Inlägg från: HelenaFredrik |Visa alla inlägg
  • HelenaFredrik

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Hej tjejer nu behöver jag er hjälp.
    Om jag inte missminner mig så har ngn i denna tråden beställt hem en Kinaklänning (under 2012/2013) helt i spets, axelbandslös och spetsen är liksom i lager. Vad jag kan minnas så var hennes klänning extremt lik orginalet och hon fick supermycker beröm för klänningen. Är det någon som känner igen denna beskrivning och kan tala om för mig vad orginalet heter (hittar inte inlägget) eller kan länka till inlägget?

Vore supertacksam

• HelenaFredrik

HelenaFredrik skrev 2013-04-04 09:20:19 följande:

Hej tjejer nu behöver jag er hjälp.
    Om jag inte missminner mig så har ngn i denna tråden beställt hem en Kinaklänning (under 2012/2013) helt i spets, axelbandslös och spetsen är liksom i lager. Vad jag kan minnas så var hennes klänning extremt lik orginalet och hon fick supermycker beröm för klänningen. Är det någon som känner igen denna beskrivning och kan tala om för mig vad orginalet heter (hittar inte inlägget) eller kan länka till inlägget?

Vore supertacksam

Nu tror jag att jag hittat orginalet :0)

Skulle vara toppen om ngn kommer ihåg var "kopian" beställdes ifrån då jag har för mig att den var alldeles super.

• HelenaFredrik

Nu har jag varit och provat brudklänningar i butiker. Har ju tanken att hittar jag "den" klänningen till ett bra pris här hemma så blir den köpt här och annars får det bli en Kinaklämning.

Jag trodde dock inte det skulle kännas såhär att prova brudklänning. Jag hade föreställt mig ett provande under fniss och glada tillrop istället blev det ganska deppig stämning då jag kände mig som en utklädd clown i alla klänningar utom en och den är väldigt plain och känns  inte riktigt jag men jag kände mig åtminstone inte som en ful ankunge i den.

Ska det vara så? Jag trodde det var meningen att man skulle hitta en klänning man blev förälskad i eller åtminstone kände sig vacker i men rätt klänning kanske är den som man inte får spykänslor över?

Lite halvdepp idag ja och jag ser inte fram emot mer provande i morgon. Faktiskt så ser jag inte fram emot bröllopet just nu övht men det går väl över såfort jag fått lite distans till denna dagen antar jag. 

• HelenaFredrik

Darling Daisy skrev 2013-04-26 18:52:30 följande:

Vad tråkigt att det inte kändes kul att prova! Jag kände mig inte heller helt tillfreds i klänningarna jag provade, så du är inte ensam i a f. Jag tror att bara det faktum att ha på sig en stor klänning i ett material och i en färg man sällan har, gör att man har svårt att känna sig bekväm. Ge det lite tid, så märker du vad som funkar till slut!

Nu har du ju varit o provat lite mer, kanske känns det redan bättre?! 
    Tack för ditt svar. Det känns skönt att man inte är ensam iaf.
    I fredags kändes det betydligt bättre. Verkar som om jag lyckades pricka in alla dåliga bröllopbutiker på torsdagen..

Första klänningen jag provade i fredags kändes bara så rätt (sincerity 3667) och både jag och mor började nästan gråta men åh andra sidan kan det lika gärna vara för att det var den första klänning jag faktiskt såg ut som en brud i så jag kommer n og åka dit nu i veckan igen och prova den en gång till.

Butik nr 2 vi var inne i hade 2 klänningar som jag kände mig fin i. Den ena  Eglatine Acadie har jag nog slopat nu när jag funderat i helgen men den andra (Blue by enzoani Freya) är fortfarande med i racet så att säga.

Vi ska till en butik till i morgon och så ska jag tillbaka och prova Sincerityn en gång till sen får vi se helt enkelt.

Dock måste jag verkligen rekommendera ALLA att prova klänningar i butik även om man är 100% på att man kommer beställa från Kina. Jag hade ett bra hum om vilken modell som passar min kropp (A-linje) men alla vackra spetsklänningar som jag fastnat för på bild verkar jag kunna glömma för de passar mig inte alls. Jag är 185cm lång och de faller "tungt" så jag blir bara stor och oformlig. Sådant kan vara bra att få reda på innan man beställer. De klänningar som passat mig hade jag aldrig beställt själv då jag inte ens tittat 2ggr på dem på bild men det verkar som om min figur kräver ngt lätt och luftigt nedtill.

Även om jag nu fastnar för en klääning i butik och även om min mor betalar upp till 10 000:- för min klänning så överväger jag att beställa från Kina. Mest för att jag har svårt att försvara för mig själv att en klänning ska vara så in i norden dyr om jag sen inte tänker sälja den vidare..

