• emmadeckmar

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Darling Daisy skrev 2012-02-21 09:28:27 följande:
    Det är en väldigt vacker och spektakulär klänning, jag gillar den jättejättemycket! Tror att du kommer få hem en kanonfin klänning. När du mailar vidare m landy, så fråga om de redan gjort modellen och kan skicka bilder. Om de inte sytt just din klänning så kan du ju fråga om de sytt nån annan i kreppad taft!
    Tack snälla  Darling Daisy! Jag ska fråga dem, har tur som har god tid på mig att ställa frågor innan bröllopet i november. No stress! Skrattande

Istället för att oroa mig känns det nu mer spännande och säkert att beställa klänningen! Jag är glad att jag frågade er proffsiga tjejer här på BT Skrattande
  • emmadeckmar
    1700tal skrev 2012-02-21 09:44:43 följande:

Ja, en viss risk tar man ju alltid med klänningarna. Men du har garderat dig så gott du kan genom att välja ett bra företag. Men räkna med kostnaderna för ev ändringar hos sömmerska sen! Och kalkylera även in både TID och pengarna för att att beställa en ny om du måste. Så vänta in med beställningen mer än du måste!

Jag vet att jag (m fl) skrev alltid så till nya tjejer i tidigare trådar att "beställ aldrig klänning för mer pengar än du har råd att förlora". Det är fortf ett bra råd!

Ja, det är ett väldigt bra råd!

jag är ute i god tid för att kunna ha råd med ev. följdkostnader och för att jag är ett freak, haha! jag vill alltid ha allt klart långt innan, skönt att slippa stressen av att vara ute i det sista!

Har hört att många måste t.ex sy upp klänningen i längden osv. Jag ska försöka "planera in" att det KAN hända. Läste nånstans här i tråden (eller om det var en annan tråd) att en klänning ska vara precis jäms med golvet? Inte längre och inte kortare, om den är fullt lång alltså.
  • emmadeckmar
    Darling Daisy skrev 2012-02-21 21:01:51 följande:
    Jag pratade med en sjuksköterska på jobbet lite kort, hon tyckte jag skulle kontakta vårdcentralen om det inte gav med sig på några dagar till.  Så jag håller tummarna att det går över!
    Slänger in ett snabbt svar innan jag ska sticka iväg till dagis på möte :]

Har du barn? då kan ofta ischiasnerven komma i kläm/goflossning osv. Jag har själv det problemet efter 3 kids.

I vilket fall som helst så tycker jag du ska testa stretcha ländryggen + rumpan, gör det 3 ggr/dag och håll minst 20 sek på varje ben/sida. Testa!! har samma problem själv.. :\

Ländrygg/höft >> www.muscles.se/wp-content/uploads/2008/03/stretcha38.gif

Rumpa >> www.amorvincitomnia.se/wp-content/uploads/2011/03/amor-vincit-omnia-stretcha-rumpa-300x218.jpg
  • emmadeckmar
    emmadeckmar skrev 2012-02-22 09:48:29 följande:
    Slänger in ett snabbt svar innan jag ska sticka iväg till dagis på möte :]

Har du barn? då kan ofta ischiasnerven komma i kläm/goflossning osv. Jag har själv det problemet efter 3 kids.

I vilket fall som helst så tycker jag du ska testa stretcha ländryggen + rumpan, gör det 3 ggr/dag och håll minst 20 sek på varje ben/sida. Testa!! har samma problem själv.. :\

Ländrygg/höft >> www.muscles.se/wp-content/uploads/2008/03/str...

Rumpa >> www.amorvincitomnia.se/wp-content/uploads/201...
    Skulle såklart stå *FOGlossning :)
  • emmadeckmar
    charlottev skrev 2012-02-25 20:07:00 följande:

Hejsan, är det någon som beställt från milanoo? I så fall har ni blivit nöjda med servicen, frakt och slutresultatet? Har nämligen hittat en klänning som jag föll för direkt men känner mig lite osäker att beställa över nätet.

Jag hade hittat en klänning på milanoo.com. Men jag började googla och hittade massvis med dåliga recensioner, har även läst endel dåliga på deras sida i stil med "klänningen ser inte alls ut som på bild", "dåligt sydd", "fel storlek" osv. och kommunikationen var tydligen inte den bästa heller om man ville byta eller hade klagomål.

Tråkigt för dom har en del riktigt fina klänningar, eller iaf bilder på klänningar. Tror det finns en del nöjda kunder också, vill inte skrämmas! men jag vågade inte beställa därifrån iaf. Tur det finns fler sidor :)

Lycka till!
  • emmadeckmar
    FelizLane skrev 2012-02-26 11:34:47 följande:
    Tycker klänningen är enkel, men väldigt vacker (just för enkelheten)
    Det är ju svårt när man hittar flera klänningar och måste bestämma sig för EN bara. Men har du en gång blivit "kär" i den så tror jag inte det är några problem att använda den (om någon syr in den åt dig).

Känner du däremot att du saknar "fluff" osv. och att du t.ex kommer titta på bröllopsfotona och ångra ditt val av klänning så kanske du borde tänka på att köpa en som är i en annan stil. Finns en hel del fina, både med och utan FLUFF Flört

Ta hand om din vackra klänning genom att köpa en billig klädförvaring:
    www.clasohlson.se/Product/Product.aspx
    Finns även på IKEA och lite andra ställen Glad

Sån ska jag köpa när jag beställt min klänning!
  • emmadeckmar

Jag vill åxå bli med! Skrattande

Tinzi : 12 maj
    bridetobe2013: 1 juni
    1700tal: 18 aug
    emmadeckmar: 11 nov

• emmadeckmar

Gör om, gör rätt. Jag var lite för seg att posta :p

Tinzi : 12 maj
    bridetobe2013: 1 juni
    1700tal: 18 aug
    Anny: 22 el 29 sept
    emmadeckmar: 11 nov

SÅ ser listan ut!

• emmadeckmar
    BettyBoop skrev 2012-04-23 21:33:07 följande:
    Som någon påpekat så har de en ny hemsida. Dock vill jag bara informera om att mina klänningar redan är över en månad försenade och Landy inte svarar på email... vet inte om det hänger ihop med den nya hemsidan men jag håller på att få magsår här. Beställt brudklänning, balklänning och 4 tärnklänningar från dem... Betalade den 7/3 och blev lovad 20 dagars leverans.. sen blev jag lovad att de skulle skickas den 15/4.. sen att de skulle skickas i förra veckan... och nu svarar de inte på email. Känns inte alls bra.

Sätter min förtröstan till att många verkar haft förseningar men till slut fått sina klänningar så det hoppas jag verkligen att jag också får.. Rynkar på näsan
    Åååhh, stackare!! lider med dig :(
    Hoppas du får dina klänningar i tid!

Det var ju knasigt att dom bytt adress, känns lite onödigt! sidan ser ju exakt likadan ut som jag minns den.
    Jag har kollat på klänningar där, men nu börjar jag tveka. Får hålla lite koll här i tråden om det löser sig för dig {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!