• Lakinna

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

daniiel skrev 2013-02-07 18:23:48 följande:
    Spetsapplikationer på tyll är väldigt vanligt, även på "vanliga" brudklänningar. Den enda gången jag tycker det skulle vara ett märkligt val är om man bett om och det syns väldigt tydligt på bilden att det ska vara ett helt spetstyg. Och att dom gärna överöser med pärlor och paljetter är inte heller någon nyhet, och många "valiga" klänningar har ofta det också. På klänningen du beställde, så är det även i original spetsapplikationer på tyll och paljetter, så att klänningen du fick hem är så, är inte konstigt. Visst var du du som beställde en kopia på Pronovias Pergola?

Att det sedan är en modell som inte är så smickrande på dig som du hade hoppats på, det är en annan sak. Det är väldigt svårt att veta innan man prövat, såklart. Ibland blir det inte en fullträff.

Kan du inte lägga in bilder på klänningen? Jag är otroligt nyfiken på att se hur den ser ut :)

Tack Daniiel för ditt svar. Känns faktiskt bättre att veta att det är vanligt att "spetstyget" är så. Jag hade framförallt missat att det var så på originalet samt paljetterna. Känns lite mindre "billigt" nu om du förstår vad jag menar. Kommer nog vilja sprätta av paljetterna ändå för det känns inte riktgit som jag. Ska ta en bild nästa gång jag provar (måste ju ha nån som hjälper mig snöra och mannen får/vill inte se den).

Känns skönt att jag åtminstone har ganska lång tid på mig att bestämma mig eller beställa en ny av samma eller annan modell.....¨

• Lakinna
    daniiel skrev 2013-02-08 11:08:07 följande:
    Jag förstår precis vad du menar :) Tänk bara på, som MH2014 skriver i sitt inlägg ovan och som jag har personlig erfarenhet av, att ibland är paljetter och även själva spetsapplikationen sydda med samma tråd. Därför kan det trilla någon spets om du sprättar. Håll den därför på plats och bara sy fast den på nytt med ett par stygn om det skulle hända och du vill ha kvar den :)

Ja jag tänkte att jag nog skulle fösöka klippa av paljetterna "med liten liten nagelsax" som MH2014 också skrev. Annars får jag väl vara beredd att sy på spetsen igen som du säger.... det ser inte allt för avancerat ut :)

Nu hänger klänningen hemma och skriker "prova mig igen!!" så jag ska nog försöka mig på att snöra den själv efter jobb idag om jag inte kan lura hem min syster :)

• Lakinna
    jenniferochaugust skrev 2013-02-28 14:58:21 följande:

Åh nu sitter jag äntligen vid en riktig dator!

Brudklänningen då?
    Jo, jag ska gå och prova brudklänningar av märket Pronovia på måndag. Min tanke med det (lite fult, jag vet) är att jag ska ta reda på vilken typ av klänning jag passar i. Jag har ju ingen som helst aning, har aldrig någonsin haft brud- eller balklänning på mig. Jag vet vad jag vill ha, men jag kanske passar bättre i något annat.
    Brudklänningen jag funderar på hittar ni HÄR

Är det lite väl våghalsigt att skicka ett efter ett så stort parti? Något jag borde tänka på?
    Behöver jag förtydliga exakt hur jag vill ha det när det gäller exempelvis pronovias klänningar? Jag menar, den jag vill ha har ju inget glitter, pärlor och skit i orginalet - men ska jag ändå förtydliga att jag inte vill ha det?

Tackar!

Hej,

Jättefina klänningar allihopa (tyvärr funkade inte länken till nr 3 så den är jag väldigt nyfiken på!). Jag har själv beställt Pronovia från Dino och är jättenöjd, skulle dock rekommendera dig att dubbelkolla 1. att det inte är "glitter, pärlor och skit" på originalet 2 . Förtydliga ändå att du inte vill ha det.

Jag trodde verkligen inte att det var det på min heller och sa inget och blev lite tveksam när jag fick min. Är nu i valet och kvalet om jag försiktigt försiktigt ska plocka bort dem eller inte.

Lycka till!

• Lakinna

jenniferochaugust:

Här kommer en liten jämförelse jag försökt knåpa ihop :) Ledsen att det tog sån tid, bättre sent än aldrig?! Hoppas du blir jättenöjd med din klänning! (jag lyckas bara lägga upp bilder om jag gör det först (innan jag skriver) och kan därför inte citera i samma inlägg som jag har bild, någon som vet vad jag gör fel?)

• Lakinna
    jenniferochaugust skrev 2013-03-11 13:42:13 följande:
    Men hallå där! WOW! Vilken fin klänning! Den ser ju till och med finare ut än orginalet! Jag är riktigt imponerad :) Och den kommer från Dino? Hur känns kvaliteten tycker du? Är den liksom tung?
    Jag ahr ju beställt en klänning nu från Dino och kan inte sluta tänka på den. Längtar efter att få hem den, fast jag är gansak nervös över att den kanske inte kommer att motsvara förväntningarna. Men en sömmerska kan nog fixa det mesta hoppas jag!

Tusen tack för dina fina ord!! <3 Blir så glad och rörd!

Kvalitén känns hög, har 8(!) lager i kjolen. Den är ganska tung att bära på galjen men det känns inte när man har den på sig, den sitter ju liksom på höfterna om du förstår vad jag menar.

Yes Dino it is! Har bara gott att säga om dem. De var snabba på att svara på alla mail, gjorde en slöja till mig i samma tyg och det tog bara 16 dagar från beställning till leverans vid dörren.

