• Italia08

    Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Väldigt söt klänning Lommila1! Jag tycker också att det bättre utan jackan, nättare och finare.

  • Italia08

    Pluppe: Den sitter ju kalasbra! Jättefin på dig.
    Kul att få läsa om så många som är nöjda med sina klänningar.

    Själv väntar jag fortfarande spänt, min klänning "kanske blir klar den här veckan".  Drömmer

  • Italia08
    Tinzi skrev 2012-01-16 11:19:51 följande:

    Fick svar från Milly nu...SUCK! Det är 3:dje gånge jag skickar in bilder på mig i klänningen framifrån, bakifrån, med måttband nära så de ser cm, men de bara klagar & vill se millimetrar och tydligare osv, nu blev jag arg på henne (Lily) och sa att hon får GE SIG!

    Att hon borde lite på mitt ord när vi mätt 3 ggr och lita på bilderna där man tydligt ser hur klänningen hänger ner i marken framtill en jätte bit. Vet liksom inte riktigt vart hon vill komma med denna cm ´s noggranhet. jag skrev till henne att vi mätt m. skor på och att den är 13-14 cm för lång framtill, och om de tar bort 12 eller 15 cm byr jag mig inte om.

    Får väl se reaktionen nu efter mitt mail, men börjar få nog och börjar bli stressad över att den är sååå stor att jag inte ens kan gå i den. NU vill jag veta om DE ska åtgärda den eller om jag skall få tillbaka pengar så att jag har råd att anlita en sömmerska som kan sy upp den, vill liksom inte tjaffsa mer med dom känner jag...*gah*

    Det känns ju liksom som att de inte litar på mig när de skall krångla, vem som helst ser ju att den är för lång, och de borde lita på mina mått och på bilderna....


    Usch vad jobbigt! Går de inte med på att ordna det den här gången så känns det som att de redan har bestämt sig för att inte hjälpa till. Men det är fasen riktigt dåligt av dem. Visst var det du som köpte en ny kamera för att kunna fota till och med?

    I vilket fall så tror jag att det är säkrare för dig att inte skicka tillbaka klänningen utan fixa den hos en sömmerska - om  du får ersättning. Jag hoppas verkligen att du lyckas kräva tillbaka pengar för klänningen för det är väldigt många centimeter som de har "missat" med. *håller tummarna*

    Men jag förstår att det börjar kännas hopplöst när de inte vill ge sig.
  • Italia08
    Junibrud12 skrev 2012-01-16 11:45:33 följande:
    HJÄLP! Fick mejl från Milly, nu är min klänning klar och jag har fått bilder. Det jag blev väldigt besviken på var dom fula paljetterna. Men samtidigt är det ju svårt att se, det kanske ser helt annorlunda ut i verkligheten. Nån av er som har erfarenhet av paljetter på klänningar? Funderar på att be dom sprätta bort allihop, men tror ni det blir tomt med bara brokaden, eller tror ni det blir bättre? Får lite ont i magen...


    Här är orginalet:

     



    Jag håller med om att det, enligt bilden iaf, inte ser så likt ut originalet. Men! Jag tycker ändå att din klänning ser fin ut och att det är svårt att bedöma hur det "egentligen" ser ut. Om jag var du så skulle jag vänta tills jag fick se den live och om jag inte var nöjd då skulle jag sprätta bort blinget (själv eller med hjälp av en sömmerska.)

    Det är åtminstone så jag resonerar med min egen klänning, också beställd från Milly och med stenar. Om jag inte är nöjd med deras arbete ska jag försöka ta bort dem och göra om klänningen. Eller, i värsta fall, köpa en ny klänning. (Jag hoppas att jag slipper det dock.)
  • Italia08
    pulmonate skrev 2012-01-16 12:05:34 följande:
    Ärlig talat, hon Lily får man ju spel på! Man försöker vara så artig som möjligt i början men sen så svarar dom så! Vem som helst kan ju se att din klänning är tok för lång. Jag tror dom håller på så så att man ska ge upp till slut. Det kostar ju mer för dig att skicka dit den. Vad jag har förstått måste man betala portot dit + någon avgift för att de tar emot den igen. Allra bäst är om de ger dig tillbaka en slant. 
    Hoppas att dom ger sig!!
    Enligt min mejlkontakt med "Lily" så har jag mejlat med åtminstone tre olika Lily-personer. Svaren och tonen är så himla olika. En använder smileys hela tiden, en säger "dear", en "hi" och en annan skriver "haha" i sina mejl. *suck*
  • Italia08

    Det blev visst fyra Lilys totalt. Jaja, jag har aldrig hävdat att jag är bra på matte. Skäms

