• Hanno39

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

HJÄLP! Nu äntligen har den dagen kommit då jag ska beställa min klänning! Valet föll inte på den som jag först trodde utan det blev en annan :) det blev en från Landy och jag har nu några frågor. Hur ska jag betala? De rekommenderar något som heter Moneybookers.. Har ni som beställt betalt på det sättet? Klänningen kommer att han snörning i bak och jag undrar lite hur jag ska tänka där.. Ta mina exakta mått eller ska jag ta den några centimeter mindre då det är just snörning? Kommer förmodligen tappa några fler kilo... Funderar också på det här med längden... Läste att de lägger till 5 cm för skor.. Klacken kommer nog vara ca 5 cm, ska jag sen lägga till lite till för underkjol? Typ 3 cm, eller tänker jag helt fel? Allt blev väldigt verkligt nu när jag tidigare idag la inbjudningarna på lådan!!! Stort ;D Detta är klänningen jag ska beställa :) www.landybridal.co/trumpet-mermaid-strapless-court-train-white-wedding-dress-h5lblb2511.html Ledsen att jag tjatar men jag är så ivrig att få iväg min beställning :D

• Hanno39

Tack för svar! Ska maila och fråga om jag också kan använda Pay Pal :) den blivande maken hade tydligen ett sådant konto :D

• Hanno39

Ojoj nu är klänningen beställd... Hoppas nu att det blir bra!! Blir en lång och nervös väntan :/

• Hanno39

Den ser jättefin ut! Ska bli spännande att få se den på :)

• Hanno39
    daniiel skrev 2013-04-13 15:59:00 följande:
    Blev det sjöjungfruklänningen från Landy? :)
    Ja det blev den till slut! Känner mig nöjd med mitt beslut och jag hoppas att den kommer att vara lika fin i verkligheten som på bilden samt att den passar min kroppstyp :0...

Det var inga som helst problem att betala med Pay Pal och det var superlätt att fixa ett sådant konto.

Jag beställde även en underkjol som jag hoppas ska bli bra till.. vet inte om det behövs men bättre att beställa en för mycket än en för lite..

Vi ska ha borgerlig vigsel så jag hoppas att kläningen inte upplevs som för mycket men, vad sjutton, man gifter sig ju bara en gång och då ska man på på vad man själv tycker känns rätt ; D

• Hanno39

Lilo84, klänningen är fantastiskt fin och sitter ju perfekt! Väntar med spänning på min klänning från Landy :)

• Hanno39

Gaaa! Idag damp det ner bilder på min färdiga klänning :) jag tror att jag tycker om den! Skiljer sig något från real samplebilden men i det stors hela väldigt lik :) lägger upp bilder senare i kväll :)

• Hanno39

Tack! Jag hoppas också att den passar :) Min mamma är sömmerska så jag tror att hon kan reda ut det mesta! Dock sitter hon numera i rullstol så ändringarna får inte vara för stora... Är mest orolig för att jag/gästerna tycker det blir för mycket på vårt rätt enkla borgerliga bröllop :/

• Hanno39

Idag har min kläning varit vid min dörr och vänt =( Önskar DHL kunde höra av sig innan så man kan ha en möjighet att vara hemma...Får den dock levererad till jobbet i morgon!

Hoppas, hoppas att den passar...vet inte om jag vågar prova den på jobbet innan jag åker iväg till London samma kväll.. tänk om en inte passar, då blir juh hela resan lite nähä...I värsta fall får jag leta något nytt i London ; D 

Jag fick en till avgift på 133 kr. Helt OK tycker jag =)

• Hanno39

Nu har jag provat min kläning ordentligt och fått den blivande att snöra den åt mig...(här håller vi inte så hårt på traditioner ; D)

Hiss eller diss??

känner mig lite satt i den men nöjd över sin figur kommar man väl adrig bli så det är väl bara att acceptera och gilla läget ;D jag kommer om möjligt förkorta släpet lite...blir för svårt för mig att gå och dansa annars..annars är den lagom. Får lägga i lite i bysten då den inte fylls ut riktigt som förr =/

• Hanno39

Jättefin klänning! Sitter ju perfekt på dig :)

• Hanno39

Phuu.. Jag börjar tvivla på min klänning... Klänningen är jättefin och välsydd, men är det verkligen jag?! Organzan är lite för glansig för min smak, men jag kan leva med det! Finns det någon anan modell som passar min kroppsform bättre.. Många tankar som surrar.. Min mamma kommer till helgen så jag får väl vänta tills dess. inte blir det bättre av att jag sitter och kollar på andra klänningar ;)

• Hanno39

Kollar på något som är lite enklare... Typ något så här.. www.jenjenhouse.com/se/Sheath-Klaenning-Hjaertformad-Court-Slaep-Chiffon-Broellopsklaenningar-Med-Rufsar-002011592-g11592 Jag borde nog gått till en bröllopsaffär och provat innan jag beställde. Jag hade fått för mig att en figurnära klänning skulle passa mig men nu vet jag inte.. Mamma som är sömmerska får ge ett ärligt uttalande. hon känner ju mig och vet nog mer vad som är jag och vad som inte är ...min blivande man tycker jag är fin men han tycker jag är fin i allt, haha ..

• Hanno39

Jag har bestämt mig! Det blir min fina volangkläning :) Pappa fick till snörningen perfekt och den kan inte sitta bättre! Jag kommer inte göra något med släpet heller... Dock kommer jag chansa och beställa en kortare variant till dansen så vi kan ösa på riktigt ordentligt :) vad det blir vet jag inte.. Behöver lite råd varifrån jag ska beställa.. Beställningen får inte ta mer än två månader då det är dags den 24:e augusti.. Tror ni det är möjligt? Alla tips tas tacksamt emot :) BTW Landy rekommenderar jag starkt!!

• Hanno39

Nu har mina bröllopskort kommit så här bildbombar jag er med några kort... Kläningen är beställd från Land Bridal och jag var supernöjd. Behövde inte ändra den utan den satt som en smäck från början. Kan varmt rekomendera dom! Valde ett realsample kläningen och kläningen som kom levererad var mycket lik bilden. Tror summa sumarum för kläning och underkjol och tull hamnade runt 2500 kr.

Se och bedöm själva ; D  

Foto: Threse Nilsson www.westinhouse.net
  • Hanno39

Min kläning ovan är från Landy Bridal och jag var/är supernöjd.. Behövde inte ändra den något. Rekomenderar snörning i bak. De är det lite dyrare företaget men det tycker jag att det är värt...

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!