• paet

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

InaW skrev 2012-06-28 21:50:02 följande:
    Hej fick hem mina fyra tärnklänningar och en brudklänning i måndags från Landy. De låg i två olika paket och skickades med TNT. Båda paketen fastnade i tullen och jag bad dem inte skriva att det var en gåva eller något sådant utan de hade skrivit ett mycket lägre värde på dem ändå. Jag betalade 196:- för det ena och 141:- för det andra.  Skrattande
    Hur mkt hade de då skrivit på vardera paket att det var värt?
  • paet
    InaW skrev 2012-06-28 22:42:44 följande:
    Hittade inte lapparna just nu men det dyraste minns jag Skrattande Det var de fyra klänningarna som de skrev att värdet var 66 $ och att det innehöll knitting dresses och det betalade jag 196 kr för tror det var någonstans kring 40$ på det andra. Drömmer
    InaW skrev 2012-06-28 22:45:13 följande:
    Det var förresten min dotter som tog emot paketen när de var betalda och det var inga problem med att det inte var jag som var hemma och tog emot Solig
    Okej men perfekt De skrev på mitt paket att det är värt 30USD. Så får se om det blir nått. Lär ju inte bli så farligt då Skönt att det inte behövde vara just du som var hemma. 
  • paet

Om det står Importskanning på min leverans när jag trackar den, betyder det att den gått igenom tullen då? Det står att det betyder att den har gått igenom alla importprocedurer i mottagarlandet. Men betyder det verkligen att den gått igenom tullen också då? Hur får man veta att det kostar nått? Är det inte förens paketet är här hemma hos mig? 

Typiskt att det skulle ha varit dåligt väder 05 imorse i Kohln i Tyskland. Annars skulle jag tydligen fått paketet idag. Damn it.. nu är den bara 15 mil ifrån mig. Känns som jag kan ta på den nästan! Irriterande att man måste vänta tills på måndag när man är så spänd på den  

• paet
    snuttitess skrev 2012-06-29 12:12:43 följande:
    Fick hem min brudklänning idag och fick betala tull avgift den var på 208kr lus dhl avgift på 50kr så slutsumman blev 258kr som jag ska betala in inom 10dagar.
    Åh spännande! Blev den som du hade tänkt dig?
    Ja men det var ju inte så farlig avgift ändå Dock har jag med UPS så det kanske blir annorlunda. Får se om det blev nått eller ej. 
  • paet

Ringde UPS. Min klänning kommer idaaaaaaaag!

• paet
    snuttitess skrev 2012-06-29 12:19:10 följande:
    Nej de var helt okej med den avgiften. :)

Ja då den var som jag ha de tänkt mig, jätte fin så är nöjd med den.
    Sitter bra med som tur var då jag måttbeställde och har gått ner lite i vikt haha.
    Härligt!! Du får visa den sedan
    Jag fick min bara 10min efter jag skrev förra meddelandet! Den var jättefin! 
  • paet
    InaW skrev 2012-06-29 17:54:25 följande:
    Följesedel fast med det lägre värdet fanns på paketet. Kvitto får man när man betalar Glad
    Ja så var det på mitt med
  • paet

Föresten. Hade jag vetat vid det här laget nu när jag fått klänningen om jag fick tulla för den eller ej? 

• paet
    snuttitess skrev 2012-06-29 18:41:03 följande:
    Ja de borde du ha fått veta. Jag fick ju veta direkt som jag fick skriva under tullsedeln. Men många har ju tur och slipper de :)
    Åh då kan jag äntligen pusta ut Var osäker på om det skulle komma något
  • paet

Här är min klänning. Lite skrynklig eftersom den fraktades ihopvikt såklart. Jag är nöjd! Dock kändes materialet smått prassligt? Men det kanske ska vara så. Dock är det inget som syns och den satt bra förutom runt höfterna. Ska sy in den där

• paet

Måste tilllägga att jag beställde denna natten mellan Söndagen och Måndagen (24-25:e). Den var färdigsydd så det var skönt Var bara att kolla vilken storlek ens mått matchade bäst med. Blir nog denna på mitt bröllop

