• Tokig

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Äriqa: E-bay, kryssa i "Free shipping" och sök sen på "lace wedding dress"

• Tokig
    FrökenT skrev 2012-09-02 08:46:28 följande:
    Vart beställde du den ifrån? JenJen eller Milly eller Landy?
    Jag köpte den på E-bay faktiskt :)
    Äriqa skrev 2012-09-02 10:14:02 följande:
    Vill gärna se hur denna klänningen sitter på sedan. Funderar starkt på den här själv. Urtjusig!
    Så fort den kommer så ska jag ge er en full beskrivning. Jag gjorde en del justeringar så den blir inte exakt som på bilden. Jag bad om en liten holkärm, kortare släp (ska ha en utomhusvigsel) och en stängd rygg. Ville även ha den i Ivory... Men modellen blir ju den samma!
  • Tokig
    Tokig skrev 2012-08-29 16:05:03 följande:

UPS!!!

Jag har visst blivit med klänning... ingen.

Har ju en fantastisk klänning hemma i garderoben som jag ska fixa hos skräddaren i september. Men e-bayfingret slant lite och vips kommer klänningen där hemma att få en syster. Potentiellt kan detta betyda bekymmer. Tänk om den också är underbar.

• Tokig

Nu är den här. Vad tror ni. Har den potential? Kan den bli en dröm efter ett besök hos sömmerskan?
  • Tokig
    daniiel skrev 2012-09-11 12:40:30 följande:
    JA! Den har definitivt potential och är ju jättevacker! :D

Tack söta du!

Om man tittar nära så ser man ju bristerna... men det är kanske ingen som ser?

• Tokig
    Äriqa skrev 2012-09-11 14:18:34 följande:
    HUr ser orginalbilden ut på den du beställde?

Jag ville ha den i Ivory.

• Tokig
    Hellahell skrev 2012-09-17 09:50:47 följande:

Hjälp!! Nu blir det verklighet Skrattande. Jag SKA verkligen gifta mig... Nästa iofs sommar så jag har ju lååång tid att fixa klänning (som känns som den viktigaste delen, hehe)...

Grattis!

Klänningsdelen är ju den roligaste delen också :)

Jag har beställt precis den klänningen du visade på bilden. Jag bad de att skräddarsy den, både till storlek men även så tillvida att jag ville ha den i ivory, med kortare släp (brushtrain), holkärm och en stängd rygg med genomskinlig spets och klädda knappar.

Det tog 10 dagar sen hade jag den.

Nu kommer jag tyvärr inte använda den på min dag då det kom en annan klänning in i mitt liv. Men som sagt, de flesta företag gör justeringar. Se bara till att vara tydlig med dina önskemål. Korta meningar och bilder.

Lycka till!
  • Tokig
    Minuz skrev 2012-09-19 10:43:07 följande:
    varning för bildbomb!!!!!!!
    Äntligen :)
  • Tokig
    Minuz skrev 2012-09-19 11:08:14 följande:
    Ska bli kul att höra vad ni säger.....
    med eller utan band? Och kolla in "bobsen", jag som inga har *S* Inte riktigt snörad men man ser ju iaf hur den kommer att vara
    Jag tycker den ser fin ut. Den ser ut att ha ett fint fall.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!