• L och J

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Minuz,
    första lokalen såg bättre ut inuti,  jag skulle lätt valt den!

• L och J
    Minuz skrev 2012-09-18 08:13:55 följande:
    YES!!!! Igår em släppte tullen äntligen min klänning! Så nu är den på G
    wohoo va roligt!
  • L och J
    Minuz skrev 2012-09-18 19:46:16 följande:
    hua ...... nu ligger klänningen ute i bilen i sitt paket. vet inte om jag vågar öppna.....
    Öppna lådan!! vi vill se!
  • L och J
    aviman skrev 2012-09-21 12:34:14 följande:
    Hahaooooo!!! Fick just mail från Ella på landy! Min klänning blir klar i början på nästa vecka, och då skickar dem bilder på klänningen innan dem skickar den!! Alltså, THE EXCITEMENT!! Så glad!!! Bra, bra bra fredag!!
    oooooh, roligt!
  • L och J
    FelizLane skrev 2012-09-22 15:49:08 följande:
    Så länge sedan jag var här! Vill bara visa hur jag såg ut den 16 juni i min kinaklänning :) Skärpet i midjan har jag dock gjort själv. Är väldigt NÖJD till slut efter många om och men. :)

Meeen vilket stiligt par! 
  • L och J
    sommarvinter skrev 2012-09-22 17:56:00 följande:
    Var inne på dinobridal och såg att dom hade riktigt bra priser också! Får man lov att fråga vad det var du köpte där och kaske se en bild om det finns? :)
    Jag ska också beställa från dinobidal Glad Daniiels klänningar ser väldigt bra gjorda ut, så jag ska beställa klänningar efter jul. Vill du visa klänningen du tittat på??*nyfiken*

Har precis gjort ändringarna på mina klänningar, och skulle behöva er åsikt om det är tydligt nog?

• L och J
    daniiel skrev 2012-09-23 00:31:54 följande:
    Ska du beställa alla tre klänningarna? Spännande, jättefina! :)

När det gäller att skriva om pärlor och paljetter och bling som kan vara på klänningen, så kan du skriva "No sequins, pearls or beads!", för "palettes" betyder paletter och jag vet inte om de förstår "blingbling" :P Och andvänd det istället för "shiny details". Skriv istället "No sequins, pearls och beads on the lace".

Band i midjan heter "sash", så på sista bilden, skriv "No sash, bow or flower in the waist!".

Där du skrivit "no stripes or foldings", så hade jag nog valt att skriva "No pleats! Only flat satin!".

Och angående bandet på första, så hade jag nog skrivit "A wider sash", istället för "bigger".
    Det blir nog dom 2 översta! Ah, tack
    Har spenderat många timmar framför datorn och letat, som många andra här har jag förstått
    Men det är alltid dom 2 jag återkommer till, så det känns jättebra! 

Tack för tipsen, hade ingen aning om vad allt heter på engelska, så tack Daniiel!!  {#emotions_dlg.flower}

Men grejjen är att idag fick jag svar från http://www.dindromklanning.se/ 
    om att dom kan sy upp dessa för 2900, vilket är några hundra mer än dinobridal, men det är ju svenskt och kanske lättare att få precis som jag vill då?? 

Svårt, är det nån som beställt från din drömklänning??

• L och J
    sommarvinter skrev 2012-09-23 06:03:17 följande:
    Jag har inte kollat ut en specifik ännu. Jag gillar  "flygiga" klänningar i empirestil så ska kolla runt lite mer där.
    Gillade dock denna:

Men tror ändå i slutändan att det blir en hellång empireklänning. :)

Skulle vara kul att se slutresultatet på din klännig sen också! Blir säkert jättefin!
    daniiel skrev 2012-09-23 00:42:00 följande:
    Jag beställde två klänningar från dom när dom hette Mylove-bridal, de har numera bytt namn alltså. Jag använde två klänningar på min bröllopsdag, båda därifrån. Jag är som sagt supernöjd. Bra priser, bra kvalitet och snabbt gick det :)

Den första, som jag hade i kyrkan och under fotograferingen är den här. (Mori Lee kopia)

Och den andra klänningen är en kortare och enklare modell. Den har jag tyvärr ingen bra bild på, men här är en dålig tagen med mobilkamera när den var just uppackad (därav den knöliga kjolen). Jag hade ju samma svarta bolero som på bilderna ovan till på bröllopsdagen dock.

Jättefina! Är den sista klänningen du la till också samma som den jag la till här över? :)
    ÅÅÅH, det är jätte fint med den längden, men jag skulle inte välja en sån. men som sagt, riktigt snyggt och charmigt!
  • L och J
    eml33h skrev 2012-09-26 12:22:47 följande:
    Åh herre min skapare!
    Paketet var på Arlanda imorse och nu har jag fått det levererat av en fd kollega på ett fraktbolag jag tidigare jobbat på, han körde det till mitt jobb.. Kan tillägga att jag bor i norrland, så en bra bit från Sthlm med andra ord!

Var ett pyttelitet paket så var lite fundersam om dom verkligen rymde både klänning, päls å tiara. Men tydligen gick de! Har inte vågat öppna och kika på klänningen ännu..

Har sjuk hjärtklappning just nu!
    Men jaaaaaa! va kul, öppna och kika
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!