• Anny

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

1700tal skrev 2012-06-12 10:46:24 följande:
    Mm, håller med. Bara det att det är de vackra detaljerna, det tunga tyget och släpet hon ska ta bort...
    *fniss*
    Jupp! That´s me

Jupp det blir lång klänning vigsel + efterföljande llunch med "alla"

och totalt massakerad KORT Lillyklänning på kvällen då vi har middag och umgänge med kompisarna på hotell.

Mamma gillade Lillyklänningen också...mest..hon tyckte den var stiligast. MEN jag ska gifta mig enkelt borgeligt på en stenplatå eller inne framför en brasa och då blir Lillyn i sitt originalutförande för högtravande. 
  • Anny
    daniiel skrev 2012-06-12 11:08:11 följande:
    Den är upptagen. Alla är upptagna eller alldeles för dyra, ja, eller för långt bort. Tyvärr.
    Men vad tråkigt!! Så himla nedslående när det inte blir som man tänkt och hunnit se fram emot. :(
  • Anny
    1700tal skrev 2012-06-13 08:24:29 följande:
    Igår var vi ju förresten hos prästen för vårt vigselsamtal... Ångestnivån var naturligtvis uppe i taket och jag tror jag höll mig i en halvtimme tills jag bröt ihop. Pinsamt, men ska man göra det nånstans så är det väl inne hos en präst antar jag. Och nu vet han vad han har framför sig. Men det kan ju va positivt i sig faktiskt för nu fick han se vad som kan hända och förstod anledningen till att vigseln måste vara kortast möjligt. Och jag måste säga att han kändes väldigt trygg och avslappning, trots mitt något "udda" beteende!
    Men oj! Men som sagt iaf rätt ställe att bryta ihop på... ;)
    Tänk sedan efter du genomgått detta (vigseln) då måste det ju kunna kännas som om du kan överleva ANYTHING

• Anny

Oj oj! Det var en del att läsa ikapp!

Tokig: Klänningarna ser ju superfina ut! Hoppas verkligen de passar. Jag har inte en susning om om storlekerna ser vettiga ut dock.

five year: Vad kul att du är nöjd! Ser riktigt fin ut din klänning! =) 

charlottev: Vilken fin klänning. Den blir säkert riktigt fint sydd.

Idag när jag var hos frisören ringde skräddaren. Han ville jag skulle komma förbi. Tur jag var nere på stan... Han höll på att sy på mina klänningar. Han hade sytt svart band på volangklänningen ett veckat band rätt brett. Och han hade satt lite stygn i de översta volangerna så de inte stod rakt ut. Det var ju något jag trott skulle se hur skumt ut som helst, men det var snyggt gjort! Nu provade jag inte den iofs, men hoppas det funkar med mig i den också.

Det var iaf den korta klänningen han ville att jag skulle prova. Den var precis som jag farhågade KORT! Den skulle gå precis över knät men den går nu en bra bit över...inte så mycket att göra, den var inte lika kort bak iaf så kommer inte bli någon rumpchock iaf Tur! Har inte provat med underkjolen ännu, men jag hoppas det går att få det att funka ändå. Han höll precis på att sy svartband under bysten. Och det är ett enkelt ca 2 cm brett band bara. Blir också riktigt bra. Han hade kvar att fästa det på ett par punkter bara och sy fast axelband så boobsen hålls uppe Han hade tagit in den något...för mycket, så jag kunde knappt andas och fick 4 bröst istället för 2, men det skulle han släppa ut lite grand. Så på måndag ska mina klänningar vara klara! Hoppas jag iaf!! 

• Anny

Klassiska doppresenter är rätt ovanligt nuförtiden. När vi döpte mina pojkar avsade vi oss sådant. Okej, det lät lite hårt. Men vi önskade vanliga gåvor. Leksaker, böcker, kläder osv.

Vi har som present till våra egna pojker beställt sådana personliga sagoböcker. Jättetrevliga presenter tycker jag.

Det senaste dopet vi var på så köpte vi en riktigt tjejig sagobok och jag tror jag köpte tjejkläder också... Neej en riktigt tjejig fin filt. (De har en son sedan innan så nu är det tjejigt som gäller )  

Annars har vi nog ofta köpt böcker, jag sydde en babyfilt och kudde en gång.Det var riktigt uppskattat. Och en riktigt gosig nalle, sådan där riktigt bra gosse-nalle som är tillräckligt liten för att släpa med ööööverallt! 

• Anny

nu har jag varit och hämtat mina klänningar från skräddaren. Nu är det liksom gjort!

Nedan följer en liten bildkavalkad modell mindre.

Svart band ditsytt på min volangklänning. (ser bättre ut än mina leggins som jag hade på tidigare bilder. )
    Översta volangerna är "nedsydda" så de inte står rätt ut. Väldigt diskret tycker jag.

Hela volangen står inte rätt ut längre. Hurra! Jag har bara smugit i klänningen än så länge, det verkar bra. Men jag vet inte förrns jag fått prova ordentligt.

Och nu till Lillyn!

Jag har lite problem med underkjolen då klänningen blev lite kortare än planerat. Kanske får fästa den med några stygn inunder i klänningen så den håller sig på plats eller något. 

Men vad tycks??
    Den korta är ju för middagen med vännerna senare på kvällen. Volangen för själva vigseln och mottagningslunchen.

• Anny

Tack flickor! Jag känner mig faktiskt nöjd. Men inte så nöjd att jag inte dreglar över en annan klänning jag såg på Landy. Hade det varit nutid hade jag nog beställt denna:

emmadeckmar: Det ska bli sååå spännande att se hur din klänning ser ut sesdan när den kommer hem. Modellen är superfin!

Jag gillade verkligen dina inbjudningar också. Färger som passar mig utmärkt!  
  • Anny
    1700tal skrev 2012-06-18 19:03:15 följande:
    Mums! Har du inte tid då? Vilket datum var det du gifter dig?
    Jo tiden finns nog där. Men jag är rädd att om jag beställer den så kommer jag ha all tid i världen! Sambon kommer ställa in bröllopet om jag lägger mer pengar på min outfit!

Det blev inte för min del så vansinnigt mycket billigare med kinaklänning. Pengarna har runnit iväg så det är löjligt.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!