• emmadeckmar

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Äriqa skrev 2012-06-05 07:24:22 följande:
    Nån som har köpt sin klänning från www.aliexpress.com/fm-store/204563??
    Jag vill ha den här klänningen www.aliexpress.com/fm-store/204563/211368160-...
    men undrade om nån kan säga något om säljaren. 
    Undrar det jag med nu! såg dom hade riktigt låga priser på klänningar. Dock ingen som var "WOW" men definitivt värt att tänka på i mitt fall ändå då jag försöker hitta så billigt och fint som möjligt :)

Såg några inlägg ovan (inlägg #19369) där en tjej beställt just från dom och butiken fick bra omdöme från henne.
  • emmadeckmar

Hej tjejer/brudar, jag skulle vilja ha lite råd av er!

Nu är det dags för mig att beställa en klänning för vi gifter oss i november. Jag har gått igenom flera hundratals sidor de senaste månaderna och har ändrat smak allt eftersom. Men nu har jag hittat en som känns lite extra!

Vad tror NI om den här klänningen från Landy?

Jag är rädd att det blir liksom "platt fall", om ni förstår, den ser så fin och detaljerad ut på bilden! vågar jag chansa på att den blir fin i vit eller ivory?? (klänningen på bilden  är champange enl. hemsidan) :)

• emmadeckmar
    1700tal skrev 2012-06-13 08:24:29 följande:
    Igår var vi ju förresten hos prästen för vårt vigselsamtal... Ångestnivån var naturligtvis uppe i taket och jag tror jag höll mig i en halvtimme tills jag bröt ihop. Pinsamt, men ska man göra det nånstans så är det väl inne hos en präst antar jag. Och nu vet han vad han har framför sig. Men det kan ju va positivt i sig faktiskt för nu fick han se vad som kan hända och förstod anledningen till att vigseln måste vara kortast möjligt. Och jag måste säga att han kändes väldigt trygg och avslappning, trots mitt något "udda" beteende!
    Jag har kollat här bra länge men har inte läst något om det du beskriver nu. Varför känns det jobbigt?

Frågar bara eftersom jag själv känner att det är jobbigt. Jag har en viss social fobi och jag försöker skräddarsy allting så mycket jag bara kan för att jag ska slippa stå i centrum (lycka till) ha ha :P
  • emmadeckmar
    Magenta : Ja, jag har kollat in Landy mest och troligtvis är det dem jag beställer ifrån, känns bra att läsa deras positiva omdömen! kollade in Daniiels klänning och den var visst mycket lik! Har ju kikat på den för ett tag sedan också men kopplade inte att den var SÅ lik då jag själv hittade den där på Landy :)

daniiel : Ja, men kanske klänningen kan vara vacker då jag får den ändå!  Jag använder sällan klänning och tror att jag kommer känna mig vääldigt fin i den. (eller någon annan) Den blir dock i dyrsate laget. Den är mer än 100$ dyrare än någon av de andra :\

En av klänningarna nedan KOMMER det att bli. Skulle behöva beställa asap,
    men jag har svårt att bestämma mig, ett jäkla velade är vad det är! blir nervös :)

• emmadeckmar
    åh, tack va snälla ni är som tycker till! Skrattande

daniiel :  ja, du har helt rätt! jagb har funderat på en "klassisk" så som de två längst ned, men kan inte riktigt släppa att den med "rosor" på 3:e bilden ser såå fin ut ..PÅ BILD iaf ;) men sen känner jag att den kan bli snygg också om den är helvit just för att den ser ut att få fin volym med rosorna.

