• Fru 0728

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

De flesta utländska företag brukar lämna ett trackingnummer så man kan följa sin vara steg för steg:)

• Fru 0728
    Anny skrev 2012-03-11 07:50:14 följande:
    halloj. Fina klänningar som figurerar här i vanlig ordning. Jättefina!

I fredags fick jag hem min BH jag beställt. Inte från kina utan en webbutik...som ligger i Jönköping (där jag bor) t.o.m

Köpte en wonderbra ultimate strapless. Passade alldeles utmärkt i min vanliga storlek. Och den sitter verkligen där den ska. Helt otroligt.

Liiite pinsamt dock att den levererades i grannens brevlåda. Mannen där kom tydligen förbi och lämnade den till min sambo. som av någon anledning var   tvungen att berätta att det var en BH. *suck* Jaja ingen fara så. Han är ju vuxen även han ooch jag är rätt säker på att hans fru använder bh också  
    Funderar oxå på att beställa en sån Bh, har förstått att flera rekommenderar dem här inne. Är väldigt bred över ryggen så är lite osäker på vilken storlek jag ska beställa men det verkar ha funkat med er vanliga storlek för er andra:)
  • Fru 0728
    DestinyD skrev 2012-03-12 10:17:28 följande:
    Nu är det spännande! Har spårat mitt paket med DHL, och det har passerat Arlanda och klänningen befinner sig "With delivery courier" kl. 9.01 nu imorse. Hur lång tid kan det ta nu? Jag bor ju typ bredvid Arlanda så jag tycker att det borde gå snabbt Skrattande Dessutom antar jag att det betyder att jag slapp tull...?

Detta är verkligen nåt som livar upp min dag med tanke på att vi igår tog bort vår ena katt och jag tror att jag ska gå sönder av sorg.... Hur mycket tårar (och snor!) kan man producera egentligen, och när fasen ska huset sluta kännas tomt? Suck....
    Ohh, då får du den idag, håll dig hemma:)
  • Fru 0728
    DestinyD skrev 2012-03-12 10:47:02 följande:
    Jag lämnar inte tomten idag Skrattande Så spännande!!
    Hoppas den är superfin och att du blir nöjd. Tråkigt med katten, vi har 2 hemma och det hade varit hemskt utan dem:(
  • Fru 0728
    DestinyD skrev 2012-03-12 19:32:23 följande:
    Ok, här kommer bilder. Dåligt ljus! Hmm... Vet inte riktigt vad jag tycker. Egentligen så är klänningen jättefint sydd och fin spets och sådär. Något stor dock, och jättelång. Synd, för jag vet inte riktigt hur vi ska lösa det med spetsen om man kortar av klänningen... Mycket kan min mamma göra, men just den biten får vi nog överlåta åt en skräddare. Sen är den avskuren på höften, och det är INTE originalklänningen. Det gör att den är lite rynkad precis där, och det är det värsta jag vet! Gör att jag blir superbred om baken... Gråter Däremot så ska vi ta bort de breda banden som hänger i bak, och då fick jag en idé om att sy fast det breda bandet där nånstans på höften, för att kamouflera lite och förvilla synen? Syns dåligt på bilden, men ni kanske ser hur jag menar?

Sen upptäckte jag att underkjolen är fastsydd i klänningen (alltså inte glömd, som jag trodde). Det blir liksom supermycket tyg och tyll och grejer, och det är svårt att gå i den. Hade trott att det skulle vara en ring längst ner, så det var lättare att gå. Jag är ju en jeanstjej i botten, så jag är ju ovan också. Skit också... Lite att fundera på, trots att jag överlag är nöjd med hur den är gjord.

Din klänning är fin, hoppas du vänjer dig vid den och ger den en chans, annars får du göra som flera galningar här inne, shoppa:)
  • Fru 0728

Nu har jag precis beställt de här skorna från melodyshoes, hoppas de ska sitta bra. Kanon att man kan välja klackhöjd och färg!
    Hade beställt ett par från en annan sida jag tyckte om men de var tyvärr en storlek för storaFoten i munnen Så nu hoppas jag på de här iställetGlad

• Fru 0728

Hej alla!
    Ser att myloves hemsida fortfarande ligger nere. Hur går det för er som beställt, dyker era klänningar upp? 

