• Fremm

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

daniiel skrev 2012-08-19 10:46:49 följande:
    Jag skulle tippa på att den har ställbara ringar, de flesta har det :) Och sedan bör det ju vara ett par lager tyg i själva kjolen också, så det ska nog bli bra :) Om inte annat, så kan du ju också köpa lite tyll och sy fast ett extra lager på underkjolen om det skulle behövas.

Det där med storlekar är ju alltid knepigt, men en engelsk strl 12 är som en svensk 38 va? Och en amerikanske som en 42? Har du beställt med snörning, så bör klänningen passa oavsett :)

Jag beställde en kopia av den här www.morilee.com/bridals/bridal/2901 och jag tycker den blev bra, speciellt med tanke på att jag fick hem klänningen på 3 veckor. Hade bara ca 4-5 veckor kvar till bröllopet när jag panikbeställde den :P Beställde även till ett svart band i midjan.

Bilder på min klänning.

WOW va fin du var och vilken ljuvlig klänning! Är det alltså en kinaklänning? Den är supervacker precis som brudparet ;) tack för att jag fick se dessa fina bilder! :)
  • Fremm

I lördags fick jag mail från Jenjenhouse att min order har gått iväg med DHL... det kan ta upp till 6-7 dagar innan leverans men nu är den allstå snart här! Är så nyfiken och spänd! Ska bli så spännande!! :D

• Fremm
    L och J skrev 2012-08-27 12:45:46 följande:
    glömde att man kan ta *visa endast* 
    nu såg jag den och den e fin!  
    väntar på riktig bild på riktiga klänningen Glad 
    Rätt smart grej som jag precis lärt mig ;) det där med visa endast. Tack! Ja jag hoppas den är lika fin i verkligheten även om jag förstår att den inte kommer vara identisk. Lovar att visa! :)
  • Fremm
    vinterfrost skrev 2012-08-27 16:54:16 följande:
    SPÄNNANDE! Då kommer den snart! Fick mitt mail på natten till måndag, onsdag em så kackade DHL på dörren. Kanske tar en extra dag för dig. Bor ju 5 min från Arlanda och 2 minute frå DHL´s stora lager haha
    Oj vilket flyt att bo så nära när man väntar paket ;). Ja jag hoppas att den kommer på torsdag eller åtminstone senast fredag! :)
  • Fremm

WIIIIIIHOOOOOOOOOOOO!!!

Snacka om snabb jobbat DHL och Kina! ;) Jag satte sista datum 5e september på att ordern skulle komma innan dess för att de skulle få lite mer tid på sig än vad som va minimumtid. I helgen kom mail att ordern va skickad. I måndags ringde jag och frågade DHL och hon sa att den beräknades komma till Sverige idag (onsdag) och vid elva ringer DHL på min mobil och säger att de står utanför med mitt paket, nu va ju jag på jobbet så jag frågade om de ändå skulle till mitt arbete eftersom vi ofta får paket från DHL och det skulle de så en halvtimme senare ringer de och är utanför mitt jobb och jag får paketet i min hand. Ska betala tull på 300 kr men det är ju inget i det stora hela!

Kunde förstås inte vänta på att jag skulle komma hem utan öppnade paketet och där i låg ett par ljuvliga skor, superfina! En jättefin handväska, en pälssjal, en underkjol samt min underbara brudklänning!

Skorna provade jag och de satt jätteskönt och fint på min fot (snacka om flyt) handväskan, pälsshalen och underkjolen såg fantastiskt fina ut.

Klänningen öppnade jag lite bara för att se tyget, kvaliten och silverpaljettdetaljerna (som oroade mig lite) för att det skulle se fint ut och det gjorde det. Klänningen är helt fantastiskt ( har dock inte sett hela en eftersom jag inte ville veckla ut den här på jobbet och så har jag inte provat den)... jag hoppas och tror att det kommer bli så bra.

Ikväll när barnen lagt sig ska jag äntligen få prova den! LÄngtar! Kommer bilder sen! ;)

• Fremm

Här kommer en bildkavalkad på min klänning beställd från Jenjenhouse. Jag är supernöjd!! Päls"sjal", skor och väska är oxå därifrån. Det enda minuset va att klänningen är en aning förstor ändå beställde jag en mindre stl eftersom jag ämnar gå ner några kilo till innan dagen D. Nu har min m2b dragit åt snörningen så mkt som han har kunnat och ändå hade jag velat dra åt mer men det är väl inget en sömmerska inte kan fixa antar jag. Funderar oxå lite på kjolen, med högklackat och underkjol blir det täckande undre tyglagret kortare än det övre skira lagret, är det något som stör er? Vad tycker ni annars? :D

• Fremm
    daniiel skrev 2012-08-29 20:06:17 följande:
    Jättefina saker, främst klänningen kikar ju jag på då, men även skor, väska och sjal :) Om du inte hade sagt något, så hade jag aldrig reagerat på att satinlagret är aningen kortare än organzan. Det är dock inget som stör det minsta tycker jag, utan det syns knappt som sagt. Att sy in den lite borde inte vara något problem heller :)
    Tack för din feedback! :) Roligt att du gillar den! Hoppas som sagt att det inte är problem att sy in men det borde väl vara lättare än att lägga ut... :) Ska ta med den till sömmerskan nästnästa vecka eftersom hon har semester nästa vecka så ska vi kika på det men sen blir det väl inte justering förrän längre fram när jag vet hur jag ser ut då. :)
  • Fremm

Tack så mycket Smisa, Sara och Minuz - va glad jag blir av att höra att ni gillar den! Alltid kul att få andras åsikter, jag är jättenöjd både med kvalitén och hur de sytt den, det enda är väl då att den måste sys in. Dock trodde jag att den skulle vara på tok för lång men det var den ju inte med underkjol och högklackat. Hoppas bara sömmerskan kan göra ett bra jobb med att sy in den.

Förresten en fråga, jag har problem med att "fläsket" gärna väller över när man drar ihop klänningen. Jag vill ju att den ska sitta tight i midja osv men antaglien måste ju fläsket försvinna någonstans och då blir det ju vid skuldrorna och hade jag valt en axelbandslös så hade jag ju fått två extra bröst i armvecken, visst jag har ju några extra kilon att gå ner men ändå har jag svårt att tro att det kommer att försvinna helt när man drar ihop den så mkt som det går. Ingen mer som har problem med detta? Hoppas att lite hinner försvinna fram till jul. :-/

• Fremm
    daniiel skrev 2012-08-29 22:44:25 följande:
    Fremm - Kolla in min länk här nedan, där finns ett inlägg om hur man snörar klänningen :)
    Kanonbra tips! Tack! Läste beskrivningen och kollade videon, blir väl min inofficiella tärna som får snöra den på den stora dagen så jag få be henne läsa på lite! ;) Nu gjorde min m2b det lite hastigt och lustigt - men skönt att man kan motverka lite "överhängsfläsk" :D
  • Fremm
    Pälskling skrev 2012-08-30 09:20:09 följande:
    @ Fremm

Läcker klänning.Gräddbakelse fast ändå inte :0)

Ser ut som om den är väldigt lik orginalet dessutom
    Tack! Jo lite av en gräddbakelse är den ju fast inte som de såg ut på 80-90-talet... men på att bra sätt tycker jag. Lite prinsessig och nog har du rätt i att den är väldigt lik orginalet, där hade jag väldig tur! :)
  • Fremm

morguse: klänningen va superfin! Om du ska ha slöja eller inte vet jag inte det måste du nog känna själv. Har tidigare alltid velat ha slöja men nu har jag ångrat mig! :)

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!