Kinaklänningar och gaffel däremellan!
Oh nu har mina klänningar landat på arlanda. Borde alltså komma till gotland imorrn :)
En liten fråga bara.
När får man reda på om man åkt på tull/moms eller vad de nu är för grajs man kan åka på :p ?
Oh nu har mina klänningar landat på arlanda. Borde alltså komma till gotland imorrn :)
En liten fråga bara.
När får man reda på om man åkt på tull/moms eller vad de nu är för grajs man kan åka på :p ?
Vilka fina klänningar som kommit hem! Roligt! Mer bilder
Jag var förbi en skräddare idag och visade upp min klänning och han sa i princip blankt nej till at minska fluffet i midjan på min klänning. Så så var det med det.
Pratade med min mor häromdagen och nämnde att jag t.o.m funderade på slöja. Fick även där ett blankt nej "Det är inte du!" lät det. Så så var det med det.
(Min moster idag höll med)
Var hos guldsmeden idag och tittande på min vigselring som är färdig!! Den blev fiiin. guldsmeden själv var väldigt nöjd han också, han yckte den blev riktigt tjusig. Han ska använda sig av mallen till min ring för att sälja fler. Så jag slapp betala för framtagandet av det. Kostar tydligen ca 4000 i interndebitering för att ta fram ny "ringmall" eller hur det nu fungerar.
Bild!
Jag tycker iofs inte klänningen är total katastrof. Men det är klart är klänningen för kort är det ju svårt att fixa.
Men vad i hela friden har hänt här??
Jag kollar lite med er här. Jag hade ju gärna sett att det gick att avfluffa min klänning något i midjan. Nu verkar ju inte det gå. Så vad kan göras för att förbättra?
Underkjol? Eller helt enkelt mer tyll i nedredel för att få ut den mer...?
Eller är den så "perfekt" den kan bli?
Ja den ska ju läggas upp något då den är lite för lång... men övrigt?
Kommer ni ihåg min FULA aprikosa klänning? Imorgon ska jag prova att avfärga den, äntligen. Går inte det så ska jag försöka färga den lila.......
Men vad tycker ni att jag ska göra med "fluffet"? Ska jag ta bort det och sy in något annat tyg istället, som då är slätt och inte fluff`? Typ spets eller något mönstrat tyg?
Klänningen är ju så ful just nu men ändå gillar jag den på något konstigt sätt.......
Med den stora underkjolen med 6 lager tyll blev den så cool.
Bak gillar jag den, det som är fel är ju färg och fluff.
Vad hade ni gjort med den?
Hallå tjejer!
GuteCarra: Jag sällar mig ill skaran som gillar klänningen utan brodyr bäst. Men det är den du gillar bäst som du ska ha utan tvekan. Screw the rest!!
Nu är jag sådär jobbig och slänger in bilder igen på min klänning. Det sorgliga är att min stackars klänning ser så mkt bättre ut när jag INTE är i den. Synd liksom.
I vilket fall nu har jag tagit bilder som visar hela klänningen i sin härlighet. Jag har dock tagit svarta leggings (haha ja jag kom inte på något annat och gjort ett provisoriskt band i midjan och därmed vikt upp och gömt den översta mest krulliga volangen.
I bild två lade jag till min svarta skinnjacka för att få ett hum om hur en svart skinnbolero skulle se ut till, som jag egentligen skulle vilja ha. Sååååå vad tycker ni??