• Caledonia

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

daniiel skrev 2013-10-29 20:32:12 följande:
    Härligt! :D Så roligt och spännande :) Ibland är dom ju supersnabba. Hann beställa och få hem en klänning från Dino på 3 veckor, så det är inte alltid man får vänta flera månader :P
    Nä man har ju hört historier om folk som fått vänta jättelänge! Det var en av anledningarna till att jag beställer redan nu, 8 månader innan bröllopet. Då hinner jag beställa en ny om denna skiter sig
  • Caledonia

Min klänning har kommit till Sverige! Antagligen kommer jag inte undan tullavgift, då det står "released from customs" när jag gör kollisök. Men det blir ju inte så mycket eftersom klänningen inte var så dyr till att börja med. Jag bör kunna hämta ut den på måndag iaf! Såååå nyfiken!

• Caledonia

Fast å andra sidan står det att den kom in för sortering och sen släpptes den från tullen 3 minuter senare. Håller tummarna!

• Caledonia

Min klänning kom idag! Fick inte betala tull heller klänningen är jag väldigt nöjd med! Behöver ett par små ändringar, men inget stort. Bilder kommer strax!

• Caledonia

Här kommer äntligen bilder på min klänning! Inte världens bästa bilder, men...
    Först en bild på klänningen jag provade här i Sverige som kostade 8700 kr. Det är samma modell som den kinesiska sömmerskan sydde min klänning efter.

Sen bilden på min Kinaklänning. OBS!!! Jag har beställt den i en för liten storlek då jag ska gå ner minst 5 kg. Så jag är alldeles för tjock för klänningen idag och därför sitter den illa. Den ska "trilla ner" ca 5 cm till, för den hamnar för högt just nu (fettet håller den uppe haha). Beställde den floorlength och utan släp så den är med vilje kortare än ursprungsmodellen.

• Caledonia

Och såhär ser bilden ut på originalets hemsida (detta är alltså samma klänning som första bilden av mina två)

• Caledonia

Ja den ska ju strykas och snyggas till lite också (ev sys in lite vid bysten), men jag är väldigt nöjd!

• Caledonia

Jag "råkade" köpa en klänning till (bild kommer sen). Denna är i spets med båtringning och djup rygg. Otroligt välsydd! Det enda negativa är att den passar nu och jag skulle ju gå ner i vikt men får nog sy in den sen ändå... Köpte även denna på dhgate och med fedex avgifter landade prislappen på 1250 kr. Så sjukt billigt...

• Caledonia

Här är min nya klänning Jag ska ju banta ner mig en hel del (definitivt få bort de breda höfterna - blev iaf väldigt motiverad nu hahaha), och eftersom den redan nu är lite för stor så ska jag till en sömmerska med den senare. Men jag är grymt nöjd, den är superfin! Total kostnad: 1250 kr.

Bild från hemsidan jag beställde från:

• Caledonia
    teres77 skrev 2013-12-29 19:15:22 följande:
    Jättefin!! Skönt att det var bra kvalité... Det är ju alltid en chansning. Ska man ha underkjol till en sån klänning? En sån med fluff längst ner bara så det blir lite lättare att gå... 
    Tack

Jag har ingen underkjol på bilderna och kände att det var helt ok att gå i den, fast jag fick lyfta lite för den är lite lång. Men man skulle ju kunna testa med en underkjol
  • Caledonia
    fruLjunggren skrev 2014-01-03 12:45:21 följande:

Hoppar in här! Skönt att det är fler än jag som köp en för liten klänning som motivation. :p

Jag hittade min på etsy.com. 1000kr inkl frakt. Jag är verkligen inte sån så jag skulle vilja lägga ner hur mycket som helst på en klänning..även om det är min bröllopsklänning. Så jag är superglad att jag hittade en som jag bara älskar till ett så lågt pris.

Nu ska jag bara försöka krympa mej själv sisådär 3 cm runt om. Sju månader kvar..puh.

Superfin!!
    Vad kör du för diet? Jag sätter igång med viktväktarna nu på tisdag :)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!