• Lakinna
    jenniferochaugust skrev 2013-03-12 09:35:56 följande:
    Vad kul att höra att du är så nöjd! Jag sitter verkligen som på nålar och väntar på min klänning.
    Tog det alltså bara 16 dagar från beställning till leverans? Du menar inte arbetsdagar? Det skulle betyda att min kanske kommer 21-22 mars! Det vore jättebra eftersom jag ska ha hem mina tärnor på middag 23 mars, vore så bra om de kunde få se klänningen :)
    Hur känns själva överdelen? Är den stabil? Är det inbyggd BH? Korsett? Det är mest den delen jag är orolig över eftersom jag också ska ha axelbandslöst. Jag behöver något stabilt som hänger upp mina ledsna tuttar :) På klänningarna jag provat på butik knäpper man först en bred BH-knäppning i ryggen för att hålla allt på plats. Är det något liknande i din klänning?

Och än en gång: superfin klänning, du ska vara så nöjd!!! <3

Ja 16 dagar är alltså kalenderdagar, beställde den 6 januari och levererades den 21. Galet snabbt!

Överdelen är jättestabil, är precis som du säger ett brett bh-band som man knäpper först som håller allt på plats. Man kan ha bh under givetvis men jag tänker nog inte ha det. Sen bestämmer du ju själv hur hårt den ska sitta med snörningen (om du har det). Tyvärr är min lite för stor så jag kan inte dra åt snörningen så hårt som jag skulle velat, men ska lämna in och sy in den lite. Hellre för stor än för liten ju!

• Lakinna
    jenniferochaugust skrev 2013-03-12 10:15:32 följande:
    Vad härligt att höra att det är inbyggd BH! Var det något du bad specifikt om eller kom det bara med?
    Måttbeställde du din klänning? Hade de lagt på någon centimeter i alla fall?
    Jag har beställt med dragkedja och måttbeställde min klänning. Drog åt måttbandet ordentligt (ska gå ner i vikt som alla andra brudar hehe) men nu blir jag så orolig att den ska bli för liten! Fast planen är ju fortfarande att bli av med 5 kilo, men man vet ju aldrig hur det blir... :)

Nej det var inget jag bad om utan den kom så, vilket är skitbra tycker jag. Ger verkligen en helt annan stadga.

Ja jag måttbeställde för jag tyckte inte jag passade in på standardstorlekarna. Glömde lägga till för skor men de hade dock gjort det och nu blir längden bra om jag har ca 4-5 cm klackar. Vill du ha högre än det så tänk på att lägga till. Är i efterhan glad att jag inte la till för min klänning hade varit svår att sy upp iom spetskanten längst ner.

Drog du åt måttbandet ordentligen så som du ser ut idag och sedan planerar att gå ner 5 kg så tror jag det kommer bli jättebra. Annars får du se det som en morot att verkligen gå ner de där kilona Håller tummarna och ser fram emot att se bild på din klänning när du fått den!

• Lakinna
    septembersol skrev 2013-07-03 07:14:39 följande:
    Oj, skulle citerat, men det kom inte med. Frågan var alltså angående Dino, om de brukar vara långsamma på att svara på mail?
    Jag har beställt sammanlagt 4 klänningar från Dino och alltid fått svar på mina mail över natten. För min del har de varit exemplariska så jag tror (hoppas) du inte behöver oroa dig. Lycka till!
  • Lakinna
    Miss vhims skrev 2013-07-03 09:06:36 följande:
    Åh, panik i bygget!! Min order stod ju som "pending". Jag mailade igår och frågade om detta och fick till svar att min order var canceled och att de hade fört tillbaka pengarna! Jäkla skit! Nu kommer jag ju inte hinna beställa från Kina gissar jag, bröllopet är 28/9

Åh tråkigt (och konstigt!) att det avbokat din bokning, men jag tror inte du behöver ha panik. Jag beställde en ny klänning förra veckan och jag ska gifta mig 10 augusti. Jag har beställt från Dino och de sa att det skulle ta ca 2 veckor. När jag beställt från dem innan har det inte tagit längre tid heller.

Lycka till!

• Lakinna
    isadora81 skrev 2013-07-05 09:54:43 följande:

Här är resultatet av min beställning. Den skulle ha varit ankellång men jag tog mått både till ankel och till golv och så gjorde de den golvlång pga av ett missförstånd. Det gör dock ingenting. Jag är helnöjd i alla fall.

Wow vad fin, grattis till ett lyckat köp!
  • Lakinna

Jag som trodde jag var "klar" med denna tråden efter art min klänning levererades i januari..... Men nu sitter jag här som på nålar igen för igår ändrades statusen på min nybeställda klänning från processing till delivered!!! Så imorgon eller måndag bör den komma, lika nervöst denna gång om inte mer!

• Lakinna

Dino gör det igen!! Fick hem min klänning idag (beställde 26 juni) och jag är jättenöjd, fick tårar i ögonen nör jag privade den och rvar tvungen att ringa m2b, båda tärnorna och min mamma för att berätta om min glädje! Visar bild efter bröllopet (10aug).

• Lakinna

Confuzed: det är såklart en chansning men jag tror du hinner. Till mig sa de två veckor och jag beställde en onsdag, onsdagen 2 veckor senare (onsdags) ändrades statusen till delivered och idag kom den som sagt! Lycka till om du väljer att chansa, jag är glad att jag gjorde det och inte nöjde mig med att vara 90% nöjd.

• Lakinna

Confuzed86: jag vet tyvärr inte hur de ordinarie storlekarna är men när jag beställt efter mått (3 olika klänningar) har alla varit lite stora

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!