• Asal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Okej tjejer nu tror jag äntligen att jag har bestämt mig.

MEN jag behöver hjälp med storlek.
    Vad säger ni som har erfarenhet av landy.
    Ska man köra på egna måått eller är de lika bra tt köra på en av deras storlekar och sen bara fixa till det hos en sömmerska?

Och HUR HUR HUUUUUUR ska jag kunna välja rätt storlek. Det känns som att jag hamnar mitt mellan 2 storlekar :/   Hjälp!  

Det är den här klännigen jag är kär i
    http://www.landybridal.co/trumpet-mermaid-sweetheart-chapel-train-ivory-wedding-dress-h5st0100.html

• Asal

Åh Daniiel du är så klok du.

Jag är helt vettskrämd för att beställa. Vet inte vad det är för fel på mig.

Förresten är dte någon som kan tipsa om en kort fluffig tyll brudklänning?
    Tänkte ha en kort för den borgerliga vigsel och den från Landy för kvällen :) 

• Asal

Daniiel jag har inga krav på den krota klänningen. Den kan komma från preeeeeeeeeeeciiiiiiiiiiiiiiiiiiiiis vart den vill :P

Jag vill att den sak helst vara axelbandslös, fluffig, till knäna, och om den har nåt som blommor eller nå på kjolen så är dte okej också.

Ååååååh jag får i princip hjärtklappning när jag tänker på klänningen och att lägga in beställningen. 

• Asal

Åååååh Daniiel du är ju för snäll.

Daniiel vad säger du om etsy? har du nå erfarenhet från den sidan?
    Har sett lite skodekorationer och sånt som jag är lite små sugen på 

• Asal

Är Etsy so blocket eller tradera och så?
    Jag har svårt att förstå hur det funkar och hur vet jag vem är bra att köpa från?
    Vill köpa I Do klistermärken till under skorna.

Du verkar ju ha bra koll där också då, kan du tipsa mig om bra säljare? 

• Asal
    muppen skrev 2013-05-31 08:40:15 följande:
    Förstår att detta är irriterande, men jag skulle inte oroa mig. Jag har själv beställt mycket saker (inte bara bröllopsrelaterat) från AliExpress. Om säljaren inte skickar dina varor inom utsatt tid kommer du automatiskt få tillbaka pengarna - dock kan säljaren ibland ha upp till 2 månader på sig att skicka sakerna, så det tar tid. Men de kommer tillbaka, helt säkert, jag har varit med om det flera gånger av oika anledningar.

Faktiskt just med skor också... har magnifika storleken 41-42 på fötter, så inte ofta man hittar en säljare där som gör så stora skor! ;)
    Kan du tipsa om bra försäljare inom brölllopsdelen då från AliExpress?
  • Asal
    Kassandra470 skrev 2013-06-01 22:37:15 följande:
    här sitter den på :) frågan är bara vad man ska ha för underkjol någon som kan tipsa? 

Vad fin du är :)

Hur snabbt fick du din klänning? 
  • Asal

Kassandra470 ..... 4 dagar?!?!? Det är ju helt otroligt Vad heter försäljaren? :)

• Asal

Så till sluta la jag in min beställning via mail till Landy igår.
    Har nu fått min faktura till paypal idag från denna avsändare:

Varken namnet eller mailadressen har någon som hlets koppling till Landy.co

Känner nån igen det här eller blir jag grundlurad nu??

Snälla hjälp :( 
  • Asal
    Madicken skrev 2013-06-11 12:17:52 följande:
    Här kommer bilder på klänningen jag köpte på ebay för 599:-!
    Jättefint sydd, verkligen! Men jag är inte nöjd med överdelen, jag fick det till att det skulle vara tyll på överdelen också, men det var ju satin eller vad det heter. Mitt fel, men det går nog att ordna till den. 
    Kjolen är fantastiskt, jäklar vilken vidd och vilket släp! WOW!  
    Skickar med orginalet här:

Så, vad säger ni? Daniiel, vad tycker du? Visst måste man kunna fixa överdelen på nåt sätt?
    ÅÅÅÅÅÅÅÅH gud, mitt hjärta skuttade lite när jag såg din klänning och jag föredrar mer enkla klänningar. Men den här klänningen. GUD JAG SMÄLLER AV BARA!!!
  • Asal

ÅÅÅÅÅÅÅh blir galen på mig själv. Sitter här och ska vänta till mitten av juli för att få hem min klänning från Landy men ni tjejer gör det ju inte lätt för mig att vänta när ni lägger upp bilder på era vackra klänningar.

Kan ju inte hålla mig från att kolla vidare och bara vilja beställa hem flera klänningar.

Men jag har faktiskt bestämt att jag ska ha en fluffig klänning till den borgerliga vigseln och den kanske någon av er kan tipsa om.

Tyll skulle vara härlig och till knäna :D
    Och sen helst från någonstans som inte tar tusen år att få hem klänningen. Vill ha något att prova fort :D 

• Asal

Jag sitter här helt förtvivlad efter att ha fått mail från ELla med bilder av min färdiga klänningen.... Den här klänningen är inte alls likt den som jag beställde och nu när jag söker efter den som jag beställde så har de tagit bort den från hemsidan. Säg vad ni tycker att jag ska göra Jag gillar inte att kjolen liksom delar sig med en tydlig rand. Hade velat att det skulle som vara sammanhängande. Och så gillar jag inte alls de vertikala tydliga randen som går längd med klänningen. Försöker bifoga bilden som Ella skickade. HJÄLP!!!!!!

• Asal

Åååååååh lyckas inte att få in bilden Varför lyckas jag inte med att få inbinder ?!?!?

• Asal

Daniiel, det ser ut som att det kan lösa sig med klänningen trots allt. Och otekniska jag lyckas fortfarande inte med att få in bilden. 

Men glömska jag kom på just nyss att jag borde väl ha en slöja. och sen inser jag att jag kan ju inget om de. Jag vill ha en som ska vara längre än klänningen och att man ska kunna ha den som i ansiktet lite eller så och sen ta upp den och ha den på ryggen.. Betyder det att det är en 2 layers veil? vad är skillnaden mellan 1 layer och 2 layer?

Och du Daniiel, du har ju bra erfarenhet av Landy så tror du att jag kan slänga in en beställning på en slöja nu samtidigt som min klänning trots att klänningen är i princip färdig och så få hem allt samtidigt?

• Asal
    jenniferochaugust skrev 2013-07-12 08:54:24 följande:
    Hej!
    Heter inte en sån slöja "blusher veil" eller något liknande? Sök på det!
    Åh tack snälla du för tipset. Jag ska googla på det nu och se vad jag får upp.
  • Asal

Jag har ÄNTLIGEN fått hem min klänning och jag är så otroligt nöjd.
    Dock så har jag fått hem helt fel underkjol.
    Min klänning är för "maffig" för underkjolen.

Har ni någon råd?
    Nån som vill bli av med en ordentlig och redig underkjol till en mermaid klänning?

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!