• Pluppe

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

daniiel skrev 2012-01-12 15:06:55 följande:
    Den var ju väldigt lik orginalet :) Spelar väl ingen roll om det är en tärnklänning eller brudklänning egentligen. I vitt ser den ju ut exakt som en brudklänning och du är ju en brud som ska ha den :D Väldigt fin är klänningen iaf :)

Nu blir jag nyfiken, du har alltså beställt en till klänning? Hur ser den ut? :)
    Ja, den är identisk tycker jag :) Nej precis, den är ju fin hur eller hur :)

Ja, jag beställde den här klänningen efter den första (den som jag inte har fått hem ännu). Skulle leta en klänning som "passade" sig i stadshuset eftersom den andra är lite mer bakelse. Den andra beställde jag ifrån MillyBridal och har precis skickats iväg så jag borde få den nästa vecka :) Den ser ut såhär på bilden, jag har dock valt att ha ett plommon lila band runt midjan istället för det här ljuslila.

• Pluppe
    daniiel skrev 2012-01-12 15:47:56 följande:
    Oh, vilken dröm , fluff :D Ska bli väldigt spännande att se resultatet på den klänningen :)
    Ja riktig fluff :) Det ska bli jätte spännande! Är lite nervös ;)
  • Pluppe
    Jazzily skrev 2012-01-12 20:59:24 följande:
    Pluppe, en fråga som inte hör till klänningen... Vilken dag gifter ni er i stadshuset?

Vi har hela tiden tänkt samma sak, gifta oss dagen innan där (fredag) och sedan ska en vän till oss ha ceremonin på annan plats dagen efter. Ganska nyligen insåg jag att det bara är lördagsvigslar i Stadshuset =((( Så nu får vi gifta oss en vecka innan - känns inte lika kul...
    Hur löser ni det?

Vi hade tänkt antingen torsdagen eller fredagen och sedan har själva cermonin för nära och kära på lördagen.. Vi har faktiskt inte kollat upp det där så jätte mycket än eftersom vi inte riktigt har slagit fast för datum, för troligen ska vi byta till en annan lokal. Här i Linköping har jag inte hört något annat när det gäller stadshuset (det är ju stadshuset här vi ska gifta oss i) :) Ska kolla upp det lite närmre så får vi se..
    M040812J skrev 2012-01-12 20:33:35 följande:
    Denär så himla fin! När skulle du få den? Såg på fb att första hade kommit!! :) Den var fin den med, man jag är ju lite förtjust i de här lite mer prinsessiga :))
    Tack :D Den kommer antingen imorgon eller på tisdag. DHL hade varit här i torsdags men eftersom Milly inte hade skirivit ut mitt telefonnummer och vi har portkod kunde dem inte lämna den, så nu måste jag avvakta tills förhoppningsvis till imorgon ifall dem läser snabbt imorgonbitti :) Jag gillar med det lite prinsessiga när det gäller klänning!
  • Pluppe
    pulmonate skrev 2012-01-15 21:55:32 följande:
    Är det någon som har erfarenhet av Suitopia? Priserna verkar ju väldigt bra! Är de också Kinatillverkade?  

Vi har beställt min sambos frockcoat därifrån i det billigaste tyget, han ville absolut inte ha något som skimrar utan det skulle vara matt, när den kom hem blev vi supernöjda båda två, sydd i exakta mått och jättefin kvalitet!
  • Pluppe
    knyttan skrev 2012-01-15 23:24:48 följande:
    Va bra det ska jag vidarebefodra till min sambo! (han är lite nervös över att beställa nått över nätet "som man inte kan prova innan" - inte som jag då! Tungan ute)
    Min sambo är exakt likadan! Men jag lyckades övertala honom ;)
  • Pluppe

Lovade ju lägga in en bild på klänningen på :)

• Pluppe
    daniiel skrev 2012-01-16 10:13:04 följande:
    Den är verkligen fin och den ser ut att sitta bra också :)
    Tack :) Jadå, lite tajt, så några centimeter skulle jag vilja försvann från min midja Drömmer
  • Pluppe
    daniiel skrev 2012-01-16 15:28:52 följande:
    Okej, tänk bara på att krivitt verkligen blir vitt, nästan lite grått-silveraktig. De flesta har klänningar i ivory, som är lite varmare vit och som de flesta brukar passa lite bättre i.

Detta är ju enbart ett tips på ungefär hur du kan göra med bild. Huvudsaken är att man är tydlig. Korta och koncisa meningar. Skriv inget onödigt.

Fast grått-silveraktigt blir det inte. Som du skrev innan min är Vit, men den är Vit också. Kanske inte ser så ut på bilderna, men det är ju att ljuset inte blir perfekt. Så silveraktigt är den icke Flört

Jag är jätte nöjd över färgen på klänningen och rekommenderar den! :) Och jag skriver som FelizLane, till mitt mörka hår blev det suuuper snyggt!
  • Pluppe

Imorgon kommer DHL med min klänning från Milly, känner mig riktigt nervös! Valde att ha ett plommonlila band i midjan, jag hoppas inte att Lilly missuppfattade mig! Solig

• Pluppe
    daniiel skrev 2012-01-16 21:21:45 följande:
    Jag menar att i vissa ljus kan vissa tyger i vitt-vitt uppfattas som lite.. gråaktiga. Precis som med ivory som i vissa ljus kan uppfattas lite gulaktigt. Inte att klänningen är i silver.
    Som med alla färger så ser dem olika ut i olika vinklar och olika belysning. Så det är sant som du säger. Jag vet inte vad det var för färg jag valde på klänningen från Milly, kan tänka mig att den faktiskt blev i ivory, blir spännande att se imorgon Glad
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!