• Anny

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Sjörå skrev 2012-08-08 18:34:13 följande:
    Den ser riktigt bra ut. Var i Göteborg handlade du den? Och finns det inga bilder på hemsidan du länkade till?
    Köpte den på Korsetten som ligger jämte NK. Supertrevlig personal.

Finns bra med bilder på uppercut.se annars. Men just nu funkar sidan dåligt för mig. Det gör den aldrig annars. 
  • Anny
    1700tal skrev 2012-08-08 18:43:05 följande:

Haha, då skulle jag, under förutsättningen att den verkligen minskar ditt midjemått med 7 cm och med mitt stora intresse av att sy och bära historiska attiraljer (däribland midjeförminskande prylar) föreslå att du provar att bära den en hel (eller åtminstone halv!) lördag innan du har den på bröllopsdagen... *världens längsta mening, pust*

Nånting som drar in din midja 7 cm lär trycka ihop dina lungor (iaf nederdelen av dem med tanke på modellen) och andra organ, kolla att du klarar det först.

Sommarbrud - ja, det borde du veerkligen veta!! Du har ju bara haft koll på datumet i 1,5 år typ... 18:e är det. Vilket är NÄSTA J****A VECKA! Ifall det undgått någon.

Ooooooh spännande!!!!! Så nära =)

Jag ska absolut ta ditt råd till mig och testa längre stund innan bröllopsdagen.
  • Anny

äsch nu postade jag för tidigt igen. Jag är väldigt mjuk och fluffig. Så det är inte så svårt att trycka ihop fläsket. Så jag HOPPAS det går rätt bra. Men fick ju iaf hjälp med hållningen och att helt enkelt hålla upp ryggen, skönt =)

• Anny
    vinterfrost skrev 2012-08-08 21:22:46 följande:
    Provade ngn liknande på Lindex men då fick jag värsta valken ovanför istället :( Men det kanske är skillnad om man köper en "dyrare"
    Jag fick faktiskt ingen bump vare sig under eller över...
  • Anny
    Minuz skrev 2012-08-08 21:53:28 följande:
    Jag läser fortfarande allt ni skriver även om jag inte syns.........
    Måste först säga grattis till nyblivna mamman sedan till alla nygifta och till alla fina klänningar.

Och för första gången har jag hittat en klänning som gör mig tårögd...... Det ni! Skrattande
     Den liknar ju verkligen ingen av mina tidigare klänningar. Vet inte vad det är men kan inte sluta titta på den. Kan inte sluta tänka på den, det känns ända ner i magen! Tycker den är helt underbar helt enkelt!
    Fantastisk klänning! Mycket spännande :)

för att få en liten kontrast på hur drömklänningarna kan vara väldigt olika då...lägger jag in bild på min drömklänning

denna men med den här överdelen:

• Anny
    Italia08 skrev 2012-08-13 18:55:40 följande:
    Hej igen alla nygifta och snart gifta. Det hinns verkligen inte med något trådskrivande eller läsande dagarna före eller efter. Men grattis till er som har gift er och lycka till till resten! =)

Själv har jag varit gift i 387 timmar nu. =) Och det känns fortfarande overkligt. Allt var perfekt från klänningen och hår, maten och vinerna till vädret och stämningen. Helt sjukt att allt klaffade och vi är båda så otroligt nöjda. Har bara en sak att klaga på, och det är att tiden gick alldeles för fort. Det är verkligen sant som alla säger, så njut av varje sekund ni som fortfarande väntar på er dag.

Lägger in två bilder också där man både ser en del av hur klänningen blev och lite av miljön.
    GRATTIS!! Ni var jättefina båda två! Ser jättehärligt ut =)
  • Anny
    emmadeckmar skrev 2012-08-14 11:21:05 följande:
    Hej tjejer!

Igår fick jag min klänning, det tog endast 4 dagar efter att dom skickat den från Kina, otroligt!

Men jag är sååå ledsen att jag inte kan visa er så fina bilder som ni gjort här i tråden. Jag har ingen som kan snöra klänningen åt mig och på bilden nedan håller jag fast den bakom ryggen (INTE smickrande!)

