Inlägg från: sommarvinter |Visa alla inlägg
  • sommarvinter

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Hmm... dressdepot.com har samma klänningar och kommentarer/recensioner under varje klänning som jenjenhouse... Så jag tror med andra ord att det är jenjenhouse :) Kan vara precis som dom har jjhouse.com osv...?
    Konstigt att dom har så många iallafall..

• sommarvinter

ok, jjhouse-länken blev fel.
    Verkar hur som helst fattas lite klänningar på dressdepot som finns på jenjenhouse såg jag nyss.

• sommarvinter

Vad betyder apex? På dressilime.com står det under måttinstruktionerna att man ska mäta "apex to apex"...

Fler här inne som handlat från Dressilyme förresten?

• sommarvinter

never mind.. jag hittade vad det betydde :) Det var "nipple"......... Haha! Jaja, det är bra att dom tar nogranna mätningar iallafall ;)

• sommarvinter
    daniiel skrev 2012-09-30 01:57:09 följande:
    Apex betyder egentligen typ spets/topp, men det står "Apex to Apex - Measure the length from nipple to nipple". Här fanns det ju väldigt bra beskrivning www.dressilyme.com/help/helpmeasure/sizeNormI... :)

Jag har inte beställt där och kan inte minnas att jag hört någon som har det. Deras bilder såg dock ut som sk. "real sample"-bilder, alltså bilder på klänningar de sytt upp och de flesta klänningarna såg väldigt fina ut :)

Vilken klänning är det du har tänkt beställa?
    Jag hade tänkt beställa den här:

Hittade en tråd från förra året där det var ett gäng olika personer som beställt därifrån och dom verkade väldigt nöjda :)

Tänker också att detta är en väldigt enkel klänning så jag hoppas att den blir som på bilden. (som. precis som du sa, ser ut som en realsample-bild)

Tycker det ser ut som ett miniminisläp också men svårt att se... Vad tror du?

• sommarvinter
    daniiel skrev 2012-09-30 10:45:09 följande:
    Jättefin klänning, väldigt vacker! Jag gillade ärmarna och att det är som spets och dekorationer bara upptill och sedan bara en chiffonkjol. Klänningen ser ut att ha ett brush train, alltså den kortaste formen av släp. Hoppa s verkligen att den blir fin och dela gärna med dig av bilder när den kommer :) Men som sagt, det ser ut att vara real sample, så den ser säkert ut precis som på bilden :)
    Tack! Jag väntar lite med att beställa, känner på mig att det annars slutar med att jag har en hel hög med klänningar när det är dags för bröllop haha
    Men när jag gjort det ska jag absolut visa bilder! :)
  • sommarvinter

Ahhh... nu har jag skrivit två "inquiry" till Dressilyme och inte fått något svar. Jag skrev dom den 29:e... Vet inte om jag har dåligt tålamod eller om man faktiskt ska räkna med att det tar ett par dagar att få svar? När jag skrev till jenjenhouse fik jag alltid svar direkt. Har ju sett flera som varit väldigt nöjda med Dressilyme och sagt att det var bra service. Åååh, är jag bara nojjig eller är det ett tecken på oseriös internetbutik? Hur hade ni tänkt? Hur lång tid ska man behöva vänta på svar?
    Eller gör jag något fel? jag har skaffat konto där och kollar inposten på kontot och såklart på min mail.

• sommarvinter
    L och J skrev 2012-10-16 21:46:37 följande:
    oj, nu la jag upp fel länk! sorry. men dino verkar nerlagt
    Jag var nyss inne på dinobridal och det ser ut som vanligt?
  • sommarvinter
    Bewi skrev 2012-12-16 17:43:34 följande:
    nu har jag ääääntligen beställt min klänning :D jag passade på nu när dinobridal har 50% rea ;) ååh jag längtar redan tills klänningen kommer hihi!!! här är länk till klänningen. 

www.dinobridal.com/discount-store-wholesal e-customermade-strapless-sweetheart-applique-weddi ng-dress-epwd199-p-2459.html

vad bör man ha för slöja till denna och om man vill ha en kofta/bolero va bör man ha då?? behövs det nån underkjol?? 
    jättefin klänning! Hur gör man för att aktivera rean? skriver man in någon kod eller så någonstans?
  • sommarvinter

hej!
     Jag sitter och försöker lista ut tull och momskostnaderna för en klänning jag eventuellt vill beställa...
    Har läst denna länken www.alltforbrudar.com/r-kna-ut-tull-moms-2 och på deras exempelberäkning längst ner står det att klänningar under 1400 kr är tullfria och klänningen jag vill ha kommer att kosta ca 1380 kr. frågan är då: Är det bara för själva klänningen eller räknar jag in frakten? Är det bara klänningen så kostar den ju under 1400 och bör isåfall bli tullfri? (men inte momsfri om jag förstått det hela rätt..)

Lite rörigt med uträkningarna tycker jag...:)

• sommarvinter
    daniiel skrev 2012-12-20 03:09:25 följande:
    Precis som jag skrivit där, både i texten och visar på i exemplen, så "Nu handlar det om klänningar, vilket är kläder, och då landar tullsatsen på 12% och beräknas på inköpspris och frakt.". Man räknar alltså ihop inköpspriset på klänningen (vilket för dig då är 1380kr) och lägger till fraktkostnaden och är det tillsammans under 1400kr, så blir det tullfritt (aldrig momsfritt), om inte, så betalar man även tullavgift :)
    Tack för hjälpen! :)
  • sommarvinter
    MoN skrev 2013-01-11 11:15:44 följande:
    Är det någon av er tjejer som har beställt eran klänning från www.dressilyme.com/??
    vad är eran erfarenhet? snabb leverans? motsvarade klänningen er förväntan?
    Jag har eventuellt också funderat på att beställa därifrån. Har kollat på utländska forum som weddingbee där dom har en massa trådar om dressilyme och bilder som folk lagt in från sina bilder. Jättefina klänningar, och bra priser! Så det är ett tips! Googla weddingbe och dressilyme så hittar du en massa bra info och bilder på riktiga klänningar. :)
  • sommarvinter

lagt in bilder från sina klänningar dom fått hem skulle det ju såklart stå :)

• sommarvinter

och weddingbee... herregud, jag är nog trött haha

• sommarvinter
    130810 skrev 2013-01-15 11:01:43 följande:
    Tack för svar! Hoppas att de hinner med det annars får jag fixa det här hemma sen.
    sommarvinter skrev 2013-01-15 10:59:51 följande:
    Igår gjorde jag det! Jag beställde klänning från dressilyme.com och jag är redan nervös :)
    Spännande, har du bild? Glad
    Limba skrev 2013-01-15 11:07:02 följande:
    Haha va härligt!! Solig
    Som sagt, har du nån bild? 
    Dom ska sy upp den här åt mig, med lite ändringar. Ska ha snörning där bak istället för dragkedja och så kommer den att vara ännu lite mer empire istället för "natural waist" :)

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!