• Italia08

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

1700tal skrev 2012-06-16 11:50:10 följande:

Du menar den översta? Hm, jag gillar att den inte är blingig. Tror jag.. Är så sugen..

Ja, den var klart finast. Lite bling mår alla klänningar bra av. *höhö*
  • Italia08

Jag skulle bara skickat med bilden i mejlet, inga länkar till en klänning som inte ser ut så som du vill ha den.

• Italia08

Anny - Vad fina klänningarna blev! Gillar båda jag med. Solig

• Italia08

Nu börjar jag tjata om mina slipsar igen, men undrar en sak.

Vad tycker ni skulle vara snyggast:
    ... att brudgum och marskalk har samma vinröda/mörkröda färg på slipsen, som även är färgen på tärnans klänning, del i färgtemat och röda rosar finns i brudens bukett?

... att brudgum har vit/silverfärgad slips (jag har vit klänning) och marskalk vinröd slips, som matchar tärnans klänning?

... eller att både brudgum och marskalk har vit/silverfärgad slips?

Hjälp? Obestämd

• Italia08

Tack alla för era röster! =) I samråd med brudgummen så är det nu bestämt att det blir som ni röstade, silverslips it is. Skrattande

/en blivande brud som för övrigt preppar för fullt o försöker låtsas som ingenting trots att det iiiiiiilar i hennes tänder av tandblekningsmedel. *aj*

• Italia08

Hej igen alla nygifta och snart gifta. Det hinns verkligen inte med något trådskrivande eller läsande dagarna före eller efter. Men grattis till er som har gift er och lycka till till resten! =)

Själv har jag varit gift i 387 timmar nu. =) Och det känns fortfarande overkligt. Allt var perfekt från klänningen och hår, maten och vinerna till vädret och stämningen. Helt sjukt att allt klaffade och vi är båda så otroligt nöjda. Har bara en sak att klaga på, och det är att tiden gick alldeles för fort. Det är verkligen sant som alla säger, så njut av varje sekund ni som fortfarande väntar på er dag.

Lägger in två bilder också där man både ser en del av hur klänningen blev och lite av miljön.

• Italia08

Tack så mycket Minuz, Anny och daniiel! Glad

Efter i stort sett noll besök härinne på två månader så känns det som att jag har missat en hel del. Hur går det för er, Anny och Minuz, har ni blivit fruar än? Om inte, så hur är klänningsläget? Allt under kontroll med svarta band och avsaknad av aprikosfluff? Flört

Fruwesterlund - Tack! Jag beställde från Millybridal. 

emmadeckmar - Din klänning blev ju jättefin! Och med rätt underkjol så kommer du att få till ett härligt, blommigt fluff. Glad

• Italia08
    Minuz skrev 2012-08-14 21:19:28 följande:
    Vilket minne!

Mamma håller på att sy om klänningen som numer är vit. Men har dock beställt klänning nr 5........ Så vi får se vilken det blir av de två.
    Klänning nr 5?? Spännande, men oj oj, oj. Glad Hur ser den ut?
  • Italia08
    Minuz skrev 2012-08-14 21:54:47 följande:

Vet inte vad det är med denna klänning, men jag kan inte sluta titta på den och den gör mig tårögd och det känns ända ner i magen......... Och så trodde jag inte att någon klänning kunde få mig att känna. Men det kanske är så här det känns när man hittat THE ONE?!
    Åh vilken läcker klänning! Förstår att du inte kunde låta bli att beställa. När ska du få den? Och ja, så länge det är glädjetårar så är det allt en "The One-känsla".

Tack Darling Daisy! Vi hade ganska hög puls på förmiddagen när regnet bara vräkte ner, men, upp steg solen och torkade bort allt regn. Glad

daniiel - Pffft. Håller med Minuz. Du var kanonfin på din bröllopsdag. Och grattis på ettårsdagen från mig också! Vad skönt att ni fick en bra fest till slut.

O lycka till på lördag blivande fruar! Solig
  • Italia08
    Anny skrev 2012-08-14 22:13:10 följande:
    Inte fru än, men snart. Slutet av september smäller det. Har svarta band på mina klänningar. Men volangklänningen känns inte rätt, så den ligger på blocket. Den är fin, riktigt fin, men jag känner mig inte bekväm i den. Den korta däremot får jag ett smile i ansiktet varje gång jag provar den. Ska till Gbg någon dag nu tänkte jag och ta mig en titt i butik med större utbud och se om jag hittar något jag verkligen trivs i, gör jag inte det så har jag ju min korta. Men då har jag i alla fall gett det ett rejält försök så slipper jag grubbla mer sedan.  
    Ah, den som var så fin på dig. Men, känns det inte rätt så är det inte det. Och att du ler varje gång du provar din korta klänning säger ju allt. Skönt att du har en som du trivs i. Ska bli spännande att höra om du hittar ngt i Gbg. Glad
  • Italia08

Stort grattis 1700tal! Och jag tycker att du valde rätt klänning ändå till slut. Har man en riktig La sposa så bör man använda den. Skrattande Och du var jättefin i den! Ha det så himla härligt i Barcelona.

daniiel - Du passar mycket bra i din klänning och ser verkligen inte ut att ha gått upp 20 kg. Rolig TTD-idé att ta bilder på så många olika platser. Och blir det en bild med husdjuren så måste du visa den. Glad

Och till er som kämpar med kilona, lycka till!

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!