ägaren till hotellet försvinner då igen och vi hör honom prata ute i receptionen. Vi sitter som och pratar om hur vi ska lösa det då, vad vi då kan tänka oss för lokal. Efter en stund kommer han tillbaka, då har han alltså ringt och ändrat bokningen för motorhistorikerna, så de tog en annan lokal på hotellet. Ja, alltså fick vi den lokalen vi ville ha ändå! :D

Jag är så lycklig nu. Vi har fått kyrkan vi helst ville ha och festlokalen vi helst ville ha. Vi blev dock tvugna att öka på kuvertavgiften till 350kr/person, men då blir det brudskål med chokladdoppade jordgubbar, trerätters middag, tårta med kaffe och avec + nattamat = vi tycker att gästerna får ganska mycket för den pengen. Drickat under kvällen kommer de också få betala för själva i hotellets bar.

Nu när jag är på så bra humör, så passade jag på att beställa två tärnklänningar från Kina. Jag kan omöjligt hitta något som jag gillar här. Denna klänningen nedan blev det, med ändringarna jag ritat/skrivit in, och det kalaset gick på ca 650kr för båda klänningarna med fri frakt. Om senast 10 dagar ska de dessutom skickas. Jag hoppas innerligt att de blir bra! Vad tror ni, fina?

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!