• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Humlan66
    1700tal skrev 2011-04-19 18:50:48 följande:
    Hur fixar du då menar du? Färgar dem? Ska du alltså inte ha marcara?
    undrar samma sak jag .. här är en till som är otrooligt blödig-Räcker med en ton från orgeln så bryter jag ihop LOL
  • Beautiful Disaster
    Humlan66 skrev 2011-04-19 18:28:47 följande:
    Jo men dom svarar ju inte när jag mailar dem om mina önskemål så :-s

Hur ligger tiden i kina till föressten motför oss ? nån som vet
    Mailar man får man aldrig svar. Vänta i chatten istället

Jag beställde min klänning, valde Custom Made,
    där finns en ruta där du skriver hur du vill ha klänningen  
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-04-19 19:19:19 följande:
    Eller 3! Då är hon ju nästan uppe i lika många som jag och miceme...
    Skumboll skrev 2011-04-19 19:01:32 följande:
    Jo men tjena! Här kommer inga fluff-fluff-klänningar in!
    Jag tycker jag kommit långt som ska ha favors och fejkdiamanter. Haha!

Ni kan få adoptera en av mina pygméklänningar sedan till er butik!
    Säger du bara... Och med alla favors, skohysteri, rosettknyteri, omständig färgmatchning (visserligen olivgrönt) och fejkdiamanter (!!), hårdekorationer och pärlsmycken börjar jag undra om du inte är fisk du med trots allt... Flört
    Tsss, tre klänningar? Aldrig! 

Haha, då ska du se min helt helt HELT onödiga dekoration i guldfärgat frigolit.
  • Skumboll

Kul att läsa vilka problem med rinnande mascara ni har. Jag har samma problem, fast omvänt, jag undrar hur jag ska klara hela vigseln utan att börja asgarva.

• Miceme
    Farmall skrev 2011-04-19 17:51:10 följande:
    Jättebilligt! Hur många rosor har du i?
    ca25 stycken blir det, jag tror hon gjorde bort sig faktiskt men det gör inte mig något
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-04-19 19:32:06 följande:
    Haha, då ska du se min helt helt HELT onödiga dekoration i guldfärgat frigolit.
    Jaså, vad ska den dekorationen tjäna för syfte? Substitut för guldstaty, månne?
    Skumboll skrev 2011-04-19 19:34:25 följande:
    Kul att läsa vilka problem med rinnande mascara ni har. Jag har samma problem, fast omvänt, jag undrar hur jag ska klara hela vigseln utan att börja asgarva.
    Och jag undrar hur jag ska klara vigseln utan att få panik och stringa därifrån! På riktigt! Så mascaran är egentligen mitt minsta problem....
  • Miceme

Kul sommar brud med bilder ser vi fram emot.
    Lit efluff är det allt över skumbolls andra klänning jag vet inte hur långt det är kvar till ditt bröllop men en specialbeställd underkjol med extra allt tror jag kommer i sinom tid.

Jag undrar hur jag ska kunna göra mig av med klänningar sedan Förvånad jag har sjuk separationsångest och sätter minnen i alla saker, har faktiskt blivit mycket bättre och visst är det skönt när man gjort ett röj men det är mig ni kommer se i kanal 5 outsiders tema sjuka samlare.Troligtvis iförd mina ny inköpt atrosor och slöjan.
    Kom ihåg mig då!

• Darling Daisy
    Beautiful Disaster skrev 2011-04-19 19:22:31 följande:
    Mailar man får man aldrig svar. Vänta i chatten istället

Jag beställde min klänning, valde Custom Made,
    där finns en ruta där du skriver hur du vill ha klänningen  
    Oh, så man kan välja lite annorlunda design även på milanoo? Jag trodde inte de gjorde ändringar, så det var ju jättebra att veta. Fick du betala extra för custom made eller dina ändringar?
  • Aylas

Efter en tids frånvaro och en hel del käsande har jag kommit fram till ett par saker:

- Näbbklänningen är underbar! Dax att leta såna snart också
    - Jag är glad att 1700-tals favvo-klänning fixar sig med lite fix och träning
    - Att jag är en dålig fisk som bara har beställt en klänning och inte har några fejkdiamanter
    - och att jag är impad över Skumboll som fixar madsa rosetter - vi gör våra i veckan så vill du ha ett extrajobb?Flört

och så en massa andra saker som jag glömt att kommentera...

• Skumboll
    1700tal skrev 2011-04-19 19:46:42 följande:
    Jaså, vad ska den dekorationen tjäna för syfte? Substitut för guldstaty, månne?
    Skumboll skrev 2011-04-19 19:34:25 följande:
    Och jag undrar hur jag ska klara vigseln utan att få panik och stringa därifrån! På riktigt! Så mascaran är egentligen mitt minsta problem....
    Haha, typ! Den är verkligen helt onödig. Eller nej, inte helt kanske. 

Inte kommer du väl springa därifrån? Din toy boy får kedja fast dig!
    Miceme skrev 2011-04-19 19:50:55 följande:
    Kul sommar brud med bilder ser vi fram emot.
    Lit efluff är det allt över skumbolls andra klänning jag vet inte hur långt det är kvar till ditt bröllop men en specialbeställd underkjol med extra allt tror jag kommer i sinom tid.

Jag undrar hur jag ska kunna göra mig av med klänningar sedan Förvånad jag har sjuk separationsångest och sätter minnen i alla saker, har faktiskt blivit mycket bättre och visst är det skönt när man gjort ett röj men det är mig ni kommer se i kanal 5 outsiders tema sjuka samlare.Troligtvis iförd mina ny inköpt atrosor och slöjan.
    Kom ihåg mig då!
    Om min är lite fluff så är alla andras giganto-jätte-mega-fluff! Och jag fattar inte att ni försöker få mig att köpa en fluff-klänning, det är ju helt lönlöst! 

Haha, vilken syn jag fick framför mig är du står där i dina trosor och slöja och ska rensa ur alla brudklänningar. 
    Aylas skrev 2011-04-19 19:55:49 följande:

Efter en tids frånvaro och en hel del käsande har jag kommit fram till ett par saker:

- Näbbklänningen är underbar! Dax att leta såna snart också
    - Jag är glad att 1700-tals favvo-klänning fixar sig med lite fix och träning
    - Att jag är en dålig fisk som bara har beställt en klänning och inte har några fejkdiamanter
    - och att jag är impad över Skumboll som fixar madsa rosetter - vi gör våra i veckan så vill du ha ett extrajobb?Flört

och så en massa andra saker som jag glömt att kommentera...

Javisst, jag kan knyta rosetter i sömnen nu!
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!