• eml33h

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Tack hanno39 :) Tack för tipset daniiel, ska kolla det imorrn när jag kan surfa snabbt på jobbdatorn :)

• eml33h

Jag beställde en underkjol med släp.. har testat lite halvhjärtat med klänningen och det känns riktigt bra. Betydligt lättare att gå och mycket luftigare..

Men jag undrar, hur ska jag "knyta" upp släpet på kvällen under middag och dans så det inte är i vägen?
    Bör jag ta bort underkjol då?

• eml33h

Hmm..
    Får se om jag kanske införskaffar en till klänning istället.. frågan är bara hur jag ska lägga fram det för min m2b, han kommer mest troligt att tycka det är onödigt ;P

• eml33h

Min syster är otroligt duktig på att sy, så det ska nog inte vara några problem.
    Känner att jag gärna vill ha min klänning hela dan, den är ju så fin : )

Nåja.. det är ju rätt länge kvar, det hinner gå många tåg : )

Tack för hjälpen iaf!

• eml33h

Jag är lite tveksam till min klänning. Känns som att jag kommer störa mig på släpet.
    Känns hemskt att säga, för klänningen är ju verkligen superfin!
    Har kollat runt lite på olika kinasidor efter en axelbandslös med tyllkjol utan släp men som inte får kosta mer än 1000 kr.. har gått lite halvdåligt, nån som har sett nån sån?

• eml33h
    daniiel skrev 2012-10-10 11:09:45 följande:
    Som alltid, tack för suverän hjälp! =)

Ska tvinga min sambo att snöra på mig klänningen ikväll, så jag får testa ordentligt med underkjolen och skorna.
    Funderar även på en underkjol utan släp, borde ju bli lättare att "knyta upp" släpet då..
    Nåja..
    Tack, hur som helst =)
  • eml33h

Jag har efter många om och men bestämt mig för att sälja min klänning jag beställde från JJshouse.
    Annons finns på köp&sälj.
    Den är verkligen bra sydd och superfin på alla sätt och vis, men har kommit på att den inte passar min kroppstyp. Avskärningen hamnar nedanför min midja, vilket medför att jag inte får någon midja alls, då jag har rätt smal midja men breda höfter. Dessutom blir mina ben ännu kortare. Jag är bara 158 cm.

Skulle vilja ha en klänning:
    utan axelband
    inget eller liiitet släp
    stor kjol i tyll eller draperad
    draperad över magen eller avtagen i midjan/högre upp

Och den får helst inte kosta mer än 2-2500.

Nån som har nåt tips?

• eml33h
    daniiel skrev 2012-10-16 14:45:52 följande:
    Landy har ju många fina och släplängd kan man ju välja själv :) Ja, andra ändringar går ju också göra om man skulle vilja det. Tex ha överdelen från en klänning med kjolen från en annan osv.
    Tack! Hittade många fina!
    Men vad betyder "pick up" ?
  • eml33h

Jaa, det finns ju en uppsjö av helt underbara klänningar!
    Men nu har jag hittat Klänningen med stort K!
    Sen jag såg den har jag inte kunnat tänka på nån annan.
    Visst, det finns många fina, men ingen har helt enkelt kunnat mäta sig med denna.
    Det måste väl betyda att man har hittat rätt?!
    Provade en liknande i butik, fast 7000 kändes lite väl dyrt tycker jag, hehe..

http://www.dinobridal.com/discount-store-2012-aline-sweetheart-applique-court-train-wholesale-wedding-dress-alwd220-p-1011.html

Frågan är ju om dom kan ta bort släpet och knapparna bak?
    Har mailat men inte fått något svar ännu..

• eml33h

Var nog bara jag som var lite ivrig : )
    Fick svar att det inte skulle vara några som helst problem.
    Behöver jag en underkjol till den måntro?

daniiel skrev 2012-10-17 21:10:42 följande:
    Jättefin klänning! Tror inte det ska vara något problem med knapparna eller släpet :) När skickade du mejlet?
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!