Kinaklänningar och gaffel däremellan!
Ja jag kollade också Google translate, tänkte att kanske någon har fått samma besked tidigare och vet på ett ungefär hur lång tid det tar innan den kommer :) börjar bli otålig nu när den är såååå nära :)
Ja jag kollade också Google translate, tänkte att kanske någon har fått samma besked tidigare och vet på ett ungefär hur lång tid det tar innan den kommer :) börjar bli otålig nu när den är såååå nära :)
AAAHHHH idag var fedex och försökte leverera min klänning! Men ingen var ju hemma kl 13.20 SÅKLART!
får ringa imorgon och se när min nästa chans blir...
hur vet man om man fått tullavgift?? hur betalas det? faktura? kontant?
Håller med Om att denna tråden är otroligt trevlig, och ni veteraner är så himla vänliga och hjälpsamma!!! Jag funderar på en underkjol till min klänning, för att få lite tekla-känsla av min klänning... Men eftersom min klänning är asymmetrisk med lite kortare längd fram och golvlängd bak så är det ju liiite meckigt... Vad tror ni om en sånghäfte: www.lightinthebox.com/Nylon---Tulle-Floor-length-Wedding-Petticoats--1082-8803-_p165641.html Och sen klippa den så den följer klänningens linje???
Oj, min iPad stavar lite som den vill... Sånghäfte??!?! ;)
Darling Daisy: Tack för dina råd... du har nog rätt, att underkjolen inte är så fin att se.. tänkte inte på det, att den syns.. attans...
hmm, vilken menade du var lite finare?
klänningarna har inte kommit... Eller de försökte ju i tisdags, men då slutade jag sent och hann inte ringa innan fedex stängde sin telefontid. Så på onsdag morgon tog jag med lappen för att kunna ringa ifrån jobbet. Då hade de försökt leverera den igen på onsdagen, men jag hade ju inte satt upp fullmakten eftersom jag tog med den till jobbet.. visste inte att de automatiskt kom 3 gånger för att leverera.. stod att jag var tvungen att ringa för att boka nytt leveransförsök..
i morse satte jag upp fullmakten på dörren och förväntade mej att hitta paketet vid dörren när jag kom hem tidigt från jobbet - men ingenting.. fullmakten var kvar och inte ett spår efter något paket! =( ringde fedex som blev lite arga på posten som inte skött sitt jobb! Så nu hoppas jag att det blir rätt imorgon!!! är ju ingen brådska, men jag är ju såååå nyfiken!
nästa vecka kommer nog min andra klänning, samma modell fast (förhoppningsvis) rätt storlek! hoppas det går lite smidigare med leveransen då...
kanske får båda mina klänningar imorgon, såg nu att den andra har landat på arlanda =) spännande!!!!
Mina klänningar har kommit!!!!! KLÄNNINGAR
Och den jag beställde som nr 2, custom made passade jättebra, jag är så nöjd!!!!
nr 1 i stlk 16 ska jag sälja vidare...
Sprang runt i vårt renoveringsobjekt och letade desperat efter nånstans att hänga klänningen så jag kunde ta kort på den... fick bli såhär..
kan bara posta en bild i taget...
Ska lämna in den till brudbutiken i stan för att få sen struken. Det vågar jag mej inte på själv.. samt sy in axelbanden något...
en bok, en fin inbunden bok, t.ex. Astrid Lindgren. Kan man sen fortsätta köpa bok efter bok för att samla alla favoriterna.
Jag rekommenderar ett doptaveltryck från Bettina Johnsson http://www.bettinasdoptavlor.blogspot.se/p/galleri-doptryck.html
kostar iofs 250:- men då ingår frakten. Gå ihop med nån mer och köp en ram att rama in trycket i, blir kanonfint. Min son har en sån, älskar den! =)