• Anny

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

GuteCarra skrev 2012-04-16 07:23:46 följande:

Oh nu har mina klänningar landat på arlanda. Borde alltså komma till gotland imorrn :)

En liten fråga bara.

När får man reda på om man åkt på tull/moms eller vad de nu är för grajs man kan åka på :p ?

DHL meddelade mig vid leverans. Fick en faktura när de levererade klänningen. Jag fick betala moms, men den blev bara på 125:-, eller iofs bara på 75:- då 50:- var någon avgift. Så det var ju inget att gråta floder över direkt.
  • Anny

Vilka fina klänningar som kommit hem! Roligt! Mer bilder

Jag var förbi en skräddare idag och visade upp min klänning och han sa i princip blankt nej till at minska fluffet i midjan på min klänning. Så så var det med det.

Pratade med min mor häromdagen och nämnde att jag t.o.m funderade på slöja. Fick även där ett blankt nej "Det är inte du!" lät det. Så så var det med det.
    (Min moster idag höll med)

Var hos guldsmeden idag och tittande på min vigselring som är färdig!! Den blev fiiin. guldsmeden själv var väldigt nöjd han också, han yckte den blev riktigt tjusig. Han ska använda sig av mallen till min ring för att sälja fler. Så jag slapp betala för framtagandet av det. Kostar tydligen ca 4000 i interndebitering för att ta fram ny "ringmall" eller hur det nu fungerar.

Bild!

Det är 10st  0.07 ct prinsesser i kanalinfattning. 3.5 mm bred vitguldsring.
    Man ser hur sliten förlovningsringen är. Men den ska ju självklart fixas innan vigseln.

Sedan var jag och pratade lite blommor med florist. Såg så urläckra kallor i ett skyltfönster när jag var ute med mamma i söndags. Riktigt riktigt mörkröd-lila, nästan auberginefärgade. Så fina! Iaf, det var anledningen men så visade hon mig även andra buketter för inspiration, där man iofs kan ha några kallor i också. Men vi kom fram ill att buketten bör vara rätt sram och stilren, inte för fluffig och romantisk.

Denna bukett fastnade jag för:

Och så bara strama till den lite lite =)

Blombilden är tagen från www.plantablommor.se om ni vill se fler fina buketter =)

• Anny

Jag tycker iofs inte klänningen är total katastrof. Men det är klart är klänningen för kort är det ju svårt att fixa.

Men vad i hela friden har hänt här??

• Anny
    Magenta skrev 2012-04-19 11:53:20 följande:
    Dessa två slöjor har jag köpt och hoppas att nån passar min tyllklänning sedan.

denna gillade jag. Hade tänkt något liknande, men kortare och utan kant. Men se nej. Möjligtvis at jag kunde ha slöja om jag skulle ha stort pampigt kyrkbröllop, men det var knappt det! Och tror mamma har en poäng, det är inte riktig jag. Hade ju inte ens tänkt anken själv innan. Men blir ju påverkad här inne
  • Anny

Jag kollar lite med er här. Jag hade ju gärna sett att det gick att avfluffa min klänning något i midjan. Nu verkar ju inte det gå. Så vad kan göras för att förbättra?

Underkjol? Eller helt enkelt mer tyll i nedredel för att få ut den mer...?

Eller är den så "perfekt" den kan bli?

Ja den ska ju läggas upp något då den är lite för lång... men övrigt?

• Anny
    Minuz skrev 2012-04-20 08:43:34 följande:

Kommer ni ihåg min FULA aprikosa klänning? Imorgon ska jag prova att avfärga den, äntligen. Går inte det så ska jag försöka färga den lila....... 

Men vad tycker ni att jag ska göra med "fluffet"? Ska jag ta bort det och sy in något annat tyg istället, som då är slätt och inte fluff`? Typ spets eller något mönstrat tyg?
    Klänningen är ju så ful just nu men ändå gillar jag den på något konstigt sätt.......
    Med den stora underkjolen med 6 lager tyll blev den så cool.
    Bak gillar jag den, det som är fel är ju färg och fluff.

