• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Aylas
    Sommarbrud skrev 2011-04-26 20:57:55 följande:
    Ja men de ger så dåliga svar, "du ska göra det du har samvete till" Så svarade MVC ehh bra svar kärring! (alltså hon på MVC)

Tänkte om du var en haj på detta så kanske du kunde svara :)
    Vilken idiot - man frågar ju för att man vill få svar och vad är det för svar med att göra det man har "samvete" till.
    Kör på med coren, skulle det underbara hända, fortsätt träna men på lite lägre intentitet och om du är osäker på core - undvik det eller kräv ett svar av mvc, gå till en annan sköterska/central och hör vad de säger.

Har inga barn själv och vet inte än hur det känns att vara gravid, men kroppen är bra på att säga till. kan höra mig för lite, har ett par kompisar som jobbar på mvc... 
  • Miceme
    Skumboll skrev 2011-04-26 21:01:58 följande:
    Slutshoppat? Tror jag inte ett dugg på!
    okej då shoppa är jag ju inte färdig med.... men klänningsshoppandet har lidit mot sitt slut! Men förhoppningsvis tänker någon av min avänner smälla till med ett bröllop och då ska jag garanterat kinabeställa igen!!
  • Sommarbrud

Ni som vill läsa tråkig läsning läser vidare ni andra slutar NU!!

Jag är gravid MEN det är förmodligen dött så imorgon ska jag åka o ta nya blodprov och får då reda på om jag måste ta tablett så det kommer ut eller om jag måste göra ngt annat ingrepp :( Är så arg ledsen o bara fan alltså! Har misstänkt att det är så här i någon vecka men igår satt vi på akuten i några timmar för att de konstaterade att det inte har vuxit som det ska så förmodligen är det dött. Har haft MF förut men då har det kommit ut av sig självt ganska snabbt men tydligen inte denna gång. SÅ jag hoppas ju att veckorna är felräknade och att det inte ska vara mer utvecklat.. Men ajg har tränat core en gång o kan inte sluta tänka att det är mitt fel så ja det suger

• Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-04-26 21:12:31 följande:

Jag är gravid MEN det är förmodligen dött så imorgon ska jag åka o ta nya blodprov och får då reda på om jag måste ta tablett så det kommer ut eller om jag måste göra ngt annat ingrepp :( Är så arg ledsen o bara fan alltså! Har misstänkt att det är så här i någon vecka men igår satt vi på akuten i några timmar för att de konstaterade att det inte har vuxit som det ska så förmodligen är det dött. Har haft MF förut men då har det kommit ut av sig självt ganska snabbt men tydligen inte denna gång. SÅ jag hoppas ju att veckorna är felräknade och att det inte ska vara mer utvecklat.. Men ajg har tränat core en gång o kan inte sluta tänka att det är mitt fel så ja det suger
    Vännen, det är INTE ditt fel! Jag vet att tankarna kommer, men nej det är inte ditt fel och jag kan inte för mitt liv tro att en enda core-träning skulle påverka fostret på det viset. 
    Skickar en jättekram! Jag hoppas så att de bara räknat fel på veckorna. 
  • Aylas
    Usch, stackare! Tror absolut inte att det är ditt fel, sluta tänka så! det gör bara dig illa. En grav. som slutar i MF handlar så ofta om att barnet inte hade klarat sig genom hela grav.

Känner mig aldeles okänslig son trodde att du väntade på att bli grav. Hoppas verkligen på bästa resultat imorgon!
  • tezz840

snälla tjejer, jag behöver er hjälp nu..
    sitter och håller på att beställa min kinaklänning och tar mått på mig själv och tar gubben till hjälp vid vissa mått.
    men det står hollow to floor? vartifrån ska jag mäta? det står ju olika överallt när jag googlar.. =(
    ska man mäta på ryggen eller framifrån och vart ska jag börja mäta? ska måttbandet "följa" kropp, rumpa m.m. eller ska jag spänna måttbandet från start till golvet?
    hoppas på lite hjälp.. =)

• Miceme

Det är absolut inte ditt fel!! Träning påverkar inte neagtivt på det sättet det är i slutet av graviditeten man ska börja ta det lite lugnare men det är ju också mest för ens egen skull.
    Vilken vecka skulle du vara i?
    Jag har haft två misfall v8 och v11.
    Det är ju inte så ovanligt heller att de faktiskt räknar fel. Jag hoppas verkligen för din skull att det är så.
     STOOR KRAM!
  • Sessan67

Vad tråkigt att höra

Tror inte att din träning påverkat dock. Både min syster (hon är just nu inlagd i vecka 18 för att försöka förhindra att det händer igen) och en nära vän har råkat ut för samma sak och ingen av dem har tränat. Vet att åtminstone min syster tog det VÄLDIGT lugnt eftersom hon haft flera missfall tidigare.

Håller tummarna för dig!
  • Smuppra

Sommarbrud. Det är inte ditt fel om det blir MF. Barnet hade nog inte klarat sig genom hela graviditeten iaf isf. Jag håller tummarna stenhårt för att det är felräknat och att barnet utvecklas som det bör. I vilket fall, många kramar till dig och din MB.

• Sommarbrud

Tack för alla fina ord. Men nu ska vi inte gräva ner oss i detta, då blir det inge skoj alls! Därför har jag dragit mig för att berätta detta på ett tag :/
    Och jag klarar mig är bara så bitter just nu ( blir lätt lite arg för jag har lite otur när jag gör saker) Men har ju världens finaste lilla Wilton hemma så är väldigt glad. Men man blir ju så jäkla arg när det går dåligt i andra frågor och ledsen Så jag hoppas att jag får ngt glatt imorgon ..

Så nu ska vi inte skrämma bort om det är ngn som läser tråden och faktiskt vill veta om kinaklänningar :)

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!