• Anny

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

brud7801 skrev 2012-04-06 11:39:54 följande:
    Klänning från www.dhgate.com det är lämnat hål i tyget där nålar suttit och den är inte sydd som orginalet. Känns tråkigt. Ska se om jag kan lägga upp bilder.

orginalklänning
    Mycket fin original klänning! Nu sitter jag som på nålar och vill se vad du fick hem! :)

Vad surt med hål av nålar och grejer.. :(
  • Anny

Är det okej om jag bildbombar lite boleros? 

Inga protester? Good...here we go!

1)

2)

3)

4)

5)

6)

7)

8)

9)

10)

11)

12)

Oj det blev vääääldigt många.
  • Anny
    1700tal skrev 2012-04-06 13:30:56 följande:
    Men Anny - vad ska du med alla dessa boleros till???
    Mja jag letade bolero till min brudklänning. Är egentligen sugen på en tuff enkel skinnbolero (inte äkta nödvändigtvis)

Så jag sökte och fann förvisso skinnbolerosar me de såg ju ut som om de var tagna ur rymd-filmer eller något.

Jag snubblade över massa goa bolerosar, älskar de randiga osv, men passar nog inte så bra till brudklänningen Men att snuffla i iaf?

7, 8, 9, 11, 12 kanske funkar?

Usch, jag vet inte... 
  • Anny
    Beccastina skrev 2012-04-06 13:51:21 följande:
    Anny, hur ser klänningen ut och vad ska du ha för smycken samt skor till? hur ska du ha håret? sådant påverkar ju med hurdant man kan klä sig :)
    Ååh du var ju smidig då...inte Jag har klänningen föroppningsvis...den är påväg det är den här:

Fast med rak neckline.

Jag vet inte hur jag vill ha håret mer än att det gärna få vara lite tufft, busigt, rockigt...vad det nu innebär. Ev flor (svart)
    Skorna jag hoppas jag kommer ha är dessa:

Svart glittersko. Inte så hög klack som det ser ut på bilden utan lite drygt 7 cm.

Smycken? Hmm inte klassiska pärlsmycken. Något lite blingit men diskret tror jag. 

Vigseln blir borgerlig så inget överdådigt liksom. Finns möjlighet att klä ned sig lite mao

• Anny
    1700tal skrev 2012-04-06 14:15:13 följande:
    Boleros, tycker 3an och 6an!! Att snuffla i då... Vilket underbart uttryck förresten, det gillade jag! Har faktiskt en snygg myströja som är väldigt lik 3an, fast med tillhörande underdel då..
    Ja 3:n är min största kärlek av de Att snuffla i  

Gillar 6:an också, men det kanske mest är för att hon ser så fin ut i den. Undrar om den är för "ofin" för brudklänningen? 

• Anny
    1700tal skrev 2012-04-06 15:57:37 följande:
    Mää, anny, överväger du verkligen randig jerseybolero till den där klänningen...??
    Haha nä Att snufla i..andra dagar till andra kläder. Typ jeans. Alltså inte bröllopsrelaterat. =)
  • Anny
    daniiel skrev 2012-04-06 13:53:24 följande:
    Jag gillar nr.9, men är lite partisk, eftersom jag själv hade en bolero, även mina tärnor, från tulipbridal.com och de var jättefina :)
    Uj vad jag fick leta efter dit inlägg jag visste du skrivit. Det babblas en del idag

Ja 9:an känns mest...ehm...passande. Men jag vill gärna ha någo lite annat, men självklart inte opassande  Hade gärna haft typ den designen fast i mer skinn eller skinn-look.  
  • Anny
    1700tal skrev 2012-04-06 16:06:46 följande:

Men fy, snön VRÄKER ner!

Här nere regnar det fortfarande. Men snön kommer väl till oss snart. Svärföräldrarna och svågern sa dock att det vräkte ner i tassamarkerna (ödeshög-mjölby)
  • Anny
    1700tal skrev 2012-04-06 16:15:25 följande:

Just you wait, Henry Higgins, just you wait... Det kommer! Här är det helt vitt på marken, några cm snö och det vräker så jag knappt ser grannhuset! :-O

Ja i detta nu så singlar det sakta ner små flingor. Så visst är det på G. Surt surt!
  • Anny
    1700tal skrev 2012-04-06 16:24:44 följande:
    Bittert...
    Oja. inga protester där.

Såg du mitt inlägg om alternativ  bröllopsplan för er? Det kanske kom bort i alla action som varit här idag :) Eller så var tanken så galen så du förträngde den ;) 
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!