• Anny

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

operfekt: Sååå fin!!

• Anny
    1700tal skrev 2012-05-09 19:25:50 följande:

Förresten så har jag tillfrågat min kompis om hon vill vara tärna (vi som inte skulle ha tärnor eller marskalkar...) och det ville hon. Så nu blir det en klänning till att beställa!

Vi har kollat ut vilken och vilken färg och Milly har lovat dyrt och heligt att de ska hinna skicka den innan 14 juli. Denna blir det fast gjord som tärnklänning, knälång och med utstickande tyll längst ner.

Den ska va champagnefärgad med ljusrosa tyll och ljusrosa blomma. Blomman ska vi flytta till där ena halterneckbandet börjar och sen beställde vi ytterligare en rosa blomma som hon kan ha i håret:

Vad roligt!
    Jättefin klänning 1700-tal. Blir nog riktigt snygg i kortare  modell också.

Jag har nyssligen provat min första klänning (Lillyn ) och jag blir helt klart veligare än veligast. Och ledsen. Har gåt upp i vikt tror jag. Tjock om magen. skitsurt.
  • Anny
    operfekt skrev 2012-05-09 20:25:12 följande:

Blivande svärmor hjälpte mig att prova klänningen ordentligt, men hon är inte så bra på att ta kort..
    (& jag glömde det där med att göra iordning mig för bilderna, hej osminkad & rufsknut)

Trots en riktig kamera blev bilderna såhär, haha.. (Här utan bandet, får se om jag använder det eller inte, är även en blomma som man kan fästa på bandet,
    Men klänningen passade iaf perfekt (hon borde dock ha dragit åt lite mer)
    Får dock inte gå ner såå mycket i mått, vill inte att snörningen ska gå ihop så mycket mer..

Klurar på om jag behöver underkjol eller inte, vad tror ni? Vill ju egentligen inte ha den puffigare, skulle bara vara för att "stötta" släpet isåfall..

Suuuuuperfint!! Jag gillade nog ännu lite bättre med bandet. Men funkar absolut mer  än väl utan också!
  • Anny
    Naive skrev 2012-05-10 16:05:50 följande:
    Har snabbprovat den i väntan på att min syster ska dyka upp, och den verkar faktiskt sitta perfekt....! 

Jag beställde den den 31. JANUARI, så har väntat ett bra tag. Men den är så fin nu där den hänger att jag knappt vågar titta på den, haha. Bilder kommer efter att syrran varit här! 
    Åååh Ä N T L I G E N !

Bilder bilder bilder!!!! =)
  • Anny
    Lommila1 skrev 2012-05-10 10:47:58 följande:
    Hur ser den andra klänningne ut? kan du lägga upp bilder på dig iklädd båda? Underkjolen du skickade på länk är as läcker! har ni nån tema färg? ex blå? då skulle ju en blå underkjol vara pricken över i

nu har jag fått min LITB underkjol www.lightinthebox.com/Nylon-Floor-length-Wedd...

ja vad säger man, den var billig, är billig och ser billig ut.
    Men den uppfyller sin funktion väl! alltså är jag nöjd! de e ju inte direkt ett plagg man använder ofta...
    Vi har ingen temafärg ännu mer än svart typ..men ska ju in en färgfärg också. Frågan är vilken... Men ja tanken har slagit mig.

Har ingen bild med mig i den andra klänningen. Provade den igår och bestämde mig nog för att göra om den också. Bild på den med modell i är den här:

Jag har inte lika smal mage som modellen...och just igår var jag fullproppad med spagetti och köttfärssås så  den vanligtvis endast fluffiga magen var utspänd till max och jag såg nästan höggravid ut SÅ då var det inte så himla smickrande just vid magen...
  • Anny
    operfekt skrev 2012-05-10 17:52:48 följande:
    Anny: Jag tycker också mer om kinaklänningen, men det är ju du som ska bestämma, men om du funderar på att göra om Lily-klänningen till kort kanske du kan ha den på kvällen & den andra på dagen? =)
    Jo det är lite så tankarna går =)
    Volangis på dagen och Lillyn i kort modell med flufluf under kjolen på kvällen. 
  • Anny
    Anny skrev 2012-05-10 17:55:56 följande:
    Jo det är lite så tankarna går =)
    Volangis på dagen och Lillyn i kort modell med flufluf under kjolen på kvällen. 
    Varör välja när man kan använda båda Sambon min trodde att folk skulle idiotörklara mig om jag skulle ha 2 brudklänningar. Och ja...då år de väl göra det då!

Hmm har iofs en cocktailklänning på ingång också...kommer om en vecka eller två. Men ska ju på en kompis bröllop innan så  kan ju ha den då!  
  • Anny
    Matztjej skrev 2012-05-10 17:36:52 följande:
    Mina klänningar kom i måndags!!

Skrev precis ett långt mail om hur kass min dator är, och det fick jag bevis på nu igen... Pga detta har jag inte lagt upp bilder.

Klänningarna är iaf kanon! Perfekt i storlek och längd. Lite småtrådar som ska fästas men inget stort.

Jag beställde från MyLove men avsändare är ZaraBridal.com, tracking nr jag fick gick till en lycklig vinnare i GBG i går. Inte hela världen eftersom jag har fått det jag har beställt!

Operfekt - Har du fått ditt paket? Datorn dör om jag försöker leta i historiken... :)
    Åååh dumma dator! Försök få iväg en bild åtminstonde? Sååå nyfiken.
  • Anny

Okej, smått meningslöst...men har kapat klänningen lite på lngden...och kladdat lite

Lite roligare i kortare modell va? 
  • Anny
    operfekt skrev 2012-05-10 19:16:27 följande:
    Jaa, det ser ut som att den kommer kunna bli fin så! Hur jobbigt är det att ändra den?

Har funderat på att ha två klänningar jag också, men nu är jag så kär i min klänning,
    så vet inte om jag vill det längre, haha!
    Fast den har ingen upphängning eller så för släpet, det kanske jag borde fixa, så kanske jag kan ha den hela kvällen =)
    Tror det blir väldigt enkel att ändra den. klipa av och fålla upp. Sedan är det nog inte svårt att ta bort bandet som sitter  och ersätta med svart band, den måste sys in lite också vid bysten. Och sedan köper jag färdig fluff-underkjol att ha under.

Mmm din klänning är verkligen jättefin. Att fixa någon upphängning för släpet så det inte blir så otympligt så klarar du säkert att ha den hela kvällen lång
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!