• CoG

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

http://www.ebay.com/itm/110815811784?var=410065375841&ssPageName=STRK

Vi ska nog beställa den här till vår tös.
    Finns det ngn bra storlekstabell ngnstans?
    Hon är mellan 128 och 134 i kläder, antar att jag får ta hennes mått för att bäst veta vilken storlek hon ska ha.

Sen får vi byta ut bandet i midjan till grönt så att det passar våra färger.
  • CoG
    daniiel skrev 2013-04-07 13:22:47 följande:
    Ta hennes mått och jämför med storlekstabellen som dom hade i annonsen :) Omvandla bara centimeter till inches först. Klänningen såg jättefin ut :)
    bara och bara...;)
  • CoG

Grattis till den nya familjemedlemmen!

Jag tycker att klänningen ser ut att sitta bra hur du än gör :)

PimPim83 skrev 2013-04-22 10:45:53 följande:

Nu har jag äntligen provat min klänning från Landy utan en stor gravidmage i vägen (det föddes en lillebror här 1/4) så nu kommer bilden på klänningen med mig i den. ;)

På bilden är klänningen inte snörad ordentligt och jag håller in den där bak så den sitter inte helt som den ska. OM detta blir klänningen jag kommer att använda så ska vissa ändringar göras:
    - Klänningen ska läggas upp eftersom den är alldeles för lång.
    - Jag kommer troligtvis att ta bort släpet
    - Något göras åt den inbyggda BH:n för jag är inte så förtjust i den.

Nu har jag ju beställt en klänning till från Landy som beräknas vara klar i slutet av april. Jag hoppas mycket på den, men om den skulle vara helt fel för mig så kommer jag ha på mig klänningen på bilden.
  • CoG

Hej, hallå!

Kan någon bolla lite tankar med mig?

Min dotter har helt fastnat för en klänning som hon vill ha då vi gifter oss.
    Den har rött band i midjan, men annars stämmer den för oss. Bandet i midjan kan vi ju byta ut.
    Men det blev jättesvårt med storlekarna.

http://www.ebay.com/itm/110815811784?var=410065375841&ssPageName=STRK

Om vi går på storlek 6 ser det ut såhär för vår dotter

Chest 24 tum (25 på klänningen)
    waist 21 tum (24 på klänningen)

Men då jag ska mäta
    "sholder to hem" (mitt på axeln och ner till golvet?)
    Då är hon 42 tum (klänningen är 32 tum)
    och då jag ska mäta
    "sholder to waist" (mitt på axeln och ner till midjan?)
    då har hon 12 tum (klänningen är där 9 tum)

Det går inte att ta en större storlek då det blir för stor, eftersom att storleken direkt efter inte ens finns.
    Den funkar upptill på henne i storlek utan att bli förliten.
    Gör det något om själva kjolen blir kortare än vad den egentligen ska vara?
    Det ser ut som att den ska vara ner till fötterna men för henne bör den ju vara strax under knät om jag mätt rätt, vilket jag inte är säker på.

Svammel svammel...
    Vad tror ni, kan jag beställa med relativt gott samvete?

• CoG

Kan tillgägga att dottern är en liten 9 åring..inte alls 5-6 år som storleken ska passa för.
    Blir den för gullig för en 9 åring?
    Hon vill gärna ha flera lager kjol och gillar modellen säger hon.

• CoG
    daniiel skrev 2013-04-27 13:10:57 följande:
    Den blir inte för gullig för en 9-åring och huvudsaken är ju faktiskt att hon tycker om den och att du kan tänka dig att låta henne få ha den. Jag tycker den var jättefin och min 9-åriga dotter (min dotter är dock "bara" 6-år ännu, men du förstår) hade dågärna fått ha den :)

Jag tror inte att det är en golvlång faktiskt, utan jag tror att den är i sk. tea length, alltså vadlång :)
    Mmmm du har rätt, den är tea-length och det innebär att den blir närmare knälång på en lite längre tös?
    Jag ha svårt att se framför mig hur den blir, hur de ser ut att ha den kortare och hur mkt det gör.
  • CoG

Tack daniiel för att du svarar och hjälper till :)

Det skulle skilja ca 10 tum (ungefär 25 cm) på klänningen när hon har den på sig så det blir nog nära knälångt.
    Men de bilder på knälånga klänningar var helfina, hoppas att den blir så!

Jag ska prata med tösen imorgon, visa bilderna och låta henne beställa om vi ska ta den första klänningen eller ngn annan. Det är ju ett sommarbröllop så kortare klänning passar ju bra hur som helst.

Tack igen :)

• CoG

Går det att beställa från en kinasida en måttanpassad?
    De större storlekarna blir ju större upptill även om längden blir bra.

daniiel skrev 2013-04-29 13:52:06 följande:
    Ja, men då bör det ju inte vara några problem med att den blir knälång :)
  • CoG

hmm...
    har du något tip på vilken sida jag ska välja?
    Jag är inte så bevandrad som er andra här inne.
    Och hur skriver man måtten?
    Skriver man i tum då eller?

daniiel skrev 2013-05-01 10:19:59 följande:
    Ja, det borde ju inte vara några problem alls :) Precis som med brud- eller tärnklänningar.
  • CoG
    daniiel skrev 2013-05-01 14:54:10 följande:
    Dino är ju bland dom billigare och snabbare och brukar göra ett riktigt bra jobb. Annars är det väl Landy, men dom är som sagt lite dyrare och inte riktigt lika snabba. Jenjen verkar många nöjda med också :) Du kan skriva i cm eller tum, det brukar gå bra vilket som, men vill du vara riktigt säker, så omvandla måtten till tum.
    Tack tack :)
  • CoG

Väldig fin!

Gifte ni er i Umeå?
    Tycker att det liknar stadskyrkan här...

lenuz skrev 2013-09-09 22:17:08 följande:

Detta är min kinaklänning från jenjenhouse. Så otrolig nöjd.

Jag hade en underkjol som gick ut under släpet vilket gjorde att den föll mycket snyggare och släpet följde med mig runt när jag vände mig om. Väldigt praktiskt för ett annars rätt opraktiskt plagg.

• CoG
    lenuz skrev 2013-10-20 21:18:32 följande:

Jo det var Stadskyrkan, visst var det där ni gifte er också?

Den är jättefin, man blir bara lite förvånad över storleken när man kommer in.

Vi gifte oss i Nordmalings kyrka :)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!