• Madicken

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Här kommer bilder på klänningen jag köpte på ebay för 599:-!
    Jättefint sydd, verkligen! Men jag är inte nöjd med överdelen, jag fick det till att det skulle vara tyll på överdelen också, men det var ju satin eller vad det heter. Mitt fel, men det går nog att ordna till den. 
    Kjolen är fantastiskt, jäklar vilken vidd och vilket släp! WOW!

Skickar med orginalet här:

Så, vad säger ni? Daniiel, vad tycker du? Visst måste man kunna fixa överdelen på nåt sätt?
  • Madicken

Tack PimPim83!! Va glad jag blir.
    Jättenöjd överlag, men nåt måste göras åt vecken på bysten. Den är verkligen värd att  fixa

• Madicken
    jenniferochaugust skrev 2013-06-11 12:28:17 följande:
    Wow, vilken underbart fin klänning! Hur många lager tyll är det i kjolen? Ser riktigt bra och fluffig ut! Du har inget foto på släpet? Blir riktigt nyfiken!
    Ta klänningen till en sömmerska så går det säkert att fixa som du vill ha den! Är det så att du tycker den är för glansig? Du ville kanske ha en mattare överdel?
    Eftersom du betalade 599 kronor (otroligt bra pris) för klänningen så kan det ju vara värt att lägga några hundralappar till på den hos en sömmerska så den blir 100% som du vill ha den :)
    Jag har lämnat in min brudklänning som jag beställde från Dinobridal.com hos en sömmerska i Sverige, det var värt tycker jag!
    Men tack, jag blir så himla glad! Solig
    Det är 3 lager tyll i kjolen Superfluffig. Och jag som impulsköpte en underkjol med 8 lager tyll HAHAHA! Får nog sälja den vidare x-) 
    Ja, precis som du skriver så tycker jag den är för glansig, var ju inställd på att det skulle vara tyll på överdelen (jag tyckte det såg ut så, men jag tittade tydligen inte så noga :-P )

Ja det var inte alls meningen att jag skullle bli med klänning nu! Vi kollar på möjligheten att slå ihop våra påsar nästa sommar förhoppningsvis, men inget bestämt. Så tid finns! Känner verkligen att jag vill ha denna, så jag ska nog börja leta sömmerska! Var i landet bor du? Jag bor i norra sthlm, så om någon här har tips på sömmerska så inboxa mig!!
    Åh, dinobridals har jag tittat på också, kommer bli en till klänning för jag vill ha 2 st, och nästa blir nog från dino! Ska kolla in din nu

• Madicken

jenniferochaugust
    Oj va många klänningar jag hittade i tråden som var dina! Vilken ska du ha? Jag ska försöka få till en bild på släpet, återkommer!!

• Madicken

jenniferochaugust
    Svårt att fota släpet, men det är långt och fint!

• Madicken

daniiel 

Är det? Ja visst är den fin? TACK!! Solig
    Jag har funderat lite och kommer nog lämna in den och be dom pressa vecken och sy fast dom ordentligt som du skrev Har mailat ett företag i närheten redan :-P 

Jag är lite fundersam över midjan, vill ha ett band runt som markerar den mer! Men det är ju lätt fixat

• Madicken
    jenniferochaugust skrev 2013-06-11 15:41:03 följande:
    Haha ja jag vet! Jag har blivit lite galen :)
    Jag har beställt en lång brudklänning med släp som är hos sömmerska i Sverige nu och den ska jag använda på vigseln. Sedan har jag beställt en kort vit tyllklänning som jag tänkte byta om till på kvällen så jag kan festa loss ordentligt. Den ljusrosa långa klänningen ska jag ha på ett slottsbröllop i augusti. Sedan är det 4 tärnklänningar också, varav en inte gick att använda. Och en extra balklänning som var lite väl crazy ;)

Jag har lämnat in klänningen hos en sömmerska i Solna, hon är BILLIG vill jag lova men jag har ju inte hämtat ut klänningen än så jag vet ju inte hur resultatet blir! Här är webbadressen: www.bridehouse.se

Släpet var otroligt fint! Ser verkligen bra ut! Tänk att man kan få så mycket tåg för bara 599 kronor!!!
    Hahaha! Ja det blir lätt så! Jag kommer också hinna samla på mig några.... haha!
    Ska ha en kort klänning också.

Tack för tipset, ska kolla upp det, om det inte känns bra hos skrädderiet här i närheten som jag redan pratat med :-P 
    Innersta kjol lagret är ju satin och det är jättefin sömnad, inga lösa trådar, inget fel nånstans Och sen 3 lager tyll som sagt!  Överdelen är jättefint sydd, inuti och runt förutom då att vecken blev lite konstiga.
    Asal skrev 2013-06-11 16:26:41 följande:
    ÅÅÅÅÅÅÅÅH gud, mitt hjärta skuttade lite när jag såg din klänning och jag föredrar mer enkla klänningar. Men den här klänningen. GUD JAG SMÄLLER AV BARA!!!
    Va glad jag blir! {#emotions_dlg.flower}
  • Madicken
    Hanno39 skrev 2013-06-11 18:51:58 följande:
    Jättefin klänning! Sitter ju perfekt på dig :)
    TACK!
    Ja, men den är lite lite för stor i överdelen, ska kolla om man kan sätta dit en dold dragkedja eller nåt!

• Madicken

Hanno39
    Åh nej, va trist att det inte känns bra..
    Vad tittar du annars på för modell? 

• Madicken
    HalkatlaNr1 skrev 2013-06-11 21:20:12 följande:
    Fick hem min klänning idag.. Den såg ut precis som den skulle o
    färgen champagne funkar bara så bra.. Tar bild till helgen då
    jag o min brudtärna ska dricka vin o kolla klänningen.. Min
    blivande får hålla koll på vår lilla dotter under tiden vi provar. Skrattande 
    Men va roligt! Skrattande 
  • Madicken

Jag beställde min 28/5 och fick den igår! Gick fort som tusan. Ja va bra, det är ju lätt fixat!

• Madicken
    Hanno39 skrev 2013-06-11 21:04:47 följande:
    Kollar på något som är lite enklare... Typ något så här.. www.jenjenhouse.com/se/Sheath-Klaenning-Hjaer... Jag borde nog gått till en bröllopsaffär och provat innan jag beställde. Jag hade fått för mig att en figurnära klänning skulle passa mig men nu vet jag inte.. Mamma som är sömmerska får ge ett ärligt uttalande. hon känner ju mig och vet nog mer vad som är jag och vad som inte är ...min blivande man tycker jag är fin men han tycker jag är fin i allt, haha ..
    Enkel och vacker klänning! Mkt fin.
    Va bra att du har mor din som kan hjälpa dig i beslutet. Klart din karl säger sååååå! (aaahw va sött)
  • Madicken
    venne skrev 2013-07-02 21:13:54 följande:
    Hej! Är det ler här sm beställt från landy? För ett par veckor sedan sa de att min var färdig och skickade bilder, den såg inte alls ut som på bilderna jag sett när jag beställde. Jag klagade (i trevlig ton och med artighetsfraser) och de håller nun på att göra om den. Detta tar ungefär lika lång tid som att sy klänningen från första början.

Fler som varit med om detta? Blev klänningen bra till sist?

Ska försöka lägga upp bilder så ni får se.
    Här är originalen:

och så här såg min ut:

Tycker att den är väldigt lik orginalet faktiskt. Lycka till, hoppas den blir bra! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!