  • Italia08
    pulmonate skrev 2012-01-16 13:54:59 följande:
    Hahah, ja det kan nog stämma! *ler* Ja en hade en farlig massa smileys! Lite roligt, eftersom jag frågade efter Bella ifrån början eftersom ett par rekomenderade henne, så sa hon/de att Bella var på semester. Lite kul om de nu är flera stycken Lily! Ärlig talat märkte jag mer skillnad på när man inte var nöjd och när man skulle beställa. För innan jag fick se fotona så var det alltid så trevligt så!  
    Ja, tyvärr verkar det vara så. Jag känner mig även mer orolig för egen del nu också när det verkar krångla med klagomålen för så många. *blä*
  • Italia08
    Pluppe skrev 2012-01-17 16:25:07 följande:
    Efter strul med DHL-killen jag pratade med igår kom aldrig min klänning hit! Ringde förkrossad till DHL när jag hade fått mejl att jag var tvungen att säga till om en ny dag då jag ville ha den. Fick veta att klänning fanns i Norrköping på terminalen där, så ja.. jag åkte 4,5 mil och hämta min klänning Solig

    Än sålänge har jag inte fått på mig den, sambon måste dra och snöra ihop mig, men jag har tagit kort på den när den hänger och den ser suuuper fin ut! Är dock lite tveksam till att jag valde ett lilaband i midjan, det blev väldigt markant, men det kan nog bli snyggt när den väl är på, vi får se..

    Här är en bild iaf, fler kommer ikväll :)


    Tror jag kommer behöva köpa en underkjol för att få till "Fluff" ordentligt, men det återstår att se också!
    Wow vilken fin klänning! Ser väldigt välgjort ut med broderierna och flufftyget verkar vara i bra kvalitet.
    (Jag hade förresten också åkt 4,5 mil för att hämta min klänning. Ser inget som helst konstigt med det. Glad)

    Blonda häxan: Superfina tärnklänningar du fått hem. Snygga som attan! Glad
  • Italia08
    pulmonate skrev 2012-01-17 16:36:50 följande:
    Hej!
    Jag fick också svar ifrån Milly nu.
    Min klänning är alltså för stor runt midjan. Jag hade angett mina mått för höft 33,9 inches och över gumpen 37 inches. De har alltså gjort klänningen 37 inches överallt så den är alldeles pösig runt midjan.
    Lily säger att hon har kollat med factory och att dom har gjort klänningen 33,9 inches som jag hade beställt. Men med i klänningen fanns det en tygbit som dom skrivit måtten på, och där står det 37 inches!! *busted*. Jag tog ett foto på detta och skickade iväg...får väl se vad hon säger nu...
    De ger sig inte så lätt, eller hur?
    I ditt fall är det ju ännu mer självklart att dom har mätt fel, så dom borde bara ge dig tillbaka pengar.

    Jag frågade även om de kunde skicka 1 meter av lace-tyget de har använt där bak så att jag ska kunna be en sömmerska  göra det bättre där fram. Då svarar hon om jag inte kan köpa den här? Uhm...då får hon i alla fall berätta vad tyg-helvetet heter! Helt omöjligt att hitta annars! 
    Egentligen hade jag velat att dom säger "vi skickar dig tyget gratis med tanke på att det inte blev som du ville och att måttet kring midjan är för stort" men det är väl för mycket att hoppas på. Jag kan tänka mig att betala för tyget också om det kommer till det, men det hade varit väldigt störigt! 
    Förstår din frustration. Men snyggt av dem att skicka med fel mått på en tygbit och hävda att de har gjort rätt. Hoppas att det räcker att du har "bustat" dem och kan få någon slags kompensation.
  • Italia08
    GuteCarra skrev 2012-01-18 08:53:02 följande:
    Har hittat MIN klänning och fått hjälp av en underbar tjej här i trådet att fixa mina ändringar.
    Nu återstår bara valet av vem jag ska beställa den ifrån.
    Har hittat den på två olika sidor, men de skiljer ganska mycket i pris.

    www.milanoo.com/White-Sweetheart-Beaded-Embro...

    www.millybridal.com/review/product/list/id/28...

    Ca 1200:- hos Milanoo mot ca 2000:- hos Milly, sen tillkommer väl pris för mina ändringar också!

    Vad har ni för erfarenhet av dessa sidor. Vilken hade ni valt? Billigt är ju lockande såklart, men vill ju ha en fin klänning också :)
    Till en början när jag skulle beställa min klänning var jag inne på Milanoo, men efter att ha läst igenom ett gäng dåliga recensioner ändrade jag mig. Beställde till slut från Milly men jag har inte fått min klänning än så jag vet inte om jag borde rekommendera dem eller inte. 

    Milly verkar dock ha ändrat en del i sitt arbetssätt på sistone jämfört med hur det såg ut när de (i stort sett) enbart fick bra recensioner. Men totalt sett verkar många vara nöjda och de som fått hem sina klänningar nyligen har fått fina klänningar, men tyvärr med en del strul med mått och tyger.

    Jag och min m2b bestämde att vi skulle chansa på att beställa en Kinaklänning. För det är ju lite det man gör, man måste vara medveten om att det kanske inte blir som man vill och därför måste leta en ny klänning och kanske sälja den från Kina. Så resonerar vi åtminstone. Därför är det nog också bra att vara ute i god tid så att man hinner ha en plan B.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!