• paet
    emmadeckmar skrev 2012-06-29 21:52:53 följande:
    WOW!! den satt ju jättejättefint på dig! och den ser ut att vara mycket dyrare än vad den var (iofs kan ju inte jag se hur tyget är) tycker faktiskt den ser lyxig ut, och vilken TUR du hade som fick hem den så snabbt och allt!! Skrattande
    Tack så mkt ja det kändes som den satt rätt bra redan från början! Ska bli intressant å se hur den sitter när man sytt in vid höfterna Hihi vilken tur! Den var fin! 
    Minuz skrev 2012-06-29 22:00:48 följande:
    Jättefin! Den gillade jag.....
    Tack
    daniiel skrev 2012-06-29 22:50:05 följande:
    Den ser ju jättefin ut! Vad roligt :) Och snabba ryck var det :P Vad är den i för material? Hur ser din andra klänning ut? Har du bilder på den?
    Tack så mkt Ja men verkligen! Fem dygn bara så hade jag den i handen! aliexpress.com var bra ställe att hitta sådant på. Vet inte vad det är för material. Kändes lite prassligt vissa delar. Men det är det blanka tyget. Nu är den ju så skrynklig så det känns inte som den fått en ärlig chans, men den blir nog bättre när den fått ångstrykas lite Har bilder på den också, ska lägga upp det :)

• paet
    daniiel skrev 2012-06-29 22:50:05 följande:
    Den ser ju jättefin ut! Vad roligt :) Och snabba ryck var det :P Vad är den i för material? Hur ser din andra klänning ut? Har du bilder på den?
    Här är min gamla

Den ska nu säljas så om någon är intresserad säg till  
  • paet
    daniiel skrev 2012-06-30 12:58:18 följande:
    Part - Den ser ju också väldigt fin ut :) Vad är det du inte gillar med den klänningen?
    Det var inte så mkt volym i kjolen som jag från början ville ha. Och sedan ser det ut som att den är tvådelad. Så tycker den nya är mkt bättre  
    emmadeckmar skrev 2012-06-30 11:39:46 följande:
    Oj,. alltså den där var ju riktigt fin den med, och fint släp! nästan så jag tycker mer om den här (det är bara för att jag inte gillar "bling-bling" så mycket på mig, fast på en andra personer är det fint)

alltså, båda var ju fina och sitter jättefint på dig, jag tycker det var ett ganska svårt val men du känner ju vilken klänning som känns bäst när du har den på dig! hihi Skrattande

Jag har aldrig ens provat eller pillat på någon brudklänning, hoppas den jag får hem sitter bra!
    Tack Jo den är fin förutom det där med att den ser ut att vara i två delar och att det är dåligt med volym i kjolen hehe. Ja det är svårt.. men jag har bestämt mig för att det blir den nya jag fick igår. Den satt bättre i midjan på mig och var dessutom lättare. Kommer inte att behöva göra någon större ändring på den än att sy in runt höften lite Så det känns som det är minst krångel där  

Åh! Vad spännande! Vad har du beställt för någon? När ska du få den?

• paet
    emmadeckmar skrev 2012-06-30 15:22:58 följande:
    paet : Klicka här nedan på sidan 2001 så ser du bild på klänningen jag beställde förra månadgen! har gjort lite ändringar på den såsom högre midja och korsettsnörning.

Vet inte hur lång tid den tar på sig att komma, dom gör den efter mina mått. Men jag gifter mig inte förns 11/11 så jag har tid på mig. Fast känns såå nervöst att vänta ändå. Hinner ju tänka massa tankar om att den inte passar MIG! Skrattande
    Wow den kommer ju att bli jättevacker! Häftig! Skönt att du har den tiden på dig Det hade jag när jag beställde min första klänning med men blev bara mer och mer irriterad på den ju längre tiden gick så därför köpte jag en ny så här pass nära inpå hihi!!

Ja gud ja Sedan kan du ju göra ändringar hos en ateljé om det skulle va nått med! 
  • paet
    snuttitess skrev 2012-06-30 15:27:40 följande:
    Borde inte ta så lång tid. Där jag beställde min klänning så gjorde de en efter mina egna mått. Beställde den 16 juni och fick den igår :)
    Wow det är ju riktigt snabbt för att vara måttbeställd
  • paet
    daniiel skrev 2012-07-03 20:26:48 följande:
    Vad tråkigt att du känner så om den klänningen. Har du tid på dig att beställa en ny? Gör det då :) Annars kommer du bara ångra dig sen. paet beställde ju en jättefin in stock klänning från aliexpress, kom på bara någon vecka. Har du kikat där om det finns något? Tex dessa
    www.aliexpress.com/store/product/IN-STOCK-Fre...
    Ja och det var ju kanon fem dagar tog det!! Solig
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!