Darling Daisy skrev 2012-06-13 19:24:33 följande:
Den här klänningen måste nog göras i taft (taffeta) för att komma till sin rätt. Jag, som äääälskar taft, tycker att det är ett härligt krispigt tyg som går att göra just såna roliga draperingar som rosorna i. Satin är ett mycket tjockare och blankare tyg, som inte går att snurra ihop till såna rosor lika bra.
Men maila landy och fråga lite om klänningen, leveranstid, underkjol och sånt, så får du en känsla för hur företaget är.
Sen när du gör beställningen så skriver du bara jättetydligt tyg, färg, storlek, släplängd, snörning/dragkedja osv. De kommer att skicka dig ett formulär att fylla i.
Lät ju lockande! funderar fortfarande, men kaaanske det blir den klänningen :)
Skulle in och kolla på den nu igen men då äre nå knas med Landys sida, dom har jättefå klänningar inne! kanske dom gör uppdateringar och sånt just nu.
Jaha, får man alltså ett formulär efter att man beställt och betalat? Vilken klänning jag än väljer så blir det korsettsnörning bak för bästa passform. Jag har förresten haft kontakt med Landy förut ang. en annan kjänning. Men de 2 senaste gångerna jag mailat och frågat om klänningar har jag inte fått ngt svar :\ men de mailen jag fick gav ett bra intryck och jag har läst i stort sett bara positivt om dem!
Helst vill jag ju bara hitta en billig klänning (för att spara pengar såklart, och för vi ska ha ett ganska litet bröllop) men man bör ju ändå välja det som känns rätt, och den klänning man vill ska synas på bröllopfotot