• Anny

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

FLUFF!!!

Dessa är tea-length dvs ca 71 cm

Dessa verkar vara lite fylligare och det står att de är ca 55 cm långa.

Soooo många beslut!!

• Anny
    Naive skrev 2012-05-10 20:54:06 följande:
    Ok, här kommer bilderna!!! Hade inte förväntat mig paljetterna....?! Men jag tycker inte att de stör alls! 

Och här är den på... Liiiiiite tight över rumpan, kanske, men det ska jag väl hinna åtgärda tills den 14:e September? 

Guuuuuuuu så läcker!!!! (både du och klänningen :-P ) 

Tänk om man ändå hade den figuren!  
  • Anny
    knyttan skrev 2012-05-10 22:33:30 följande:
    Jag har beställt en sådan, den översta i PINK och fick hem den idag!!! Den ger ganska mycket volym, men jag blev liiite besviken över att den var lite stel, den ser ju, som du säger, väldigt fluffig och mjuk ut på bilden. Den är heller inte så ljust skockervaddsrosa utan en lite mörkare rosa färg, som jag kanske inte hade valt själv om jag hade sett den innan. men den kommer säkert funka alla tiders ändå, den ska ju inte synas så jättemycket - bara skymta fram Glad
    Ååh snälla knyttan kan du inte lägga upp en bild på dig i den? Så jag får se hur lång den blir på dig (hur llång är du?) och hur fluffig den blir. Snäääälla!

Tinzi: Vad fin du är!!

Och ni som ska få klänningar: Bild bild bild!! =)
  • Anny
    knyttan skrev 2012-05-12 19:09:43 följande:
    Okej nu blir det lite vågat Tungan ute nä men skämt åt sido, sorry för att jag visar underkläderna, men här är jag i underkjolen!

Det är ju rätt mycket fluff ändå! Förresten när ska du gifta dig Anny?? För jag kommer nog sälja denna lilla sockermaräng vidare efter vårt bröllop, så säg till om du skulle vara intresserad... (tror inte jag kommer ha massivt stor nytta av denna igen efter vigseln nämligen Tungan ute)

I eftermiddags passade jag på, eftersom sambon är borta på middag, och slet upp alla små påsar och paket jag har undanstoppade i garderoben och provade hela outfitten Skrattande Har varit lite nervös för att det ska kännas too much, men det blir alla tiders! Får jag bara klänningen snörad ordentligt, och med håret o sminket fixat så kommer jag nog känna mig jättefin på dagen D!! Guud det kändes riktigt i magen när jag stod och kollade mig i spegeln! Det är på riktigt liksom!!!
    Åh tack snälla!! ( Nu kommer jag ha mardrömmar inatt efter att ha sett dig i underkläder :-P )

Jag kommer gifta mig den 29 sept. Tack för erbjudandet, men rosa blir inte riktigt rätt för mig. Grymt att du är 168 cm dock, jag med! Jag tror jag kommer satsa på en kortare kjol faktiskt. Hade det varit för vigseln hade jag nog gått för en lite längre men nu blir det "bröllopsefterfest" som den kommer användas till så jag satsar på knäkort istället Och den blir nog svart...
  • Anny
    moonias skrev 2012-05-15 09:55:22 följande:
    Jag väntar fortfarande på tärnklänningar från dem... De skrev att de skulle skicka dem den 22 april, den 30 april mailade jag dem och frågade hur det gick, fick svar att de skulle skicka dem i slutet på maj då (!!!) Man får räkna med MINST 2 månader om inte mer innan man får grejer från dem....
    Jag har fått hem klänning till mig själv från dem, betalade inget extra för snabb frakt, de skickade den på lördagen och jag fick den på tisdagen så jag tror inte det alternativet har så stor betydelse. Det är i fabriken det tar extra tid... :/

Som daniiel skriver så har de ny sida och ny mail, "Lucy" som jag skrev med innan har bytats ut mot "Chris" verkar det också som...
    Lucy och Chris har det varit redan innan. Själv räknade jag med iaf 2 månader innan klänningen skulle komma. Dagarna som står som plan på hemsidan tog jag som arbetsdagar inte dagar från beställning till leverans. Och det stämde rätt bra.

Nu har jag fått mail från Light in the box att min beställning är skickad. De sköter sig exemplariskt än så länge. Beställningen var beräknad till att skickas den 19 maj. Men har nu skickats, alltså lite tidigare än plan.

Så roligt!!
  • Anny

Mitt paket rån Kina har anlänt till Sverige tidigt imorse!

Lite roligt att följa resvägen:

Suzhou, China
    Shanghai, China
    Incheon, Korea, 
    Almaty, Kazakhstan
    Warsaw, Poland
    Koeln, Germany
    Malmo Sturup, Sweden

Ett berest litet paket

• Anny

Ungbrud: Fin klänning! Just när livet är sådär draperat så kan det göra att man ser större ut. Jag vet iaf att det inte funkade alls på  mig. Men så är jag betydligt större än du också iofs. Vilket mina bilder snart kommer visa.

Jag tycker också den ser lite stor ut också.

Jag har fått mitt paket från Light in the box idag och känner mig totalt underväldigad efter att ha provat runt.
    *suck*

Börjar med en bild på min lilla handväska, den var söt.

• Anny

Här   är cocktailklänningen som är lite förstor.
    Och materialet är ju vansinnigt. Stretchsatin. överdelen är väl bra konstruerad men kjolen är ohanterbar. tunt, ohanterligt och klistrar sig bara konstigt. Jätteknepigt och jag vet inte alls hur jag ska kunna få det fixat.

oroginal

Ursäkta de superbleka benen!!

• Anny

ooooch så kommer vi till brudklänningarna (inte från Light in the box dock.) har nu provat med underkjol (som är från Litb)

Beställde 2 boleros också. en var alldeles för tight tunt armarna så den kunde jag inte ens få på mig. Men den andra funkade även o rörligheten är rätt hämmad

Jag blir galen på  min volangklänning. Den driver mig snart över kanten! 

Ska jag minska ringen något kanske?

Gravid kanske?? (NEEEJ!!! J***** volanger vid magen!!!)

Här håller jag undan översta fluffvolangerna! *morr mutter* Så korkad placering av fluffiga volanger så jag blir galen!)

• Anny

Och nu kommer vi till min originalklänning, en Lilly, nu med underkjol. Den är för stor vid bysten också vilket blir väldigt tydligt på bilden bakifrån. 

Som sagt lite stor vid bysten, den sitter inte uppe så bra så krimskramset blir alldeles veckat. detta krimskrams ska förövrigt bort och ersättas med svart band. OM jag ska ha den. Och den ska väl bli knäkort gissningsvis också.

Bolero på oroginalbild.

Hmm alltid lika taskig hållning...men iaf.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!