Inlägg från: Five year engagement |Visa alla inlägg
  • Five year engagement

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Du ska inte virka då? Virka lite olika kakor, är lätt, går fort och blir supersöta saker att leka med!! Har själv virkat massa till min lille son, chokladboll, dammsugare, prinsessbakelse m.m. :) slå in det i nån typ av kakburk! :)

• Five year engagement

Bilder med klänningen på! Känns bra, men jag kan inte riktigt vänja mej vid alla extrakilon som smugit sej på mej..  
    min syster tycker iaf att klänningen smickrar min kropp, hoppas hon har rätt... 

Nu återstår att försöka få lite färg på min grisrosa kropp, solen funkar inte så ska köpa nån bra lotion och börja skrubba och hoppas få till en bra ton på dessa 4 veckor som återstår. 

Boleron är för stor, ska ta den till en tjej som är duktig med symaskin och hoppas hon kan få den att passa bättre.. Vill ha den mer lik som Daniiels, den är verkligen superfin. 

Så vad tycker ni om klänningen?  

• Five year engagement

Tack hörrni! Den är köpt på lightinthebox.com Hoppas att jag kommer känna mej fin i den på den stora dagen... Och inte bara som en stor elefant :/

• Five year engagement

Fick hem paket idag, underkjol och slöja i tyll båda två :) Har klippt bort ett lager tyll i kjolen samt ett lager tyg och är nu jättenöjd med den tillsammans med min klänning :) inspirerad av tekla brudklänningar som jag tycker är fantastiska, känns som jag nu har min egna Tekla-klänning! :) klänningen fick så fint lyft, den är ju A-linje formad men det framkom inte innan då den bara hängde längs min tjocka kropp. Gillar att den får mer vidd utan att den blir för stor, känns mer som en brudklänning nu, och jag tycker det är så snyggt med kontrasten mellan ivory siden och vitt tyll! ska fixa så att tyllen följer klänningens linje i nederkant, min klänning är ju asymmetrisk, kortare fram. Funderar på om jag kan klippa tyllen eller om jag ska sy upp den... Vad är bäst ide tror ni som är lite sykunniga????

• Five year engagement

hörrni, nu börjar det närma sej bröllopsdag för mej... 18 dagar kvaaar!!!

jag måste sy in axelbanden på min klänning samt få väck alla skrynklor... ska testa knepet att hänga in den i ett ångande badrum och hoppas det är allt som behövs... vad tror ni?

boleron är hos en väninna till min syster som är duktig på att sy, hon ska sy in den då den var alldeles för stor... hoppas dte blir bra!!

dax att börja bleka tänder och smörja benen med brun utan sol lotion.. =)

vem är näst på tur att gifta sej, och har det inte varit något bröllop för nån kina-tjej i helgen??  

• Five year engagement
    emmadeckmar skrev 2012-07-03 21:16:49 följande:
    ååå, jag vill också bleka mina tänder! köper du ett sånt där kit eller gör du det hos tandläkaren?

Det ända jag tänkt på är att jag ska sola solarium, jag är en riktig blekfis annars men det vill jag inte vara i november! Skrattande
    jag köpte sånna där stripes när jag var i USA hösten 2012... =-D hade en del kvar som legat och skräpat men nu tyckte jag det var dax att köra ett race! Blir ju sån skjillnad, speciellt på kort! =) 
  • Five year engagement
    UngBrud2012 skrev 2012-07-03 22:10:03 följande:

Här är det fyra dagar kvar

wow, pirrigt värre kan jag tro!?!?!?!?
  • Five year engagement
    2 0 1 2 skrev 2012-07-03 23:34:27 följande:
    Hur fungerar de? Vi köpte gel, som kom hem idag. Har frestat rätt hårt på tandköttet ska jag lova - hade en stor vit fläck ovanför ena tanden. Ajajaj!
    det är som plastremsor som man ska sätta på tänderna.. en för övre tandraden och en för under... ska sitta på i 5 minuter tror jag, och sen tandborstning efter det.. så ska få in rutin att göra det varje-varannan kväll... det känns inget obehagligt alls... 

låter inte så skönt med det du har fått tag i...  
  • Five year engagement

1700tal - wow vad kul!!!! Grattis, berätta mer!!!

• Five year engagement

låter som en dröm 1700-tal! Jag är också mycket för original =)

Flyttade in i vårt hus i januari, byggt 1927 av sambons farfars far.. vi har renoverat mycket, men känslan består till viss del... tyvärr hade de rivit ut mycket av originalet i vårt hus åp 50-talet... spikat igen alla spegeldörrar, slängt ut 2 kakelugnar, bakugn etc... men men, så är det, vad som är modernt skiftar... =)

hoppas ni ska trivas!

Tänkte gaffla lite nu, har nämligen varit och blivit provsminkad inför bröllopet idag! Vad tycker ni??

Har testat två olika ögon, det blir det som är ljusast..  Hoppas ingen jag känner läser här inne, isåfall får de hålla tyst överraskningsbröllop

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!