• UngBrud2012

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Bakifrån på den första klänningen tyckte jag var asläcker rent ut sagt Men man kan väl inte få allt.

Hade inte tänkt att ha slöja men lite spontant känns det som att det kanske skulle passa till den här sista modellen?

Tror faktiskt jag har bestämt mig för den andra. Vilket spontanryck. Men vad tror ni om underkläder, syns det igenom? Tror ni gravidfläsket putar ut mycket i sånt här material?

När jag ska zooma på klänningen så får jag aldrig fram den. Verkar vara nåt fel på min webläsare Funkade inte med den första klänningen heller.

Är det någon snäll själ som skulle kunna tänka sig att spara bilden och lägga upp den här i tråden så kan jag zooma lite själv?

http://www.millybridal.com/a-line-swetherat-neckline-strapless-with-delicate-ruffles-lace-up-chiffon-wedding-dress-mwg05038.html

• UngBrud2012
    Italia08 skrev 2012-03-04 16:24:56 följande:

Glad
    Den var jättefin! När tänkte du ha den? Under middagen? Eller utomhus?
  • UngBrud2012
    1700tal skrev 2012-03-04 17:39:48 följande:
    Tror absolut inte det syns nåt igenom. Det brukar va så många lager tyg, så säkert ingen fara. Samma gäller ev gravidfläsk!

Okej, hade inte varit så vackert annars

• UngBrud2012
    daniiel skrev 2012-03-04 17:50:18 följande:
    1700tal skrev 2012-03-04 17:39:48 följande:
    Tror absolut inte det syns nåt igenom. Det brukar va så många lager tyg, så säkert ingen fara. Samma gäller ev gravidfläsk!
    Det ser ju ut att vara en ordentlig överdel, så tror inte heller att det är någon fara :) Och kjolen ser ut att vara i flera lager. Om inte, alltså om du tycker att det syns igenom, så kan du alltid ha en extra, tunn, underkjol/klänning som är vit eller hudfärgad.

Ni är så fulla av bra idéer

Vad skönt det känns helt plötsligt Denna tar jag släp till, hade inte tänkt ta det till den första, men något litet extra vill jag ju ha. Kanske unnar mig en slöja som sagt, eller tiara eller nåt annat piffigt

• UngBrud2012
    1700tal skrev 2012-03-04 18:16:45 följande:
    Tycker det låter superbra! Det är ju ett så klassiskt "rätt", hålla klänningen ganska enkel och blinga på med assocearer! Absolut släp... Och så en lång och vacker slöja med en blingig tiara, perfekt!

Skönt med input från er! Har ingen annan att diskutera bröllopsoutfiten med.. men imorgon trillar inbjudningskorten ner hos alla så då kan man i alla fall vädra sånt här lite mer offentligt. Bara vi som vet än så länge

Kikar runt lite på slöjor men hittar typ inga i ivory. Måste ju se konstigt ut om slöjan är vit men klänningen ivory?

• UngBrud2012
    daniiel skrev 2012-03-04 18:29:38 följande:
    Jag beställde en i ivory på ebay, kika där :)

Tack för tips, ska kika.

Nu låter jag helt åsiktslös, men det är faktiskt så att mitt smaksinne är inte det bästa. Kan inte se estetik och sånt riktigt. Behöver verkligen smakråd och min blivande make är inte mycket till hjälp.

Vad för typ av slöja skulle passa till klänningen? Lång? Med vit kant eller bara sån som ser tyllig ut?

• UngBrud2012
    1700tal skrev 2012-03-04 18:51:58 följande:

Eftersom klänningens siluett är lång och smal skulle jag gå på en slöja som är likadan. Dvs en lång slöja som kanske är lite längre än släpet, antingen med en smal kant i spets eller små pärlor eller en helt i tyll.

Jag har lite samma tanke, har därför beställt en helt i ivorytyll samlad med/i en kam och kan sitta övanför hårknuten. Och en i ivorytyll med en spetskant som matchar min klännings spetsapplicationer. Den har ingen kam utan sys som en mantilla och fästes med hårnålar uppepå huvudet.

Oj menade du så lång?

Vi har 45 gäster varav typ 15 barn, känns som en hel del barnafötter kommer få ner mig på golvet haha.

Det låter väldigt väldigt vackert däremot.

Men ska du ha två?

• UngBrud2012
    1700tal skrev 2012-03-04 19:22:06 följande:

Haha, japp! Men om du ska ha ett släp på klänningen så kan du ju lika gärna ha en slöja som är ungefär lika lång, det blir ju ingen större skillnad... Och vi har 30 barn på bröllopet och jag ska ha min länga slöja heeeeela kvällen, så försök inte slingra dig ur en lång slöja nu!

Nä, ska ha en. Men beställde 2 för jag vet inte vilket som blir bäst. Efter bröllopet säljer jag det som jag inte använder.

Jag ska absolut tänka på det
  • UngBrud2012
    Darling Daisy skrev 2012-03-04 20:35:33 följande:
    Ungbrud: jisses, vilken snygg klänning du hittade nu, då! Instämmer i kören som hyllar nr två!!!! Köp, köp, KÖP!!

Lomilla: Läcker klänning! Håller med om att originalet är snyggare än Landys modell. Annorlunda mot den du har hemma, men skulle ju vara toppenvacker på dig!

Bridetobe: Tråkigt att moster inte tyckte den var lättfixad.
    Mitt tips: Känn efter vad du själv tycker och gå sen på den känslan!! Min svärmor hade ju lovat att sy upp min ena klänning, men sa när hon fick se den: Ojj, vilket jobb, det skulle ju ta lååång tid, etc.. Och då var det för kort om tid för att be nån annan om hjälp. Jag kände mig lite snuvad på valmöjligheten, fick liksom aldrig prova den när den satt korrekt.
    Så: om du verkligen vill ha exakt den här klänningen så kolla med nån annan vad det skulle kosta att sy in den. Kolla samtidigt vad du skulle få ge för en ny/annan klänning. Välj sen med både hjärta och förnuft!
    Kram!
    Ja, jag är helnöjd med mitt val
    Tycker den var väldigt vacker och hoppas att den är lika fin i verkligheten.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!