Men för att visa er klänningen ändå så postar jag bilderna. För att ni ska få ett hum om hur den blev!
    Den är fantastiskt välsydd, och jättefin kvalitet! blir nästan rädd för den då det är så mycket tyg, jag har ju ALDRIG provat en bröllopsklänning förut. Trodde det skulle vara enkelt men nej. Min halvstora rumpa kom knappt i så jag fick dra ur korsettsnörningen nästan helt och hållet. Det var MYCKET krångligare än jag trott att kränga på sig klänningen! 

Klänningen är en aning lång (kanske 2-3 cm) men jag har inte underkjolen på mig på bilden (är ju dock en liten inbyggd sådan i klänningen såg jag!)

Och såhär FIN är baksidan (har ljusat upp den lite)  tar Landys bild eftersom jag inte kunde snöra ihop den på mig:

Min snälla fästman tog med alla 3 barnen ut så jag kunde prova, men får nog göra ett nytt försök lite längre fram då han eller någon annan kan hjälpa mig att snöra. Klänningen är iaf jättefin och jag tycker dom på Landy är så proffsiga! har haft superbra mailkontakt under hela tiden Glad

Och totalt fick jag betala 170kr  extra! (tullmoms + hanteringsavgift)

Verkligen jättefin. Vilket jobb de har gjort. Super! =) Ska bli hur spännande som helst att se den senare med allt iordning. Ser jag fram emot.
  • Anny
    Italia08 skrev 2012-08-14 18:22:33 följande:
    Tack så mycket Minuz, Anny och daniiel! Glad

Efter i stort sett noll besök härinne på två månader så känns det som att jag har missat en hel del. Hur går det för er, Anny och Minuz, har ni blivit fruar än? Om inte, så hur är klänningsläget? Allt under kontroll med svarta band och avsaknad av aprikosfluff? Flört
    Inte fru än, men snart. Slutet av september smäller det. Har svarta band på mina klänningar. Men volangklänningen känns inte rätt, så den ligger på blocket. Den är fin, riktigt fin, men jag känner mig inte bekväm i den. Den korta däremot får jag ett smile i ansiktet varje gång jag provar den. Ska till Gbg någon dag nu tänkte jag och ta mig en titt i butik med större utbud och se om jag hittar något jag verkligen trivs i, gör jag inte det så har jag ju min korta. Men då har jag i alla fall gett det ett rejält försök så slipper jag grubbla mer sedan.  
  • Anny

1700tal: här har du en annan som önskar dig allt gott och tänker på dig. Hoppas det blir super!

Pulmonate: Det gäller förstås även dig =) 

• Anny
    tracit skrev 2012-08-19 04:43:09 följande:
    Hej tjejer! Är ny här på bröllopstorget, och dessa bröllopsplaner kom ganska hastigt ;)
    Jag och min blivande make ska gifta oss själva, i smyg. Hemligt. Vi kommer att göra det i kyrkan, och vara fina och ha fotograf på plats, det enda vi inte vill är att ha gäster eller en stor fest efteråt. Hans släkt och vänskapskrets är enorm, och det skulle bli svårt att begränsa gästlistan. Och ingen av oss är väl direkt någon attention craver. Det enda vi egentligen vill är att vara gifta med varandra! Men ändå göra vår dag speciell, för oss. Detta beslut kan diskuteras i all oändlighet, men vi är i alla fall väldigt nöjda och lättade av det beslutet.
    Dock känner jag inget behov av att lägga ut 10 000 på en klänning som ingen utom vi och våra vittnen ser. Jag har dessutom väldigt svårt att se mig själv i en bröllopsklänning. Efter lite letande på olika websiter föll jag pladask för den här

Med den här boleron till

Nu undrar jag: Ni som har köpt kinaklänningar, hur känns tygerna, kvalitéten? Är så rädd att klänningen ska se "billig" ut. Det är därför jag har valt en utan krusiduller, paljetter eller pärlor (boleron är en ren chansning), tänker att det är minst risk att den ser billig och dåligt gjord ut då, vill inte se ut som en 80-tals maräng ;)
    Vad tror ni, och vad tycker ni om klänningen?
    Fin klänning!
    Min kinaklänning (Landy) är riktigt fin kvalitet, ser inte alls billig ut. 
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!