• Magenta

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Monstertjejen skrev 2012-06-05 11:49:04 följande:

Jag baaaaaara måste berätta en sak

Jag e FUCKING grym!

Ursäkta språket men jag å så j*****vla glad :) Jag fick precis svar från Liseberg och vi skall på fredag göra våran bröllopsgfotografering där .. INNAN parken öppnar :) (vi gifter oss 16/6)

Så vi får tillgång till parken innan allt annt folk e där!!! Wooohooo

Nu skall det fotas Kinaklänning så ponnykarusellen nu kör vi :)

Men det är ju hur coolt som helst!!!!!! WOW!
  • Magenta
    augustesen skrev 2012-06-06 10:59:41 följande:
    Hej hopp!!

Jag är sugen på att beställa en "partyklänning" att byta om till när festen väl kommit igång efter middagen och har letat som en TOK efter korta brudklänningar på alla kinasidor.

Är det någon som köpt någon fin kort klänning som dom kan rekommendera eller vet någon bra säljare som är rätt billig. Vill inte betala över 600-700:-

Kram på er!
    Jag betsällde denna för ca 250 kr (inkl frakt) på ebay och den var superfin. Jag sprättade bort det sosa bandet illa kvickt men annars superfin. Den har inbyggd bh och massa sömnsmån så superlätt att lägga ut.

och här är länken
    www.ebay.com/itm/Sash-Strap-Formal-Prom-satin-Short-evening-Dress-Bridesmaids-Dress-Wedding-Dress-/370600330089&var=&hash=item5649804369

den var dock liten i storleken men som sagt superlätt att sy ut och massa sömnsmån
  • Magenta
    augustesen skrev 2012-06-06 14:31:36 följande:
    Såg den på Ebay när jag kikade och den är ju supersöt!! Var lite orolig för kvaliten men då kanske det blir att beställa den och kolla..250:- är ju ett himla kap :) Hur lång tid tog det för dig att få hem den?
    Oj kommer inte riktigt ihåg men kanske 2 veckor. Det gick väldigt fort i alla fall.
  • Magenta
    augustesen skrev 2012-06-06 19:41:47 följande:
    Åh det är ju perfekt :) Beställde du en storlek eller efter dina mått? Är din med dragkedja eller knyt?
    Du har inga bilder på din klänning? Hihi 500 frågor känns det som - sorry!
    Dragkedja. Beställde en storlek men de är galet små i storleken så den är lite för liten och jag kommer få lägga ut den. Jag beställde M men har vanligtvis ca 36 annars så gissar att M=34 egentligen. Jag har inga bilder ännu dock.
  • Magenta

nu har min andra klänningen kommit som jag kommer ha till festen och den blev toppen. Jag köpte den från Myloveweddingdress (som jag såg nu när jag gick tillbaka för att leta upp länken att de bytt namn till "Dressse", ja ja det finkade bra hursomhelst och jag fick klänningen på 3 veckor). Här är länken till "originalet":
    www.dressse.com/cheapest-chic-tea-length-embroidery-sash-with-flower-wedding-dress-under-100-wdu100006-p-13111.html

Skärpet blev jag så kär i så kommer ha det till både klänningarna. Dessvärre är skärpet några cm för litet då de använt måttet på min midja men utan att ta hänsyn till att klänningen är massa lager tyg, sedan påsydd spets och itne att förglömma de obligatoriska paljetterna på detta. Så på bilderna så är skärpet inte ihopknäppt (därav lite veck på magen och lite snett).

• Magenta

Minuz: Jag tycker den aprikosa har blivit super snygg sedan den fått sig Klorin-badet. och att blomman blev mindre såg bara bättre ut. Och med bandet i midjan i stället så blev hela klänningen mer proportionelig och verkligen skriver WOW!

Anny: Jag gillar volangklänningen så kan du tukta mag-volangerna så blir det nog toppen. Men måste nog hålla med 1700-tal att allt det vackra med Lilly-klänningen massakrerar du, ha ha, men tror det blir häftigt ändå. Ska bli jätte kul att se slutresultatet.

• Magenta

Åh jag är fortfarande så himla glad åt mina två (kina)klänningar att jag är alldeles lycklig. Tror inte ens jag kommer smittas av "klänningssjukan" härinne trots att jag följt er alla länge nu, utan känner att jag kan luta mig tillbaka och vara nöjd med klänningsletandet nu. Visserligen är mitt lila band för tajt men eftersom jag inte ens gifter mig i år så avvaktar jag med att fixa till det tills det börjar bli dags.

Men älskar att se alla andras klänningar så kommer hänga kvar ändå Glad

• Magenta

emmadeckmar: Den påminner jätte mycket om Daniiels jätte fina bröllopsklänning. Att den aldrig kommer se ut precis som bilden får man räkna med och om det känns ok för dig så kan man faktiskt få jätte fina kinaklänningar och Landy hör ju till de lite dyrare och pålitligare företagen (även om de tar låg tid)

• Magenta
    emmadeckmar: ja det är galet svårt att välja. Jag vet!

Personligen gillar jag bäst ettan för sin luftiga fluffighet och trean för dekorationerna.

Tvåan skrämmer mig Förvånad Jag har själv en vid kjol men väldigt plain och när jag provade den första gången så fick jag totalpanik över allt tyg som gjorde mig lätt klaustrofopisk och bara att titta på tvån så känner jag samma sak.
  • Magenta
    Solstice skrev 2012-06-26 09:52:41 följande:
    Detta får väl gå under kategorin gaffel

Funderar över dukningen och hur gör man med glasen? Ställer man ut avec-glasen redan från början också tillsammans med vin- och vattenglasen eller tar man det samtidigt som man dukar för kaffet?

Nu är det många som inte dricker kaffe och är det "ofint" att man själv får ta kaffe/te och ha kopparna framme vid ett bord brevid där man tar tårtan istället för utdukade på bordet?

Vi kommer som sagt vara i trädgården och ha buffé.
    Det brukar vara långt ifrån alla som vill ha avec så beroende på om ni har serveringspersonla så kan ni göra lite olika. Men håller med om att det är onödigt att duka upp med det. Om ni har personal så är det oftast enklast att hälla upp avecen i glas och sedan går de runt med bricka/or med detta så får det som vill ha ta en alternativt om man går och hämtar tårta själv t ex så kan dessa stå brevid tårtan.

Så att ha kaffe och avecen bredvid tårtan låter väl perfekt!
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!