Vi får se hur det blir helt enkelt.

Jag kan inte lägga upp bilder på mig just nu (har ngt fel på mobilen) men här är modellbilder på de 2 som fortfarande är kvar i racet

Sincerity

Blue by Enzoani

• HelenaFredrik
    Ariana skrev 2013-04-29 18:36:05 följande:
    Sincerityn är jättevacker!
    Visst är den :0)
    Var och provade fler klänningar idag och tog sedan en sväng inom och provade Sincerityn igen. Denna gång med blomman som mor (tydligen, visste inte detta) tog av innan förra provningen och nu kändes den klockren så min kära moder har betalt halva klänningen nu.

Så brudklänningen blir från butik, tärnklänningarna ska beställas från JenJen. De är bestämda men vi väntar en månad med att beställa. Det bästa är att tärnklänningarna också har en blomma i midjan :0)

Slöja tänkte jag nog beställa från Kina också eftersom jag velar mellan 3 modeller och det verkar bara finnas en av dem i Sverige. Borde väl funka att beställa 3 olika och sälja de som känns fel?

Förresten, är det ngn som har koll på vad Sincerityns släp kallas? Se blden i tidigare inlägg. Är ddet ett chapel train? 
  • HelenaFredrik

Om 2-3 veckor kommer tärnklänningarna samt deras sjalar. Är så oerhört spännande :0) sedan är det bara slöjan kvar att beställa + ev en kort klänning för brunchen dagen efter. det tar sig :0)

• HelenaFredrik

Är det ngn här som beställt en mantillaslöja? har nog bestämt mig för en sådan så det är lika bra att beställa den med en gång. skulle vilja ha en liknande den Skumboll beställde 2011...

• HelenaFredrik

Tärnklänningarna beräknas levereras i morgon!!!!!

Fick först reda på att beräknad leverans var i början på nästa vecka vilket jag meddelade tärnorna. Är lite osäker på om jag ska meddela dem det nya datumet nu eller om jag bara ska ta med klänningarna på tärnträffen i morgon och överraska dem lite? Cool 

• HelenaFredrik

Ni som har problem med Dino just nu och behöver en klänning snabbt så rekommenderar jag jenjen. Beställde 4 tärnklänningar efter egna mått den 25/6 och fick dem igår den 3/7. 3 tärnor har nu provat sina klänningar och alla blev positivt överraskade. Oerhört välsydda. Inbyggd bh, tunga och fantastiskt vackra. Vi var dessutom beredda på att behöva fixa till dom hos en skräddare men de satt som en smäck på dem alla 3 så det behövs inte ens göras ngt med dem. Håller tummarna för att det är lika bra på min made of honor. Jag rekommenderar jenjen till alla nu.

• HelenaFredrik
    septembersol skrev 2013-07-04 12:20:07 följande:
    Jag frågade, men de sa typ att klänningen är fin som den är. :S Ungefär så.

Jag kollade Landy för någon dag sedan, men hittade inte några specifika plus size-klänningar? Det är ju inte viktigt att det är plus size-modeller, men det ger ju en liten bild av hur de skulle se ut på. Jag har ganska stora mått, exempelvis typ 110 i midjan. :/

Nej, de har jag inte kollat! Kanske ska spana in de klänningarna. Har de så man kan få efter egna mått också?
    Det kan vara att de inte förstod din fråga heller. Jag har mailat dit en bild tidigare och det var inga problem för dem. Nu bestämde jag mig för en annan klänning ändå men jag kan inte se att de inte ska kunna göra den med snörning.

Mailade lite frågor innan jag beställde tärnklänningarna och fick väldigt märkliga svar = de förstod inte alls trots att jag försökte med enkel engelska dock chansade jag ändå och klänningarna blev ju superba :0)

• HelenaFredrik
    LinaNordstrom skrev 2013-08-26 19:07:23 följande:
    när man måttbeställer en "kinaklänning" är det då vanligast att klänningen blir för stor? 

Nu har jag enbart beställt klänningar till mina tärnor, samt min mor men den skickades idag.
    4st måttbeställda tärnklänningar och alla 4 satt som en smäck. Dessutom var allihop med dragkedja..
    Om du måttbeställer så är ju tanken att den ska sitta som en smäck om inte du ändrar din kropp medan du väntar dock är det superviktigt att du är noga när du anger måtten samt när du mäter.

Vi gjorde så att de måtten som inte var hela centimeter avrundade vi nedåt när vi angav. Tex 92,6 blev 92 osv.

Det blir spännande och se om min mors klänning blev lika bra. 
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!