Kinaklänningar och gaffel däremellan!
daniiel skrev 2012-08-19 14:51:33 följande:
Tack :) Njä... det var ett lager organza med fastlimmade tyllblommor på som jag klippte av i midjan på klänningen. Sedan slängde jag det. Då hade jag tänkt tvätta upp klänningen och sälja den och lagret med blommorna var väldigt smutstigt och lite söndertrampat och det hade lossnat några blommor. Det var ju före jul jag gjorde det.
majjja skrev 2012-08-19 14:46:05 följande:
ja jag hoppas det. Och så tänker jag att jag vill ha snörning i ryggen med tanke på att jag kan pendla nåt kilo upp eller ner. Och då är det ju betydligt enklare att köpa en ny bolero/spetstop eller sy om den än hela klänningen om det nu inte sitter riktigt som det ska när det väl är dags :) Så det blir nog bra att de inte sitter fastsydda i varandra.
Ja, snörning är väldigt bra, speciellt om man pendlar något kilo och om man inte kan pröva klänningen innan man får hem den :)
ah ok, men det där var ju fint det också. Det är ju inte helt lätt att tvätta heller om det var limmade blommor på.
tycker det är snyggt med trasch the dress bilder. Kanske vore något sen efter vårt bröllop med, såg nån gång för flera år sedan en tjej i vatten vid nån liten fors och stenhäll med sin klänning på, fantastiskt fint... dock här i stan är alla vatten lite brunaktiga eftersom det är sån botten så det är väl kanske något jag ger mig på för snygga foton iallafall hahah