• Fru 0728
    Magenta skrev 2012-04-15 15:22:00 följande:
    Nu är klänningen provad. Jag har växlat mellan att hata den och gilla den och landar nog i att jag gillar den. Rosetten rök med en gång och tänkte nu köpa nån fin lila brocsh att sätta på bandet istället. Med underkjol så blev den klart fluffigare också. Men jag har betsmt att släpet måste bort för det blev alldeles för mycket och framförallt opraktiskt. Klänningen är så tjock och mycket tyg att jag först fick panik men med underkjol och sedan lite tillvänjning så ska det nog gå bra (hoppas jag)

Du o klänningen är hur snygga som helst:)
  • Fru 0728
    moonias skrev 2012-04-16 20:12:26 följande:
    Fick min klänning från Landy idag!! De skrev i fredags att de skulle skicka den om 10 dagar!!?! Men när jag kom hem idag stod där ett litet paket (40*40*30cm stort :S) som min sambo tagit emot. Trodde att det var en midsommarklänning som jag köpt på ebay men den var massa (hårdpackat) vitt tyll i den när jag öppnade!! Den är fantastiskt vacker!!! Bilder kommer strax!!
    Vad kul, vi väntar med spänning:)
  • Fru 0728
    Monstertjejen skrev 2012-05-08 09:42:53 följande:

Sorry att jag bombar er med bilder, men här kommer en till med kläningen från kina :) Nu med blommor, slöja och min grymma skor :)

Och tusen tack för alla trevliga komplimanger! Jag e jätte nöjd med färgen på näbbklänningen! Vi har "tivoli" tema på bröllopet så jag ville ha in lite starka färger å då tycker jag det passade bra att ha det på näbbklänning och tärnklänningarna,.

Vilken underbar klänning!
  • Fru 0728
    operfekt skrev 2012-05-09 20:25:12 följande:

Blivande svärmor hjälpte mig att prova klänningen ordentligt, men hon är inte så bra på att ta kort..
    (& jag glömde det där med att göra iordning mig för bilderna, hej osminkad & rufsknut)

Trots en riktig kamera blev bilderna såhär, haha.. (Här utan bandet, får se om jag använder det eller inte, är även en blomma som man kan fästa på bandet,
    Men klänningen passade iaf perfekt (hon borde dock ha dragit åt lite mer)
    Får dock inte gå ner såå mycket i mått, vill inte att snörningen ska gå ihop så mycket mer..

Klurar på om jag behöver underkjol eller inte, vad tror ni? Vill ju egentligen inte ha den puffigare, skulle bara vara för att "stötta" släpet isåfall..

Wow, jättevacker!
    Jag föredrar dock utan bandet. En av de snyggaste kinaklänningarna jag har sett här:)
  • Fru 0728
    Magenta skrev 2012-05-18 12:49:19 följande:
    DHGate är precis som ebay. Dvs du väljer en specifik säljare och köper av denna. Min kostade knappt 1000 kr inkl frakt så kände inte att det gjorde så mycket om den inte blev bra. Men är man väldigt petig med hur slutresultet blir så kanske inte kinaklänningar är det bästa valet dock. De tolkar lite fritt och tänk på att om storleken blir fel så kanske du måste anlita en sömmerska hemma och det kostar ju minst lika mycket som klänningen säkert. Så man måste nog vara beredd på att det kan gå galet likaväl som det kan gå bra.

Fast jag köpte en knäkort också på vinst och förlust för 35 usd (245 sek) från ebay, som jag väntar hem.

Fast denna kanske jag använder på vår förlovninsgfest istället. Jag gifter mig inte förrän nästa år så är väl lite tidigt ute med 2 beställda klänningar (än så länge), ha ha
    Gud så söt! Lägg gärna upp en länk:)
  • Fru 0728
    1700tal skrev 2012-08-19 09:43:01 följande:

NU ÄR VI GIFTA!!!! Allt gick fantastiskt bra och det var en så underbar dag! Visar en bild som togs med en vanlig kamera "i farten" (när vi skulle iväg till kyrkan om några minuter) till fotograferna bilder kommer:

Så vacker och helt underbar klänning, to die for..... Grattis:)
  • Fru 0728

Nu är jag oxå gift sen några veckor tillbaka i min kinaklänning:)

• Fru 0728

Tack alla:) Vi hade en helt fantastisk dag, lever än på rosa molnHjärta

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!