• Anny

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Tinzi skrev 2012-04-06 16:33:56 följande:
    MED skor, uppsydd 8-9 cm i midjan där, blev ju skrynkligt då, men vi kunde inte lösa det.....*gah* MEn kan gå i dne utan att snubbla nu iaf och med underkjol blir det säkert nån cm bättre.

Jag gillar den! Tycker vecken passar, inte fult alls. Men vad jag tycker spelar ju inge roll. Men jag tycker den är fin iaf!

• Anny
    daniiel skrev 2012-04-06 17:08:40 följande:
    Haha ja, jag känner att jag och 1700tal tog över lite idag :P

Ja, alltså.. till den vackra klänningen.. hm. Dressa inte ner den!!!!!! Låt den få vara den vackra brudklänning den är :D Alldeles jätte"brudig" :P Att du inte vill ha en vit bolero, det köper jag för det hade inte jag heller.. men gör klänningen rättvisa nu ;D haha
    Hmpf.  Snart kräver ni väl att jag ska ha lång slöja och stor flådig tiara!! Skrikandes

• Anny
    daniiel skrev 2012-04-06 17:24:58 följande:
    Öhm... ja? Var inte det underförstått? Hm. Brudkrona skulle väl också fungera iofs om det skulle kännas mer bekvämt för dig. Använd gärna bilden här på Diana som inspiration och utgångspunkt ;D haha

Och där blockades daniiel!

• Anny
    aurum skrev 2012-04-06 17:25:45 följande:
    Förresten måste jag påpeka att den här sidan är väldigt farlig... Jag har just lagt en beställning på en underkjol - jag som inte ens har en klänning än! Eller ett bröllopsdatum!
    Haha och folk tyckte jag började i fel ordning när jag skaffade brudklänning först!!

Du kan väl ta en av mina klänningsförslag då?  
  • Anny
    aurum skrev 2012-04-06 17:36:28 följande:
    Japp.. o allihopa hade tyllkjol, vilket jag kräks över! Yuck! SÅ inte jag. Glad
    Anny skrev 2012-04-06 17:30:08 följande:
    Haha och folk tyckte jag började i fel ordning när jag skaffade brudklänning först!!

Du kan väl ta en av mina klänningsförslag då?  
    haha ja, jag säger ju det.. jag är sååå konstigt ute så det finns inte! Men å andra sidan finns inte "min" klänning att köpa så jag får ju snällt börja i nån ände... Underkjolen var billigast, så den råkade bli köpt på spontanshopping
    äsch då. Men siluetterna då? 
  • Anny

1700tal: Så här skrev jag någon gång igår:

"Ett rätt tråkigt, kanske, alternativ kan ju vara att ni avger löftena i lugn och ro bara ni två med de vittnen ni önskar en helt annan dag. Så du kan vara  fullt medveten på själva vigseln. Och sedan kör ni välsignelse över äktenskapet med hela släkten, the wedding-show liksom, och efterföljande fest den dag ni först tänkt. OM du/ni nu vill köra beat the ångest-game. För DET kan väl släktingarna inte ha några åsikter om? Men jag vet ju inte om det tar bort något av pressen för dig iofs..." 

• Anny

ååh ååååh! DHL ringde precis. De är påväg till mig! Är alldeles skakig! Kan det vara.?

Landy sa ju att de skulle skicka min klänning runt den 10e, tolkade jag det som...

Hmm vad kan det annars vara? Datumet stämmer ju inte direkt...hmm nåja snart får jag se! 

• Anny

Min klänning (ja det var den!!!!!!!!) är som jag. Blir inte alls bra på bild. Men ska se om jag kan troll fram lite bilder då den hänger på galge.

Den är faktiskt riktigt fin. Den känns rejäl och mina ändringar är med. Jag bad om floorlength, utan släp. Jag bad om rak neckline istället för sweetheart. I första mailet bad jag om att få snörning bak. men i andra mailet några minuter efteråt bad jag de att göra den som den är på bilden istället.

MEN jag fick med snörning och dragkedja iofs. dragkedjan är i svanken typ. Men det gör mig ingenting alls. Tror det blir riktigt fint så också. Mi ursprungsklänning som ledde mig till denna klänning jag beställde hade snörning i ryggen som jag älskade Så det var väl meningen.

Har bara dragit på mig klänningen lite snabbt och den verkar passa. Är inte skylång och den ska nog gå och få ihop. (ska bara lära mig hhur man snörar en klänning först )

Det enda jag stör mig lite på dock är att underklänningen smiter åt mina ben, klänger sig fast liksom. Hur löser man det? Det är inbyggdunderkjol i den (inget jag bad om eller ens nämnts) och ev behöver den lite mera tyll i nederkant.

Sak samma med lite justeringar hos sömmerska så blir den säkert hur fin som helst!

Just det jag åkte på moms men ingen tull. så 125:- ska jag betala. Huu vilka pengar Så totalt än så länge (utan sömmerska) så kostar den ca 2450:- .

Här får ni en påminnelse om min inspirationsklänning tills jag fixat lite med galgebilderna.

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!