Vad hade ni gjort med den?

Vad spännande! Blir roligt att se resultatet sedan.

Om det blir kasst så skulle jag testa att färga den ja. 

Och gillar du inte fluffet byt  ut en del av det. För ja klänningens modell är läcker! Gillar du spets så kör på det, jag hade nog bara valt tyll dock. Oh nu läste jag dock att du tänkte mönstrat yg, det hade också varit coolt. Hmm känner inte att jag är till någon större hjälp dock
  • Anny

Hallå tjejer!

GuteCarra: Jag sällar mig ill skaran som gillar klänningen utan brodyr bäst. Men det är den du gillar bäst som du ska ha utan tvekan. Screw the rest!!

Nu är jag sådär jobbig och slänger in bilder igen på min klänning. Det sorgliga är att min stackars klänning ser så mkt bättre ut när jag INTE är i den. Synd liksom.

I vilket fall nu har jag tagit bilder som visar hela klänningen i sin härlighet. Jag har dock tagit svarta leggings (haha ja jag kom inte på något annat och gjort ett provisoriskt band i midjan och därmed vikt upp och gömt den översta mest krulliga volangen.

I bild två lade jag till min svarta skinnjacka för att få ett hum om hur en svart skinnbolero skulle se ut till, som jag egentligen skulle vilja ha. Sååååå vad tycker ni?? 

• Anny
    mjeanettek skrev 2012-04-23 10:50:22 följande:
    Din klänning är fantastisk fin! Jag tyckte iofs att den var fin utan bandet också ;) Jag tycker att det ser litt töffare/rockigare ut med svart band + bolero, men önskar du att vara oskyldsfull och romanstisk tycker jag att du kan köra på utan... Jag tycker att du passar jättebra i din klänning, men det är ju du som skall trivas! :)
    Tack snälla rara! Din beskrivning av hur det blir med svart till känns klockrent! Oskuldsfull/romantisk är inte jag, det är det inte.
    Minuz skrev 2012-04-23 11:07:35 följande:
    Påminner väldigt mycket om Daniiels klädsel som hon hade på sig på sin stora dag och hon var underbart vacker. Och du kommer bli lika vacker i din, för den sitter jättefint på dig.
    Helt rätt! Daniiels klänning och styling var super! Nu har jag inte hennes utsrålning och charm men om jag ser hälften så bra ut som hon gjorde på sin dag blir jag väldigt nöjd!
  • Anny
    daniiel skrev 2012-04-23 11:26:13 följande:
    Anny - JA JA JAAAAAA till ett svart band i midjan! ;D haha Hm. Men nej till skinnbolero? Förlåt, men jag tycker inte alls att det passar till din klänning, eller någon brudklänning öht faktiskt. En svart bolero av något slag är ett stort ja, men i skinn... nej. Smaken är ju dock som baken och är det så att det är vad du absolut allra helst vill ha, så kör på det.
    Haha jag tänkte på dig när jag provade med svart band. Trodde du skulle gilla det precis som jag
    Ja skinnbolera blir det säkert inte. Det verkar vara stört omöjligt att hitta någon vettigt, om det ens går att ha bolera utav skinn i den modell jag tänker mig.

Stylingen blir så mycket lättare med svart band. Hade skitsvår a komma på vad jag ville ha till den som den ser ut nu. Svart kändes för hårt. Men det blev helt annat med svart band.  Lite mer finess på bandet så blir det nog perfekt!
  • Anny
    daniiel skrev 2012-04-23 11:27:59 följande:
    Haha pffft... vilket smicker ;) Du kommer se hur bra ut som helst på din bröllopsdag, bättre än mig med all säkerhet! Men tack, det var snällt sagt :D
    Hmm har du ens SETT dig själv på dina bilder?!?!
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!