Vill egentligan ha något som är lite annorlunda. Just nu känns det som att det lutar åt 3:an eller den sista, precis som du föreslog Anny. :)

Magenta : ett tag var jag helt inne på 2:an men den känns inte lika fin längre efter att jag har kollat ALLA Landys klänningar, så det lär inte bli den! ;)

Nr. 3 kostar 3000kr (inkl frakt)
    Nr. 6 kostar 2200kr (inkl frakt)

Är en stor skillnad i pris med tanke på "ska bara ha den 1 dag" -tanken som susar genom huvudet då och då ;P
  • emmadeckmar
    mjeanettek skrev 2012-06-13 14:16:36 följande:
    EmmDeckmar: nr 1 eller nr 3. Landy lagar fina klänningar, men om du köper hos fex lightinthebox.com så visar de kl BNI gen som de har sytt upp. Då är det lite lättare, tycker jag, att se hur den faktisk blir :) lycka till!
    Jag har kikat där endel förut men har alltid fastnat hos Landy av någon anledning, tack för tipset! :)
  • emmadeckmar
    daniiel skrev 2012-06-13 14:53:53 följande:
      www.amsale.com/bridal/bluelabel/dresses/bijou... :)
    Men TACK!! du är ju en ängel som hjälper till :) oj va dyr den var, originalet. Och oootroligt vacker!
    Vill så gärna hitta och välja en klänning nu, blir ju nästan gråtfärdig av beslutsångesten, haha!

Har måtten klara, och pengarna på kontot så fattas bara valet nudå Tungan ute
  • emmadeckmar
    Darling Daisy skrev 2012-06-13 18:54:55 följande:
    Emma:

Den med rosorna är skitsnygg!!! 
    Modellen är snygg och rosorna gör den speciell.

Jag beställde från landy förra året, klänningen var jättefin, välsydd och i ett lyxigt tyg. Jag rekommenderar därför landy starkt. Var noga med att kolla i vilket tyg de tänker göra den (originalet är i taft). Min klänning skulle göras i taft (enligt mitt allra första mail och enligt landys hemsida), men hem kom en klänning i satin! så kan det gå!

Priset är ju inte så farligt, med tanke på vilket jobb det är med rosorna!

Darling Daisy: Va kul att du tycker den är snygg! den är väldigt vacker och skiljer sig från de släta klänningarna!

Alla klänningar jag kollat på står "Fabric: No" på, så jag har ingen aning om vilka tyger den eller de andra kommer vara i.

Nu blev jag riktigt sugen på den där klänningen när du (och ni andra) lät så positiva!  Skrattande
  • emmadeckmar
    Darling Daisy skrev 2012-06-13 19:24:33 följande:
    Den här klänningen måste nog göras i taft (taffeta) för att komma till sin rätt. Jag, som äääälskar taft, tycker att det är ett härligt krispigt tyg som går att göra just såna roliga draperingar som rosorna i. Satin är ett mycket tjockare och blankare tyg, som inte går att snurra ihop till såna rosor lika bra. 

Men maila landy och fråga lite om klänningen, leveranstid, underkjol och sånt, så får du en känsla för hur företaget är.
    Sen när du gör beställningen så skriver du bara jättetydligt tyg, färg, storlek, släplängd, snörning/dragkedja osv. De kommer att skicka dig ett formulär att fylla i.
    Lät ju lockande! funderar fortfarande, men kaaanske det blir den klänningen :)

Skulle in och kolla på den nu igen men då äre nå knas med Landys sida, dom har jättefå klänningar inne! kanske dom gör uppdateringar och sånt just nu.

Jaha, får man alltså ett formulär efter att man beställt och betalat? Vilken klänning jag än väljer så blir det korsettsnörning bak för bästa passform. Jag har förresten haft kontakt med Landy förut ang. en annan kjänning. Men de 2 senaste gångerna jag mailat och frågat om klänningar har jag inte fått ngt svar :\ men de mailen jag fick gav ett bra intryck och jag har läst i stort sett bara positivt om dem!

Helst vill jag ju bara hitta en billig klänning (för att spara pengar såklart, och för vi ska ha ett ganska litet bröllop) men man bör ju ändå välja det som känns rätt, och den klänning man vill ska synas på bröllopfotot Flört
  • emmadeckmar
    Tack till er duktiga tjejer som vill och orkar svara på alla frågor, frågor som kommer om och om igen. Ni är så hjälpsamma! och jag blir så glad att den här tråden finns  {#emotions_dlg.flower} Solig
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!