• Anny

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

operfekt skrev 2012-04-23 11:37:23 följande:

Anny: Jag håller med daniiel, tycker det blev väldigt fint med det svarta bandet, & gärna med svart bolero,
    men helt inte i skinn..

Tack!
    Och ja nej. Kanske inte skinn. Eller ja most likely not Men vilken bolero då?! Besvärligt...
  • Anny
    mjeanettek skrev 2012-04-23 17:13:35 följande:
    Anny: kanske denna är något? www.lightinthebox.com/3-4-length-Sleeves-Sati...
    Ja den kan vara något, absolut! Tack!!
    FruHassel skrev 2012-04-23 19:53:59 följande:
    Anny: Släng på klänning ... vill se den på med bandet i midjan!!!!! 
    Haha ja jo jag också. Men...det får vänta tills någon vettig (inte sambon) kan hjälpa mig att få på spektalet =)

Men lugn jag kommer visa när jag har bild. Lovar.
  • Anny
    Bruden 01 skrev 2012-04-23 20:46:57 följande:
    Otrolig fin klänning!!!
    Är det en kinaklänning? I så fall var beställde du den? och hur mycket kostade den?
    Tack tack. Den är beställd från Landybridal och jag fick betala ca 2400:- med ändringar, frakt och moms.
    Det tog sin lilla tid innan jag fick den 2 månader, men de när fin och rejäl  
  • Anny
    daniiel skrev 2012-04-23 22:02:20 följande:
    Jag tror också att det kommer bli perfekt :) Klänningen passade verkligen enormt bra med det svarta bandet i midjan! Klänningen var fin innan också, absolut, men för min del så var det svarta det där lilla extra :)
    Anny skrev 2012-04-23 11:38:08 följande:
    Hmm har du ens SETT dig själv på dina bilder?!?!
    Haha gulle du, tack, men jodå.. har studerat dom noga X-antal gånger ;P
    Det var så lite så  

Jo det var allt det som gjorde det för mig också. Fattar inte varför jag inte beställde med svart band i midjan på en gång egentligen. För har alltid (ja så länge jag kikat på klänningar) tänkt mig med svart band typ. Jaja, tänkte iaf att om jag inte blev nöjd med pärlorna så skulle jag sätta bandet över. Så nu får det blir så!
  • Anny

Minus: jag tycker färgen ser bra ut! Och på bild ser inte färgskiftningarna fel ut. Ser bara intressant ut Daniel: jodå, svart bolero blir det definitivt. Fick ju ett förslag från någon här och den var så nkel och stilren som jag gillar. Frågan är om jag klarar satin. Kan inte det bli lite väl blankt? Gutecarra: vad synd! Hoppas den andra vågar sig på ett försök iaf. Så man åtminstonde har gett sitt allt.

• Anny
    Minuz skrev 2012-04-24 08:17:38 följande:
    Tack!
    Man ser inte att underklänningen har en annan färg. Och att blomman är en annan färg gör inget...... Kanske slänger in den i tvättmaskinen och färgar den lila när underkjolen ska färgas........

Ska ta kort i em med underkjol och se hur den ser ut......
    Ja gör det! Blir spännande att se. =)
  • Anny
    GuteCarra skrev 2012-04-24 19:34:48 följande:

Nu är jag världens lyckligaste brud!! Idag fick jag träffa en underbar sömmerska som precis som du säger daniiel inte såg några som helst hinder till att sy in den och brodyren lovade hon också att hon skulle fixa.

När detta var klart så skulle jag komma in med dom skor jag skall ha och underkjolen så skulle hon finslipa längden med så den blir helt perfekt!

För detta jobb skulle hon ha ynka 300:-!!! Kan lova er att hon lär få bra med dricks så glad som jag är ;)

Så nu ska den andra ut till försäljning, nån som är intresserad :p ?

UNDERBART!!!

Hoppas att  jag också ett guldkorn till sömmerska.
    miamibeat skrev 2012-04-24 14:53:20 följande:
    Jag beställde från säljaren Hua Yi Zhang (Denia's Bridal) på DHgate.com.

Det var en av få säljare jag lyckades hitta som sålde min favoritklänning utan att behöva specialbeställa den med egna bilder (Abigail Wright / Iris).  Den tillverkas inte längre av Abigail Wright, och Hua Yi Zhang hade sålt över 40 exemplar av just den här modellen tidigare med goda omdömen:

Ska ha ett sommarböllop med rustic/vintage-tema och ceremoni utomhus, så tänkte att den borde passa bra.

Klänningen gick på drygt 700kr inklusive frakt och skickades efter 24 dagar. Blev dessutom uppgraderad till DHL snabbfrakt utan extra kostnad eftersom de låg 4 dagar efter angiven tid. Borde ha klänningen inom ett par dagar (bor i Australien, så är kanske något kortare än till Sverige?).

Hittills kan jag verkligen rekommendera säljaren. Har fått svar på vartenda mail inom max 10(!) minuter, och extremt serviceinriktad med perfekt engelska.

Hur klänningen ser ut återstår dock att se, haha. Postar i bildtråden när den väl dykt upp. Blir den misslyckad så är det iaf ett hyfsat billigt misstag jämfört med hur hutlöst dyra alla äkta brudklänningar är härnere!

Lycka till alla ni andra som väntar på era klänningar! Glad 
    Jättesnygg!! Hoppas vi får se resultatet sedan =) 
  • Anny
    grodan82 skrev 2012-04-24 13:32:50 följande:

Satt på den och knutit själv så sitter inte optimalt :) Men man ser klänningen i helhel iallfall

Ååh vad fin! Lyckliga du
  • Anny
    Tack sälla du!

Känner mig dock som världens kinkigaste.

Jag gillar 3 av de.

http://www.tulipbridal.com/Black-34-sleeve-wedding-satin-bolero-jacket-Satin010Black-_p_384.html
    men tycker den ser för bylsig och för lång ut bakifrån. Likadant med den här:
    http://www.tulipbridal.com/Black-34-sleeve-wedding-satin-bolero-jacket-Satin009Black_p_307.html

Denna ser bra ut både bakifrån och framifrån...men kort ärm...?
    http://www.tulipbridal.com/Black-sleeveless-wedding-satin-bolero-jacket-Satin007Black-_p_154.html
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!