• Anny

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

fruwesterlund skrev 2012-07-21 16:37:36 följande:
    denna klänning tycker jag väldigt mycket om. Hur tror ni den ser ut på mig som är en storlek 40/42 ?

Från meganbridalshop.com. en mori lee-kopia antar jag
    Tjusig! Den tror jag passar utmärkt i din storlek. Tror den passar utmärkt till de flesta storlekar. Inte lika fin som min mori lee look-alike ;) Men väldigt fin!
  • Anny

1700 jag säger la sposan. Men det endast för att du sa att trean inte var så bekväm. annars är ju den super. Men la sposan ligger hack i häl. Den nya är fin men...nä.

jag har för mig att monstertjejens var från Landy.

nu tvingar vinet...och cidern...och den fullproppade magen, mina ögon att stängas.

God natt!

• Anny
    Ekinaj skrev 2012-07-31 15:57:15 följande:
    Ok har kommer nagra kort. Jag kommer att behalla klanningen. Den ar for lang men det gar ju att latt atergarda. Jag maste aven kopa en underkjol samt fa klanningen strykt. Jag tror dessutom att den ar pa gransen for stor. Man kan inte dra at mycket mer langst ned, men den passar iallafall. 

Jag forsokte hitta orginal kortet fran Landy men hittar inte det nu. Nagon som vet varfor de bytt ut alla kort pa deras websida?

Nu hittade jag en lank i ett gammalt email. De maste ha tagit bort kortet pa modellen (som sakert inte varit deras) bytt ut det mot ett kort pa en likadan klanning de gjort.

www.landybridal.co/a-line-wedding-dresses-str...

Jag har iallafall varit nojd. Forrutom att den ar for lang och kanske pa snudden for stor, sa har de varit valdigt professionella, kvaliten ar bra och det gick fort. 
    Jättefin! Vad härligt att den kom så fort. Super!
    Jag tror precis som daniiel att det vore idé att gå och få den ite insydd och justerad så den sitter så bra den bara kan  
  • Anny
    daniiel skrev 2012-07-30 15:45:06 följande:
    Kommer ni ihåg min Kate Hudson inspirerade klänning med stor tyllkjol och lååångt släp? Jag sålde ju iväg den till en tjej som klänningen passade otroligt bra på. Idag gick jag och dottern in i en brud- och balklänningsbutik här i stan och efter lite prat med hon som har butiken, så kom vi in på mina klänningar och jag berättade om den klänningen. Hon visste exakt vilken klänning jag pratade om, för bruden hade varit in med den där för lite ändringssömnad då hon hade gått ner lite i vikt. Den behövde ändå bara tas in lite vid bysten. Nåja, även hon i butiken hade tyckt att klänningen var som gjord för den tjejen och tjejen som hade köpt den var så nöjd. Det var verkligen kul att höra :D Skönt att min favoritklänning får den uppskattning den förtjänar och bröllopet gick av stapeln nu i juli i en kyrka som gjorde klänningen rättvisa! hihi
    Guu vad härligt!! Jag önskar min klänning kunde få en ägare som verkligen uppskattar den också.
  • Anny

skumboll: Grattis till bebisen!! Starkt jobbat. 

danieel: fin klänning! Tycker absolut den funkar.

pulmonate: Suuuuperfin både du och klänningen :) Jag sällar mig till den rätt stora skaran och säger, definitivt sidenbandet. 

Sedan var det nog en hel del till jag tänkt kommentera men självklart glömt....hmmm

Igår var jag i gbg och shoppade lite. Härligt!! Köpte en maggördel grej som  var grym! Den minskar mitt midjemått med 7 cm! Och nu har jag iofs inte haft den någon lång stund, men den var bekväm, kändes inte som ett fängelse. Super. =) 

• Anny
    vinterfrost skrev 2012-08-08 08:37:46 följande:
    Får man hoppa in här? Beställde min klänning från jenjen i förrgår så nu väntar jag med spänning på resultatet

Pulmonate, Jättefint med bandet och väldigt vacker klänning i övrigt!  
    Oooooh, vad beställde du för någon??
  • Anny
    vinterfrost skrev 2012-08-08 09:17:41 följande:
    Sen beställde jag en klänning till tärnan

Fast i chokladbrun och med ivory band

Ack så fina =)

Ja du, nu ska vi se om jag kan hitta namnet.
    (hoppsan detta skrev jag imorse, ett sjukhusbesök kom i mellan) 
  • Anny
    1700tal skrev 2012-08-08 18:10:49 följande:
    Har den skenor? Hur många timmar har du prövat att bära den?
    ehm...5 min max? Haha!

den har lite skenor. Men inte riktigt korsett-korsett eller hur man ska säga.  
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!